2025-10-05, 14:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Absolut. Så kan det ha varit. Hans skadeglädje och bitterhet lyste igenom alla inlägg.
Och sen alla hans idéer om hur det ska gå till i ett restaurangkök, det var svårt att ta på allvar och för mig drog det ner nöjet att följa tråden.

Men nog OT om person och åter till sakfrågan. Är det fortfarande en ost som är det mest troliga spåret? Om så är fallet så kan man ju utan problem tänka sig att det bara är C&C som har köpt in just den här osten och det är helt enkelt därför inga andra restauranger verkar ha drabbats.
Citera
2025-10-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Självklart blir det hetsjakt efter användare som massivt och medvetet sprider falska rykten och falsk information. Vad trodde du? Det finns en anmälningsfunktion här på FB om du kanske har missat det? "Anmälan av falskt ryktespridning."

Häxjakt heter det väl?
Citera
2025-10-05, 15:35
Du får vända dig med din fråga till den som i förstone valde att använda sig av det ordet i debatten. Själv tyckte jag hetsjakt passade ganska bra, eftersom jag själv ganska hetsigt förföljde en av användarna härinne för att denne spred falska rykten och falsk information.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Häxjakt heter det väl?
Citera
2025-10-05, 16:13
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Händer som nyss varit nära bajsområdet och som inte tvättats efteråt, är en vanlig orsak till Listeria.
Det är inte alls uppfattningen jag får av listeria, när man läser om hur den uppstår och sprids. Så citera gärna var det där kommer ifrån, eller att eget filosoferande.
Citera
2025-10-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
intressant...våren 2024...finns säkert ännu fler fall då också fast det inte kommit fram. De flesta hör knappast av sig till media efter ett dåligt restaurangbesök.
Nu behöver det ju inte ha varit listeria som "Anna" och hennes pojkvän åkte på den gången, men illa nog. Kanske är nåt fel i deras hantering trots allt. Eller så är det den klassiska boven ostron 🙄. Fattar inte att folk vågar äta det. Det går närmast att likna vid rysk Roulette...

Om de behövde gå direkt till hotellet pga av att de blev illamående direkt efter middagen känns det rimligare att de redan var smittade, kanske av en vanlig magsjuka..
Citera
2025-10-05, 16:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas21
Om de behövde gå direkt till hotellet pga av att de blev illamående direkt efter middagen känns det rimligare att de redan var smittade, kanske av en vanlig magsjuka..
Om man googlar matförgiftning får man fram att symtomen vid matförgiftning varierar i tid, med snabba reaktioner tar 0,5-6 timmar vid bakterietoxiner som Bacillus cereus
Citera
2025-10-05, 17:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag har tänkt som du! Dålig hygien! Tror inte de använder plasthandskar vid matlagningen!

Extremt få kök gör det.
Invandrare brukar göra det för att dom har så håriga händer
Citera
2025-10-05, 17:03
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Stämmer det att det sprutade bajs överallt?
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Ja du, jag är också intresserad av bajsscenariot..

Nu får ni utveckla. Inte hört detta alls innan.
Vet inte ens vad ni refererar till
Citera
2025-10-05, 18:05
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
så går det när man besöker finkrogar. det kan dom gott ha!

jag har aldrig blivit magsjuk av att käka på mcdonalds.
Jag spydde som en gris några timmar efter en Big Mac en gång.
Citera
2025-10-05, 18:18
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
så går det när man besöker finkrogar. det kan dom gott ha!

jag har aldrig blivit magsjuk av att käka på mcdonalds.
Magsjuk är väl en sak. Inte så kul, men fan sig mycket värre med Listeria-sepsis
Citera
2025-10-05, 18:49
Medlem
Konstigt inte händer oftare egentligen
Sabotage mot restauranger (lyx)
Citera
2025-10-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Konstigt inte händer oftare egentligen
Sabotage mot restauranger (lyx)
Att infiltrera leveranskedjor är nog mer kostsamt än att bara pressa krögarna på pengar eller tända eld på stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in