2025-10-02, 22:20
Medlem
Har varit hemma hos några i veckan, som gillade vitt med vitt till.
I princip alla verkar ha vitt hemma på väggarna, smidigt, tåligt och matchar med allt.

Men är det inte grymt tråkig stil? Känns sterilt och även om de "piffar" till det med färgglada kuddar till deras beigea/gråa soffor så duger det inte enligt mig.

Tidigare brukade jag inte direkt bry mig om färger utan det mesta dög som det var, men efter varit hemma med barnen får man ju tid att tänka på mycket mellan avsnitten på babblarna. Bland annat detta.

Kollar på hus nu på hemnet, flera ser bra ut egentligen, men det är vitt, vitt vitt inget unikt.
Även de som bor i paradvillor lyckas med sin vita stil få dom att bli totalt tråkiga.

Jämför själva den vita nummer 46 (och då mycket mer spännande än många andra med zebra bord och blommor) med exempelvis 43.
https://www.bhg.com/green-color-schemes-11809016

Vad hände med färger???
Citera
2025-10-02, 22:25
Medlem
sommarlovs avatar
Titta i böcker om hur man inreder hem i olika tider.
Den enda gången vitt har gällt är väl på sjukhus?
Helt sjukt hur fult folk gör!
Citera
2025-10-02, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Titta i böcker om hur man inreder hem i olika tider.
Den enda gången vitt har gällt är väl på sjukhus?
Helt sjukt hur fult folk gör!

Besök dina vänner så kommer du se vitt i dominans. Alla hyresrätter har ju vitt som standard med.
Citera
2025-10-02, 22:58
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Saken är den att i princip alla väggfärger som inte är vitt förmörkar bostaden så därför väljer jag personligenatt ha vita väggar. Visst vore det härligt med färger på väggarna, men en dunkel bostad blir lätt lite deprimerande för den lättdeprimerade. Att däremot inreda med vitt, grått och beige är det tråkigaste jag vet.
Citera
2025-10-02, 23:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Besök dina vänner så kommer du se vitt i dominans. Alla hyresrätter har ju vitt som standard med.
Räcker med att titta i mitt hem.
Kvinnan jag lever med ska ha vitt, för att det är såå fiiint!
Citera
2025-10-02, 23:14
Medlem
Ett hem helt i vitt, grått och beige är ett hem utan själ. Ett hem är en salig blandning av stilar, åldrar och material. Något som växer fram under flera år istället för att helt bytas ut i enlighet med den senaste trenden.
Citera
2025-10-02, 23:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hemma hos oss så är det väldigt lite vitt då vi faktiskt gillar att ha lite färg på möbler, tapeter och övrigt.
Vi har faktiskt en mindre walking closet som är mer eller mindre bara vit men som sagt, våra kläder har inte klagat.

Otroligt tråkigt och intetsägande med alla dessa vita väggar.
Citera
2025-10-02, 23:48
Medlem
Citat:
Har varit hemma hos några i veckan, som gillade vitt med vitt till.
I princip alla verkar ha vitt hemma på väggarna, smidigt, tåligt och matchar med allt.

Men är det inte grymt tråkig stil? Känns sterilt och även om de "piffar" till det med färgglada kuddar till deras beigea/gråa soffor så duger det inte enligt mig.

Tidigare brukade jag inte direkt bry mig om färger utan det mesta dög som det var, men efter varit hemma med barnen får man ju tid att tänka på mycket mellan avsnitten på babblarna. Bland annat detta.

Kollar på hus nu på hemnet, flera ser bra ut egentligen, men det är vitt, vitt vitt inget unikt.
Även de som bor i paradvillor lyckas med sin vita stil få dom att bli totalt tråkiga.

Jämför själva den vita nummer 46 (och då mycket mer spännande än många andra med zebra bord och blommor) med exempelvis 43.
https://www.bhg.com/green-color-schemes-11809016

Vad hände med färger???
Det är omodernt med bara vitt hemma. Nu är det färger på väggarna som gäller. Dock gillar många att ha det sterilt hemma. Ett hem blir varmare med färg.
Citera
2025-10-03, 06:20
Medlem
Vitiss avatar
Vita väggar vit(t)nar om osäker personlighet.
Jämför med känslan av att kliva in i ett varmoranget rum t.ex.
Citera
2025-10-03, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Saken är den att i princip alla väggfärger som inte är vitt förmörkar bostaden så därför väljer jag personligenatt ha vita väggar. Visst vore det härligt med färger på väggarna, men en dunkel bostad blir lätt lite deprimerande för den lättdeprimerade. Att däremot inreda med vitt, grått och beige är det tråkigaste jag vet.

Kan du inte ha mer lampor då? Belysning är supersnyggt och kan highlighta fina detaljer.
Typ en spot som du riktar mot tavlan eller konstverket i hörnet. Sakerna får nytt liv
Citera
2025-10-03, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det är omodernt med bara vitt hemma. Nu är det färger på väggarna som gäller. Dock gillar många att ha det sterilt hemma. Ett hem blir varmare med färg.

Varför fortsätter typ 90 % ha vitt?

Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vita väggar vit(t)nar om osäker personlighet.
Jämför med känslan av att kliva in i ett varmoranget rum t.ex.

Jag är nog bered att hålla med. Men skulle detta innebära att majoriteten av svenskar är opersonliga?
Citera
2025-10-03, 06:26
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Varför fortsätter typ 90 % ha vitt?

Jag är nog bered att hålla med. Men skulle detta innebära att majoriteten av svenskar är opersonliga?

Osäkra.
Vågar inte sticka ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här