2025-09-30, 03:16
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Long story short utan att gå in på detalj men det har hänt saker som orsakat att jag inte har råd med min hyra denna månad på lägenheten. Jag kan utan problem nästa månad betala dubbelt alltså denna månad + oktober i klumpsumma, brukar hyresvärden i regel ha problem med det eller riskerar jag bli vräkt?

Enbart seriösa svar tack och kring om jag har rättighet till det eller om inte om hyresvärdar i regel BRUKAR kunna göra en sådan engångsföreteelse?

Är fredag kväll nu så kan först kontakta dom på måndag men ligger med panik över hur jag ska lösa detta, tror ni det är hög sannolikhet att dom går med på dubbelbetalning nästa månad? (Då min ekonomiska situation då inte är i akutkris som nu och har råd med det?)

Eller riskerar jag nu bli vräkt? (Alltid i 3 år innan skött mina räkningar och alltid betalat och detta har aldrig varit ett problem förut då jag alltid betalat hyran)

Hade nog varit bättre om du ringt din hyresvärd och frågat så hade du fått svar. Du måste ju självklart ringa dom. Som är säkert tillmötesgående om du ringer och förklarar läget.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in