Citat:
Ursprungligen postat av
Enbokiveckan
Naivt att tro att det kommer att hända.
Ja, men ibland kan det vara värt att framföra det enkla och naiva – just för att understryka hur lätt det faktiskt är att agera korrekt.
UKÄ kan börja med att lära sina anställda det mest grundläggande: följ lagar och förordningar (inklusive offentlighetsprincipen), arbeta på ett sätt som tål granskning, var transparent, acceptera att allmänhet och journalister ställer frågor, och förstå att alla människor inte alltid delar dina åsikter. Bemöt dem som inte delar din världsbild med respekt.
Gör om, gör rätt. Svårare än så är det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enbokiveckan
jag hoppas att Tovatt aldrig någonsin kommer i närheten av ett viktigt regeringsuppdrag igen. /../ Pinsamt om det upprepas.
Undra vem som egentligen är naiv.
Självklart kommer Caroline Tovatt att få många uppdrag inom UKÄ i framtiden. Att inte ge henne det vore ju att erkänna att hon har klantat till det. Och det är det sista en tystnadskultur gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enbokiveckan
Efter att ha läst UKÄ:s rapport om akademisk frihet blev jag besviken. Efter att ha läst två artiklar i Epoch Times om UKÄ förstår jag varför det blev så dåligt.
Jag instämmer. Jag har inte läst hela UKÄ:s rapport om akademisk frihet, men det jag har läst var väldigt intetsägande – vilket inte förvånar mig.
Epoch Times senaste artikel visar tydligt på fenomenet 'brain drain': kompetenta medarbetare flyr eller hittar sin nisch och håller sig undan konflikter, medan de sämsta blir befordrade – helt enkelt för att de är de enda som finns kvar. I en sådan organisation kan en rapport inte bli bättre än så.