2025-07-30, 04:35
Medlem
Spud-boys avatar
Om jag sa att Cannabis är som en ren inkörsport till andra droger, och när det gäller en viss drog skulle jag vilja fokusera på SVAMP/SYRA - jag ser inte den där utjämningen av övergången från en drog till en annan som dålig - det är faktiskt sant, enligt min ödmjuka mening, att man bör vara bekant med att bli stenad innan man ger sig ut på en svamp-resa - jag upptäckte, till min förvåning, att effekten, ruset, delar många egenskaper mellan cannabis och svamp.

Som om de arbetade TILLSAMMANS för att framkalla den effekt som vanligtvis eftersträvas hos båda

Som en gång, dagen efter att jag tog svamp rökte jag lite hasch - OCH vad jag upptäckte var att svampens kvarvarande effekt, från kvällen innan, kompletterade ruset. Konstigt..

Vid ett tillfälle, när jag var ute och gick i dagsljus, under påverkan av svamp, kände jag mig precis som om jag var lite stenad, bara ett KLARARE sinnestillstånd, annorlunda men ändå bekanta effekter - jag minns hur förbryllad jag blev av just den här upplevelsen - det var som DET PERFEKTA MEST MILDA, SKÖNA OCH KLARA RUSET...

Men jag gillar inte att prata om droger! GJORDE MITT LIV TILL ETT HELVETET TILLSLUT!

Ändock, så är detta nått jag upptäckte, med att bli hög av respektive droger.. Nån som håller med?
Citera
2025-07-30, 05:51
Medlem
Spud-boys avatar
Jag glömde vara tydlig med att jag inte pratar om att vara hög på Svamp och Cannabis SAMTIDIGT (det provade jag bara EN gång, back in the days när jag höll på, och det var bara dåligt, kändes inge bra, på mig iaf..)

Jag pratar om i RELATION till varandra - men INTE smack-down precis samtidigt..

Men som jag berättade så--DAGEN EFTER, typ - samt att ha en erfarenhet av Cannabis, INNAN...
Citera
2025-07-30, 06:04
Medlem
Svampens effekter var "lingering" i bakgrunden och när du rökte en psykoaktiv substans så lockade du fram dem.. Du tog dem inte samtidigt, men nära inpå varandra.
Citera
2025-07-30, 10:24
Medlem
Cannabis, då THC, är en mild hallucinogen. När du har testat att trippa på svamp eller LSD lägger du märke till dessa hallucinogena effekter i större utsträckning, oavsett om det är en dag eller 20 dagar efter trippen.

Sedan är hallucinogener och cannabis mer regel än undantag att man tar samtidigt.
Citera
2025-07-30, 11:15
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Varför förstöra tryptaminer, lappar, med thc?
Dessa gåvor bör - i mitt tycke -ej kontamineras med alla är vi olika.
Citera
2025-07-30, 11:50
Medlem
Custom_mades avatar
Ja testa röka typ massa kief med noll tolerans och du kommer få ett milt hallucinogent rus.

De kompletterar varandra väldigt bra ja.

Det är som att röka färg ibland på syra. Allt bara börjar lysa mycket mer.

Men man bör också vara försiktig. Cb kan ge noja vilket hallucinogena droger också kan ge för många.

Krävs lite starkt psyke, bra set och setting, goda kamrater och lite förberedelse.
Citera
2025-07-30, 12:26
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Varför förstöra tryptaminer, lappar, med thc?
Dessa gåvor bör - i mitt tycke -ej kontamineras med alla är vi olika.

Jo jag håller med.. Iaf PÅ MIG, när svamp ruset hade börjat bedarra, så rökte jag lite av en joint - MEN det gav mig bara en NEDRIG KÄNSLA, kändes perfect innan... Men fan, det var bara nedrans...

SEDAN, så är det ofta predikat från olika folk, och har länge uttryckts i acid-house-kulturen, såna kretsar, etc, att man aldrig ska BLANDA NÅNTING, nån drog med nån drog..
Citera
2025-07-30, 13:33
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jo jag håller med.. Iaf PÅ MIG, när svamp ruset hade börjat bedarra, så rökte jag lite av en joint - MEN det gav mig bara en NEDRIG KÄNSLA, kändes perfect innan... Men fan, det var bara nedrans...

SEDAN, så är det ofta predikat från olika folk, och har länge uttryckts i acid-house-kulturen, såna kretsar, etc, att man aldrig ska BLANDA NÅNTING, nån drog med nån drog..

Liten gås till svampen kan bli katastrof, iaf för en annan men läääängesen ja ens kände lite grälle lukt ens.
Sprit o de flesta drogas, utan moralshit, inte värt de i diktatur Sverige samt i övrigt med, men cykelturerna tar jag med mig i graven det ÄR religion.

Lite carbon based lifeforms & en pipa changa eller en näve kubar är som balsam för själen.
Citera
2025-10-03, 13:47
Avstängd
funplacess avatar
Många upplever att cannabis och psykedelika delar ett liknande ”sinnestillstånd,” så när den ena klingar av kan den andra väcka känslan igen. För vissa blir kombon harmonisk, för andra krockar det. Det handlar mer om personkemi och sammanhang än någon fast regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in