Hur fan kan de ta flera dagar innan man får pengar via bank överföringar på helger år 2025?
Helt obegripligt att vi accepterar detta.
Varför startar inte folket en egen bank som implementerar allt som är viktigt och bra direkt?
Jag kan swisha 600.000 på en sekund men behöver vänta på 10.000 från en annan bank?
Helt obegripligt att vi bara skedmatas av allt helvete och ingen vill gör något åt det?
aså är det fortfarande så. jag kommer ihåg innan swish kom och man skulle föra över till någon annan som hade en annan bank att det tog flera bankdagar. Jag trodde att de gjorde så för de fick ränta på pengarna
Vad tror du att storbankerna gör med vinsten? Det som händer är att aktieägaren - helt vanliga medborgare - får ta del av vinsten i form av utdelningar. Det här året fick jag en rejäl slant av Handelsbanken för mina investeringar. Istället för att klaga som en lågintelligent individ är min rekommendation att du blir delägare och således också får ta del av kakan.
Så är det. Banker drivs affärsmässigt. Någon dags fördröjning vid stora belopp är väl inte hela världen. Det är heller inget tvång att nyttja banktjänster. TS kan ju hämta sina 10.000 personligen i stället.
Vad tror du att storbankerna gör med vinsten? Det som händer är att aktieägaren - helt vanliga medborgare - får ta del av vinsten i form av utdelningar. Det här året fick jag en rejäl slant av Handelsbanken för mina investeringar. Istället för att klaga som en lågintelligent individ är min rekommendation att du blir delägare och således också får ta del av kakan.
Får många kommer utdelningen aldrig motsvara det de har betalat till banken. Jag har viss förståelse för frustrationen mot bankerna. Men det är ju ganska lätt att byta bank också...
Riksbanken håller på att modernisera betalningssystemet. Målet är att alla banker ska kunna köra realtidsbetalningar även för vanliga överföringar (inte bara Swish). Det kan bli standard inom några år.
Riksbanken håller på att modernisera betalningssystemet. Målet är att alla banker ska kunna köra realtidsbetalningar även för vanliga överföringar (inte bara Swish). Det kan bli standard inom några år.
Det hade tagit 2minuter att fixa om viljan fanns!!!!!
Pengarna ligger hos Riksbanken inför clearingen för att ha koll på penningflödet och vilka som har skuld till denna efter dagens slut dom då får plus eller minusränta.
Att Swish går direkt är att det ligger utanför clearingen då dessa skapar "små" belopp i sammanhanget icke att förglömma alla utlandsbetalningar som framförallt stora bolag gör.
Vad är problemet? Om det är bråttom använd Swish. Om du vet om att du behöver föra över pengar till någon i förhand är det bara att se till att skicka pengarna vardagen innan.