2025-09-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Tror du verkligen att börsgudens chef anser sig behöva gå en grundkurs i aktiekunskap? Han är topp 10 bland världens investerare! (Enligt han själv)

Citera
2025-09-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är nog redan slut, han ljuger för oss och antagligen för sig själv också.

Vänta tills hexan presenterar nyemissionen, då spikar han igen kistan inifrån.

Det var en TA kunnig så skrev att Hexan är på väg ner mot 15kr i första hand, och sen är nästa stöd 12kr. På det svarade AA nått i stil med att det skulle välkomnas
Citera
2025-09-30, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Nja. Håller inte med riktigt. Tydligen är det här hans tredje vända. Min analys av det hela är att varje gång vi haft en större kris och skräckindex, ^VIX, slagit i toppen och de flesta springer mot utgångarna - det är då som AA lånar upp hus och hem och springer in i det brinnande huset och investerar.

Han exemplifierar Buffet's "Be greedy when others are fearful".

Men vad AA däremot aldrig begripit är att enda anledningen han lyckats de här gångerna är just av den anledningen - han vågade investera när de andra var rädda. Omöjligt att säga vad som rör sig i den mannens hjärna, men det ser ut som att han byggt upp en skev självbild av sig själv som någon slags superinvesterare och expert på analys och stock-picking, när han lika gärna kunde blundat, kastat pil och köpa på sig en påse med gott-och-blandade bolag.

Jag gick t.ex in samtidigt och köpte på mig Investor för mina sista slantar - obelånat. Hade totalt sett köpt för 400K och några år senare var aktierna värda 1.3M och då hade jag samtidigt plockat utdelningar under tiden. Om jag varit lika riskbenägen som AA och maxat krediten och tryckt in allt jag äger och har hade jag sannolikt fått ett liknande resultat.

Men jag är en rädd jävel. Och det är väl därför jag har mina miljoner kvar och AA sitter där han sitter.
Du har rätt, även jag var otydlig och kanske inte har full detaljkoll
Citera
2025-09-30, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Att AA är inne här och läser ibland vet vi
Den dagen han läser, OCH verkligen tar till sig det han läser, ja det kan bli hans bästa investering någonsin om han är kapabel att förstå och ta till sig det?
För när högmod går före fall, så kan det gå riktigt illa, och han är på god väg
En prenumeration i aktiespararna, där han får lära om, och lära sig grunderna skulle nog inte skada
Han läser allt! Flera av hans klipp är ju direkta svar på sånt som skrivits här, om man vet vad man ska titta efter. Minns att nån skrev typ "när AA går dåligt, då mår man som allra bäst". Jäävligt hårt skrivet förstås! Men han bölade en halv video om det inlägget. Den som skrev det måste ha en riktigt fin höst?
Citera
2025-09-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Han läser allt! Flera av hans klipp är ju direkta svar på sånt som skrivits här, om man vet vad man ska titta efter. Minns att nån skrev typ "när AA går dåligt, då mår man som allra bäst". Jäävligt hårt skrivet förstås! Men han bölade en halv video om det inlägget. Den som skrev det måste ha en riktigt fin höst?

Jo det är sant.
Han blev inte så glad åt att bli kallad "den hårlösa paddan från Falkenberg" heller, vilket man kan förstå, även om man kanske inte ska ta såna kommentarer allt för allvarligt.
Men bortsett från sånt, så är det faktiskt mycket bra saker som skrivs här.
Men vi är ju alla idioter som inte kan nått alls. Kort och gott losers hela bunten, som AA gärna skrattar åt.
Synd bara att AA har förmågan att se det mesta antingen som svart eller vitt, för på så sätt missar han allt gott som han annars skulle kunna dra nytta av när det gäller t.ex god avkastning till betydligt lägre risk.
Och förhoppningsvis hittar en och annan medlem hit också, och kan dra nytta av alla goda råd, som t.ex ericsson2002 som det inte verkar gått så bra för heller, tung i Hexan som han varit
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-09-30 kl. 15:28.
Citera
2025-09-30, 20:01
Medlem
Nu blir det mera ”gratisvideos” till folket. En stor gåva ifrån AA
Citera
2025-09-30, 20:41
Medlem
Både dagens gratisvideo och den efterföljande medlemsvideon visar uppenbart på en desperat människa som inte mår bra. Gratisvideon bör undvikas, den tillför inget av värde, men framförs på ett sätt som bara AA på steroider kan göra. Budskapet är att han ska göra fler gratisvideor på den kanalen.

Uppenbart behöver AA få in mer pengar. Han gör hellre en video o lägger upp på YT som ger några tior än tar ett jobb. Därför tänker han mjölka ut (gratis)prenumeranterna på kanalen "Aktieanalytikern" för mer allmänt hållna videor om pension, sparande etc. De betalande medlemmarna får fortsatt exklusivt tillgång till AAs investeringar, gedigna bolagsanalyser etc.

60% av tittarna på kanalen "Ekonomi o Politik" är 65 år eller äldre, i princip ingen under 35. Övriga kanaler är mer blandat. Dessa tittar enbart på videor som AA gör om Trump o Putin. De videor han gjort om pensioner etc får få tittare. AA tror att den typen av videor passar bättre på kanalen "Aktieanalytikern".

AAs desperata gratisvideor i helgen som gjordes enbart för att locka tittare och därmed reklamintäkter och nya medlemmar har kritiserats av en medlem. Medlemmen tyckte AA var girig och oseriös som gjorde en sådan video. Medlemmen betalar 99kr / månad för seriösa videor om aktier och investeringar och vill inte ha sådant trams AA är väldigt upprörd över att bli kallad girig. Han säger att man bara kan vara girig om man har mycket pengar o vill ha mer AA har inte mycket pengar. AA har nästan inga pengar alls. Så videorna var väl mer desperation. Egentligen är det ju ren "prostitution" AA sysslar med, förnedra sig på det sättet för att få in några kronor i reklamintäkter.

