Citat:
Ursprungligen postat av
RobinJacobsson
Som jag förstod det så startar dom inte produktionen förrän betalning är gjord. Om jag väljer Alibabas betalnings-metod "Pay by invoice" 30, 60, 90, 120 dagar, ser tillverkaren det som att betalning är gjord då från Alibabas sida?
Hur länge har företaget sålt på Alibaba är väldigt viktigt att veta. Det brukar framgå när man vill sälja saker just på Alibaba. Det finns ju många sidor man kan kolla upp detta på hur företaget fungerar.
Däremot har jag aldrig hört talas om att man måste ha betalt i förskott för att man ska behöva tillverka saker.
Många av dessa företag har sakerna tillverkade redan för leverans. Därför känns det som att jag tror att du måste vara lite försiktig.
Kan du inte beställa en mindre post för att bara kolla läget. Ibland kan det vara en bra lösning att bara beställa en del för kanske 100 $.
Sedan kanske man kan öka kvantiteten. Kolla gärna upp Hur många år Företaget har funnits. Däremot känner jag som jag säger Jag har handlat mycket på Alibaba för ett par år sedan. Jag har aldrig hört talas om att ett företag ska ha betalt på grund av att man måste kunna tillverka.