2025-09-29, 13:28
Medlem
Disneylovers avatar
Då räknar jag med städer som ni har besökt under ett par dagar eller timmar. Alltså kan man inte räkna med om man enbart har kört igenom eller varit på en flygplats nära staden.

Jag börjar:

Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Reykjavik, Berlin, Paris, Rom, Prag, Wien och Warszawa.

Bonusfråga 1: Vilken stad, som du besökt, tycker du mest om?
Bonusfråga 2: Vilken huvudstad skulle du vilja besöka om du fick möjligheten? (Mitt svar: Budapest)
2025-09-29, 13:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte många. Detta riskerar ju också att bli en ren listtråd.

Jag har då varit och besökt:
Berlin
London
Dublin
Oslo

Har fan aldrig varit i Köpenham. Det är ju ett stort minus...
2025-09-29, 13:54
Medlem
Stoolers avatar
Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Reykjavik, Paris, Rom, Prag, Wien, Warszawa, Tallinn, Riga, Vilnius, London, Amsterdam, Bern, Bryssel, Madrid, Moskva, Bukarest, Ljubljana, Sarajevo, Belgrad, Zagreb, Valletta och min Europeiska favoritstad Lissabon!
2025-09-29, 14:09
Medlem
Zaedrewss avatar
En stad man drömmer om är ju Cardiff. Dit skulle man ju bara vilja dra och sedan dö. Eller nej inte så mordiskt. Men känns som ett bra ställe att avluta sina dagar på.
2025-09-29, 14:52
Medlem
Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Amsterdam, Berlin, Warszawa, Minsk, Kiev, Dublin, Sofia, Budapest. Varit inne i Wien och Prag en snabbis i samband med byten, men det räknas inte riktigt.

Tallinn och Budapest var bäst, med råge. Fina och städade, relativt billiga städer med god mat och trevlig atmosfär. Raka motsatsen till Amsterdam och Berlin, som båda representerar allt som är fel i västvärlden idag.
2025-09-29, 15:07
Medlem
Staffearas avatar
Jag har besökt Pristina och Banja luka, Jag har även besökt Bukarest. Jag har även besökt Moskva. Detta är de enda städerna jag besökt förutom Sverige och mitt egna hemstad Astana.
2025-09-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Då räknar jag med städer som ni har besökt under ett par dagar eller timmar. Alltså kan man inte räkna med om man enbart har kört igenom eller varit på en flygplats nära staden.

Jag börjar:

Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Reykjavik, Berlin, Paris, Rom, Prag, Wien och Warszawa.

Bonusfråga 2: Vilken huvudstad skulle du vilja besöka om du fick möjligheten? (Mitt svar: Budapest)

Alla huvudstäder. Gillar
2025-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover

Jag börjar:

Alla huvudstäder! Gillar Köpenhamn bäst och Vilnius sämst
2025-09-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte många. Detta riskerar ju också att bli en ren listtråd.

Jag har då varit och besökt:
Berlin
London
Dublin
Oslo

Har fan aldrig varit i Köpenham. Det är ju ett stort minus...

Då rek jag nästa semester dit!
2025-09-29, 16:15
Medlem
Disneylovers avatar
Kul att ni delar med er. =)
2025-09-29, 17:02
Moderator
Neksnors avatar
Listor utan diskussion klarar vi oss bra utan.

Låst!

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in