2025-10-05, 14:17
Medlem
Någon som kan tipsa om något prisvärt litium/silikonfett för att smörja diffarna på mina RC bilar. Börjar bli dags att göra det.
Citera
2025-10-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFramling
Någon som kan tipsa om något prisvärt litium/silikonfett för att smörja diffarna på mina RC bilar. Börjar bli dags att göra det.
Det som finns för ändamålet i rc-butiker är väl gott nock? Brukar inte kosta så mycket heller.
Citera
2025-10-05, 15:32
Medlem
Graavargs avatar
Litet skojigt: jag sysslar inte med RC-bilar, men jag behövde för ett flertal år sedan ett bra silikon-baserat smörjmedel för en helt annan grej, men med liknande "problematik".

Fick tips om det här: "Hudy Super Ball Diff Grease". Köpte första burken från Amazon och den andra burken från nåt svenskt företag (för ett par år sedan).

Det har hur som helst varit helt fantastiskt bra, allt annat jag provade innan är klart sämre. Nu kan jag alltså inte uttala mig om hur bra det för RC-bilar, men det är vad det egentligen är gjort för.

Och det är dessutom (enligt mig) "dårbilligt" med tanke på hur jädrans bra det är.
Citera
2025-10-05, 15:58
Medlem
BOMB-CPs avatar
Väldigt prisvärt och smörjer bra. https://www.biltema.se/bilvard/smorjmedel/litiumfett-400-ml-2000044475
Citera
2025-10-05, 19:28
Medlem
Fantens avatar
Jag är inte det minsta brydd om vad det är för tillverkare, det är bara viskositeten jag är intresserad av. Silikonfett är silikonfett, mer eller mindre.
Citera
2025-10-11, 22:23
Medlem
[quote=Graavarg|93140585]
Litet skojigt: jag sysslar inte med RC-bilar, men jag behövde för ett flertal år sedan ett bra silikon-baserat smörjmedel för en helt annan grej, men med liknande "problematik".

Fick tips om det här: "Hudy Super Ball Diff Grease". Köpte första burken från Amazon och den andra burken från nåt svenskt företag (för ett par år sedan).

Det har hur som helst varit helt fantastiskt bra, allt annat jag provade innan är klart sämre. Nu kan jag alltså inte uttala mig om hur bra det för RC-bilar, men det är vad det egentligen är gjort för.

Och det är dessutom (enligt mig) "dårbilligt" med tanke på hur jädrans bra det är.
[/QUOTEFår kolla in det
Citera
2025-10-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Väldigt prisvärt och smörjer bra. https://www.biltema.se/bilvard/smorjmedel/litiumfett-400-ml-2000044475
. Biltema är ofta bra för såna saker 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in