1. Om sparken
Jag har redan tydligt beskrivit vad som hände: jag var på plats, jag såg situationen, och jag har konsekvent sagt att det var en spark på rumpan – olämpligt, men inte misshandel. Att ni nu i efterhand försöker göra om det till djurplågeri är ert eget påhitt. Fakta förändras inte av att ni upprepar dem i andra ordalag.
2. Om assistenterna
Att ifrågasätta assistenternas trovärdighet handlar inte om att skylla ifrån sig. När personer lämnar vilseledande uppgifter och byter versioner påverkar det självklart hur de bedöms. Det är inte konstigt, det är självklart.
3. Om kommunen
Att kommunen misshandlat en ung kvinna och därefter kastat ut henne på gatan är dokumenterat. Att du personligen ”finner det osannolikt” väger noll i jämförelse med vad som finns nedtecknat i offentliga handlingar.
4. Din ”teori” om Essie
Din spekulation om att Essie försvann för att dölja påstådd misshandel är både absurd och respektlös. Det finns inga bevis som stödjer detta. Att bygga teorier på antaganden, för att sedan presentera dem som sanningar, är exakt det som skiljer rykten från fakta.
Sammanfattning:
Det du skriver är fullt av egna teorier och vantolkningar. Jag förhåller mig till vad jag själv sett, till dokumenterade händelser och till vad som faktiskt går att styrka. Skillnaden mellan oss är enkel: jag redogör för fakta, du bygger fiktion
Citat:
Ursprungligen postat av
Olle.58
God Måndag! Jag vill inflika att ägaren själv av Essie berättade efter många om och men att Essie blivit sparkad och det efter ca två månader efter Essies försvinnande då folk började gräva och fick fram offentliga uppgifter, innan dess bedyra han att Essie aldrig utsatts för våld, det var påhitt av assistenterna. han erkände att Essie fått en spark, han utryckte det som spark och inte en knuff i baken. Detta skulle i mitt tycke anmälas som djurplågeri att en assistanshund i tjänst blir sparkad.
Även att assistenterna skulle ligga steget före så inte essie blev måltavla. Detta låter inte klokt.
Att kommunen misshandlat en ung kvinna och kastat ut henne på gatan finner jag högst osannolikt.
Kommunen har gjort allt och lite till som du nämner här.
Tyvärr om man ser tillbaka och om det blev rapporterat till myndigheter att Essie blev sparkad då när detta hände hade hon kanske varit i livet idag, min teori är att det blev ohållbart och att det snart skulle brista då anmälningar kom in om misshandel på hunden så hon försvann från jordelivet och ett problem mindre, men att inte bara stanna där och inte hitta på hon blivit stulen. Nej hon var ju försäkrad. Trots hon var försäkrad tog det inte mer än en vecka innan en insamling om ny hund påbörjades. Det var nog just där svenska folket började ana ugglor i mossen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sund28
det finns offentliga handlingar från LSS boendet där insidenserna finns antecknade.