Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-10-03, 19:39
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Jag var ihop med en tjej under en period men det tog slut för nåt år sedan. Inget dramatiskt uppbrott, men vi var väl inte helt kompatibla och tjafsade för ofta. Dock hade vi ett fantastiskt sexliv som jag faktiskt saknar. Vi har hörts ibland på sms, skrivit grattis på födelsedagen osv. Även sprungit på varandra på stan nån gång, men inte mer än så.

Nu skrev hon och frågade om vi kunde ses och ta en fika nån dag, och att hon saknade mig som "vän". Tror kanske egentligen hon saknar samma sak som jag saknar

Om möjlighet ges: är det värt att försöka få henne i säng? Eller finns det en stor risk risk för att riva upp gamla sår, skapa känslor mm? Har aldrig tidigare haft en sexuell relation med mina ex.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni? Värt eller bara struligt? Går väl att klargöra isf att vi bara ses för sex tänker jag.
Citera
2025-10-03, 19:46
Medlem
slagskotts avatar
Dont take a step back, take one forward.
Citera
2025-10-03, 19:47
Medlem
Ingen aning om vad som hänt mellan er men "riva upp gamla sår" låter som att det finns problem i grunden.

Var öppen och kommunicera. Ses på en fika, var trevlig och skulle du få känslan att det lutar åt sexhållet så ta upp det. Viktigt att inte enbart tänka med kuken som många män kan göra tyvärr. Försök läsa situationen lite mer objektivt.

Man kan absolut ha sexuella relationer med ex och hålla det lite isär men absolut kommer känslor att blanda sig in. Känslor styr man aldrig. Det man styr är hur man hanterar de. Däri ligger det viktiga och du får helt enkelt försöka kommunicera dina mål tidigt och tydligt så ni båda vet vad ni vill. Du är enbart ute efter att knulla och om hon känner likadant så är det inte fel att man ger varandra det man vill utan att gå för långt men som sagt, det kommer vara lite känslor ändå. Svårt att komma ifrån.

Som vanligt är kommunikation A och O. Oavsett typ av förhållande.
Citera
2025-10-03, 19:53
Ett definitivt "ja" från mig.
Om det är klart och tydligt att det inte finns andra förväntningar eller dolda agendor förstås.
Jag har haft fantastiskt sex med ex, till och med bättre än det vi hade när vi var ihop.
Definitivt JA!!!

Citera
2025-10-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Jag var ihop med en tjej under en period men det tog slut för nåt år sedan. Inget dramatiskt uppbrott, men vi var väl inte helt kompatibla och tjafsade för ofta. Dock hade vi ett fantastiskt sexliv som jag faktiskt saknar. Vi har hörts ibland på sms, skrivit grattis på födelsedagen osv. Även sprungit på varandra på stan nån gång, men inte mer än så.

Nu skrev hon och frågade om vi kunde ses och ta en fika nån dag, och att hon saknade mig som "vän". Tror kanske egentligen hon saknar samma sak som jag saknar

Om möjlighet ges: är det värt att försöka få henne i säng? Eller finns det en stor risk risk för att riva upp gamla sår, skapa känslor mm? Har aldrig tidigare haft en sexuell relation med mina ex.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni? Värt eller bara struligt? Går väl att klargöra isf att vi bara ses för sex tänker jag.
Inget jag skulle satsa på. Livet går vidare och det som var en gång, går sällan att återskapa. Det är bättre att leva med de goda minnena på näthinnan👁️
Citera
2025-10-03, 19:55
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer

Är KK med mitt ex och det fungerar skitbra. Och då vill jag även tillägga att jag är brud med borderline.

Så jävla bra kk relation blir de när de inte bara är sex utan även pillow talk och nostalgikänslor, men inge bråk och tjafs om förhållandegrejer.

Jag säger bara KÖR. Efterhand kanske ni kommer behöva gå igenom detaljer hur ni ska förhålla er till saker men gör de senare isåfall, annars dödar de stämningen och bruden kommer bli torr som en öken
Citera
2025-10-03, 19:59
Medlem
Europes avatar
Jag har aldrig haft sex med en f.d. utan att det slutar med att hon prompt vill bli tillsammans igen. Just sayin’. När jag sedan har vägrat, så har det lett till allt från att ex blev sårat och ville hämnas till att ett annat ex vägrade att acceptera ett nej och t.ex. dök upp med taxi mitt i natten, vägrade att åka hem utan mig, samt bultade på min dörr och skrek så att alla grannarna vaknade, medan taxametern tickade på, fram till att jag kände att jag måste ge upp och åka med.

Jag kommer i alla fall aldrig att göra om det igen. Men TS gör så klart som denne själv vill. Jag slår dock vad om att det finns fler kvinnor där ute som TS kan ha ett bra sexliv med.
Senast redigerad av Europe 2025-10-03 kl. 20:02.
Citera
2025-10-03, 20:00
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Ingen aning om vad som hänt mellan er men "riva upp gamla sår" låter som att det finns problem i grunden.

Mja, inget allvarligt. Ingen otrohet eller svek, men vi "tärde" på varandra lite för mkt och det ledde till en del sårande ord från oss båda. Jag har lagt det bakom mig och förhoppningsvis hon också. Men kan såklart inte vara säker.
Citera
2025-10-03, 20:01
Medlem
HeyItsJimmys avatar
Tror det beror mycket på om ni är sådana som kan separera sex från känslor eller inte. Själv förknippar jag all form av intimitet väldigt mycket med känslor så för mig hade det varit omöjligt att ha en relation som var enbart sexuell men alla är ju olika.
Citera
2025-10-03, 20:03
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Är KK med mitt ex och det fungerar skitbra. Och då vill jag även tillägga att jag är brud med borderline.

Så jävla bra kk relation blir de när de inte bara är sex utan även pillow talk och nostalgikänslor, men inge bråk och tjafs om förhållandegrejer.

Jag säger bara KÖR. Efterhand kanske ni kommer behöva gå igenom detaljer hur ni ska förhålla er till saker men gör de senare isåfall, annars dödar de stämningen och bruden kommer bli torr som en öken

Åh, du låter ju rent av övertygande
Citera
2025-10-03, 20:08
Har haft det med några ex. Alltid funkat bra. Det har dock sällan pågått mer än nåt halvår. Med en i ca två år. Prova.
Citera
2025-10-03, 20:09
Medlem
Nej för fan det finns ett skäl varför de är just ex!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in