• 1
  • 2
2025-10-03, 22:37
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Morgontrafiken är som en krigszon. Jag får känslan av att 90-95% av alla som är ute och åker bil mellan kl 06-08 är sena till sina jobb. Alla kör skitfort i rondellerna så även om det är fri sikt och du åker ut så kommer det någon i 120 och tutar åt dig för att du åkte ut i rondellen "framför" denne. Går inte att undvika.

Kör du enligt hastighetsbegränsningen så blir folk vansinniga och lägger sig en meter bakom dig för att sedan göra den mest idiotiska och livsfarliga omkörningen. Trots skymd sikt så blir du omkörd, så viktigt är det tydligen att tjäna några sekunder.

Varför är "alla" så stressade på morgnarna? Ställ klockan 5 minuter tidigare och problemet är löst. Märker ni också detta i morgontrafiken?
Citera
2025-10-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Morgontrafiken är som en krigszon. Jag får känslan av att 90-95% av alla som är ute och åker bil mellan kl 06-08 är sena till sina jobb. Alla kör skitfort i rondellerna så även om det är fri sikt och du åker ut så kommer det någon i 120 och tutar åt dig för att du åkte ut i rondellen "framför" denne. Går inte att undvika.

Kör du enligt hastighetsbegränsningen så blir folk vansinniga och lägger sig en meter bakom dig för att sedan göra den mest idiotiska och livsfarliga omkörningen. Trots skymd sikt så blir du omkörd, så viktigt är det tydligen att tjäna några sekunder.

Varför är "alla" så stressade på morgnarna? Ställ klockan 5 minuter tidigare och problemet är löst. Märker ni också detta i morgontrafiken?

Det funkar inte att ställa klocka 5 minter tidigare. Jag har försökt att ställa klockan 30 min tidigare, men kommer inte tidigre till jobbet ändå.

För det första så är ja så sjukt trött på morgonen att klockan behöver ringa minst 30 min innan jag vaknar och då har jag ändå sovit 7,5 timme, ibland 8 timmar. har inte det problemet på sommaren, men nu när det blir mörkt så vill kroppen helst sova 10-11 timmar om jag inte har en klocka. Vet inte varför, men på sommaren så duger 6-8 timmar.

Så ju mörkare det blir på hösten desto tröttare blir jag och även om jag räknat med att jag behöver viss mycket tid på morgonen så kanske jag behöver 5 min till. utöver det kanske katten jävlar med något och kräver 10 min extra. Kan vara många anledningar till varför man blir sen, men jag kommer sällan till jobbet när jag räknar med det. Räknar på att komma 10min tidigt, men blir allt mellan det och 5 minuter för sent, så 15min diff där.
Citera
2025-10-03, 22:49
Medlem
sommarlovs avatar
Säg det?
Vi är människor, och vi ska inte leva så här.
Om våra folkvalda vill att vi kör mindre bil, planera våra städer så inte alla måste färdas långa sträckor varje dag!
Citera
2025-10-03, 22:50
Medlem
Jag var en sån där dåre innan jag började pendla. Var fan alltid sen, nu kan jag åtminstone skylla på tåget, varje dag
Citera
2025-10-03, 22:54
Medlem
Förskolor öppnar inte tidigare fast man kliver upp tidigare.

Ofta är det inte tidsbrist, utan stress gör att man inte orkar med långsamma bilförare, det ska vara effektivt och snabbt. De långsamma kan ge sig ut vid 10-tiden.
Citera
2025-10-03, 23:02
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det funkar inte att ställa klocka 5 minter tidigare. Jag har försökt att ställa klockan 30 min tidigare, men kommer inte tidigre till jobbet ändå.

För det första så är ja så sjukt trött på morgonen att klockan behöver ringa minst 30 min innan jag vaknar och då har jag ändå sovit 7,5 timme, ibland 8 timmar. har inte det problemet på sommaren, men nu när det blir mörkt så vill kroppen helst sova 10-11 timmar om jag inte har en klocka. Vet inte varför, men på sommaren så duger 6-8 timmar.

Så ju mörkare det blir på hösten desto tröttare blir jag och även om jag räknat med att jag behöver viss mycket tid på morgonen så kanske jag behöver 5 min till. utöver det kanske katten jävlar med något och kräver 10 min extra. Kan vara många anledningar till varför man blir sen, men jag kommer sällan till jobbet när jag räknar med det. Räknar på att komma 10min tidigt, men blir allt mellan det och 5 minuter för sent, så 15min diff där.
1. Skärp dig. Du är vuxen.
2. Berättigar det dig att köra som en idiot för att spara kanske 90 sekunder?
Citera
2025-10-03, 23:13
Medlem
Det hjälper inte så mycket att ställa klockan 5 min tidigare.
När man väl kommer ut på vägen så är det alltid någon tjocksmock som skall ligga i 65 km/h på 70-väg och gärna i vänsterfil så man inte kan komma om.
Extra poäng får man tydligen om man åker jämte bilen i höger fil och i exakt samma hastighet, för det väldigt vanligt.

Det finns många som inte har ett jobb med flex. Ett jobb där chefen dampar totalt om man är två sekunder sen.
Om alla tjocksmockar höll sig ur vägen så skulle man inte behöva göra omkörningar som skrämmer er.
Citera
2025-10-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund

Citat:
Ursprungligen postat av aurun
1. Skärp dig. Du är vuxen.
2. Berättigar det dig att köra som en idiot för att spara kanske 90 sekunder?

Jag säger det samma…
Att vara vuxen och gny som en bortskämd tonåring om en väckarklocka måste ringa en halvtimme för att man ska vakna… jösses…
Det handlar bara om att man själv låtit sig få sådana ovanor…

Skulle herr JB bli lovad 100 000kr om han var på plats kl 05:00 så skulle han nog fan inte har mista problem att vakna och komma i tid….
Citera
2025-10-03, 23:22
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Skulle herr JB bli lovad 100 000kr om han var på plats kl 05:00 så skulle han nog fan inte har mista problem att vakna och komma i tid….
Precis så.
Det är bara barnrumpor som inte respekterar tid som beter sig så här.
Citera
2025-10-03, 23:22
Medlem
De har inte fått kaffe.
Citera
2025-10-03, 23:44
Medlem
franges avatar
Citat:

Frågan är ju varför du så tvunget skall ge dig ut i rusningstrafiken, då? Du som inte har några problem med att gå upp tidigt och verkar ha all tid i världen kan väl lika gärna gå upp två timmar tidigare, och åka till jobbet vid 05 när vägarna är tomma? Så slipper du ju alla stressade i morgonruschen och kan hålla 25km/h i lugn och ro hela vägen?
Citera
2025-10-04, 00:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Haha för att alla hatar att leva i detta slavsamhälle där man behöver göra saker mot sin vilja kl 6-8 på morgonen, vi är inte menade att leva såhär
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in