AA säger också om han var girig skulle han ta 500kr / månad för medlemskanalen och dessutom höja regelbundet. Han reflekterar inte något om att han då förmodligen bara haft några få medlemmar om ens någon

Det återstår att se vart denna tragiska historia tar vägen. Hans framtoning känns väldigt olustig just nu. För hans eget bästa hoppas jag han får många tittare o reklamintäkter på sina videor. Men jag tror han lockar mest tittare när han är desperat och han än en gång håller på att bli utblottad. En uppstuds för Hexatronic hade ju varit som lugnande medicin för AA.
Citera
2025-09-30, 20:53
Medlem
Ny vide ute "Din Bön har hörsammats: Aktieanalytikern är tillbaka!"

Han är riktigt verklighetsfrånvänd här. Han självgodhet går tillochmed över 100%. Vilket är helt otroligt. Den här människan är så sjuk i huvudet att jag finner inga ord.
Citera
2025-09-30, 21:25
Medlem
Han behöver byta ut sina Hexatronic mot något annat
Citera
2025-09-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Både dagens gratisvideo och den efterföljande medlemsvideon visar uppenbart på en desperat människa som inte mår bra. Gratisvideon bör undvikas, den tillför inget av värde, men framförs på ett sätt som bara AA på steroider kan göra. Budskapet är att han ska göra fler gratisvideor på den kanalen.

Uppenbart behöver AA få in mer pengar. Han gör hellre en video o lägger upp på YT som ger några tior än tar ett jobb. Därför tänker han mjölka ut (gratis)prenumeranterna på kanalen "Aktieanalytikern" för mer allmänt hållna videor om pension, sparande etc. De betalande medlemmarna får fortsatt exklusivt tillgång till AAs investeringar, gedigna bolagsanalyser etc.

60% av tittarna på kanalen "Ekonomi o Politik" är 65 år eller äldre, i princip ingen under 35. Övriga kanaler är mer blandat. Dessa tittar enbart på videor som AA gör om Trump o Putin. De videor han gjort om pensioner etc får få tittare. AA tror att den typen av videor passar bättre på kanalen "Aktieanalytikern".

AAs desperata gratisvideor i helgen som gjordes enbart för att locka tittare och därmed reklamintäkter och nya medlemmar har kritiserats av en medlem. Medlemmen tyckte AA var girig och oseriös som gjorde en sådan video. Medlemmen betalar 99kr / månad för seriösa videor om aktier och investeringar och vill inte ha sådant trams AA är väldigt upprörd över att bli kallad girig. Han säger att man bara kan vara girig om man har mycket pengar o vill ha mer AA har inte mycket pengar. AA har nästan inga pengar alls. Så videorna var väl mer desperation. Egentligen är det ju ren "prostitution" AA sysslar med, förnedra sig på det sättet för att få in några kronor i reklamintäkter.

AA säger också om han var girig skulle han ta 500kr / månad för medlemskanalen och dessutom höja regelbundet. Han reflekterar inte något om att han då förmodligen bara haft några få medlemmar om ens någon

Det återstår att se vart denna tragiska historia tar vägen. Hans framtoning känns väldigt olustig just nu. För hans eget bästa hoppas jag han får många tittare o reklamintäkter på sina videor. Men jag tror han lockar mest tittare när han är desperat och han än en gång håller på att bli utblottad. En uppstuds för Hexatronic hade ju varit som lugnande medicin för AA.
Det låter inte alls bra. Hoppas han mår bättre än han ger sken av.
Lät chatgpt definiera girig:
”Ordet girig betyder att någon är överdrivet eller omättligt angelägen om att skaffa sig mer, särskilt pengar eller materiella ting, ofta utan att vilja dela med sig eller ta hänsyn till andra.
Det har en tydligt negativ klang och används för att beskriva en person som låter sitt starka begär efter egen vinning gå före generositet, rättvisa eller omtanke.”

Kan förstå om en medlem utifrån detta skulle kunna uppfatta AA som just girig.
Citera
2025-09-30, 22:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormkruka
Ny vide ute "Din Bön har hörsammats: Aktieanalytikern är tillbaka!"

Han är riktigt verklighetsfrånvänd här. Han självgodhet går tillochmed över 100%. Vilket är helt otroligt. Den här människan är så sjuk i huvudet att jag finner inga ord.
Han provocerar medvetet för att dra åt sig uppmärksamhet och klick, alltid fångar trålen någon ny dåre som börjar att betala för att se hans skitkanal.
Andra och jag själv har redan skrivit vad det handlar om, öka intäkterna från YT.
Aktiepajaserierna är bara teater och trams för att dra trafik till kanalen
Citera
2025-09-30, 22:24
Medlem
Ett sjunkande skepp.Jag tror han förlorat mer än 2 miljoner på hexatronic ? Även om kursen dubblas så tjänar han ju inte tillbaka dom pengarna.Han har verkligen gjort bort sig .Man behöver inte söka runt länge på YouTube för att hitta förståndigare människor att ta råd av och jag hoppas verkligen inte att någon sätts i skuld pga denna sjuka människa.
Några tusen följare och det har spårat ut fullständigt.Jag undrar om han hade varit lika envis i sina beslut runt hexan om han inte haft några följare ?Nu verkar det vara omöjligt att erkänna fel.Att sedan vara självgod uppe på allt ? Är det mediciner som orsakat detta.Vad ser sambon i denna patetiska lilla man ? Hon verkar ju klara sig bra utan honom .Hade säkert kunna resa flera gånger om året om inte han varit en sådan parasit ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in