2025-09-28, 21:33
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelSamuai
Men lilla Olle… det var ju du själv som tidigare skrev att du har ”kontakter i byn” och därför sitter på information. Det är knappast samma sak som att sitta med fakta från polis eller åklagare – och det vet du också.

Du kan gärna försöka förneka nu, men det ändrar inte vad du själv lagt ut här i tråden. Dina ”kontakter” i en liten by är inte bevis, de är hörsägen. Och just därför blir det rätt märkligt när du försöker få det att låta som om du vet mer än de som faktiskt varit på plats.
Skriv inte och förolämpa mig med lilla Olle.
Jag har inte nämnt någonstans jag har kontakt med polisen eller åklagaren
Bara jag har kontakter, väsentlig skillnad. Du får hålla din käft nu och håll dig till sanningen. Visa var jag nämnt jag har kontakt med polis och åklagare.
Citera
2025-09-28, 21:37
Medlem
Citat:
Det här är ännu ett exempel på hur ord förvrids och omtolkas. Jag har redan tydligt skrivit att det tillfället inte var misshandel. Att ni nu försöker göra om en spark på rumpan – som jag själv bevittnade och aldrig skulle kalla misshandel – till en helt annan berättelse är ren desinformation.

Jag har ingen anledning att skydda någon som misshandlat ett djur. Men jag har yrkeserfarenhet nog att veta vad som faktiskt utgör misshandel och vad som inte gör det. Att ni försöker måla upp något annat, trots att jag var där och ni inte var det, säger mer om era metoder än om vad som faktiskt hände.

Vi kan tycka olika, men fakta förblir att jag bevittnade situationen, jag beskrev den korrekt, och det är inte samma sak som den fiction ni nu sprider.
Vad har du för yrkeserfarenhet som gör att en spark inte är misshandel? Det vill jag väldigt gärna veta!
Citera
2025-09-28, 23:21
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sund28
det raderas tydligen inlägg hela tiden. Vi har väl fått bortraderat flera stycken. Ngn skrev och påstod att en assistent deltog i stölden men det var okej.
Låt det vara. Denna användare som som håller igång fick jag höra en del om ikväll. Att den inte fick livstids utvisning är en gåta.(avstängning )Och som denna ljuger. Har varit i kontakt med assistenter och denna har inte varit PA hos familjen. Ingen assistent var med vid söket, är inte det märkligt?de kan inte minnas det funnits någon PA som hade två hundar och denna PA som var med när Essie blev misshandlad med sparkar är inte denna person. Men Essie blev ju sparkad och slagen ofta. Även så hårda sparkar så Essie blev livrädd och gömde sig för brukaren. Så hemskt. Detta hörde jag ikväll av en som vet. Mer behövs inte sägas. Lyd mitt råd och nonchalera denna användare. Ha det bra alla ni som står på Essies sida. / Olle
Senast redigerad av Olle.58 2025-09-29 kl. 00:19.
Citera
2025-09-29, 06:57
Bannlyst
Min yrkeserfarenhet är inte något jag behöver redovisa på Flashback för att försvara mig mot spekulationer. Jag var på plats, jag såg vad som hände, och jag beskrev det korrekt.

Att ni nu vill omdefiniera en spark på rumpan till ”misshandel” är er tolkning – inte min. Jag har tillräcklig erfarenhet för att veta skillnaden mellan faktisk misshandel och ett beteende som, även om det var olämpligt, inte uppfyller den juridiska definitionen.

Så kan vi gärna tycka olika. Men fakta kvarstår: jag såg situationen, ni gjorde det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad har du för yrkeserfarenhet som gör att en spark inte är misshandel? Det vill jag väldigt gärna veta!
Citera
2025-09-29, 07:03
Bannlyst
Men lilla Olle, du får nog läsa tråden mer noggrant innan du fortsätter kasta ur dig osanningar. Jag har redan i mina allra första inlägg skrivit att jag var PA i familjen och deltog vid söket. Jag har heller aldrig påstått mig ha någon ”hemlig info” från polis eller åklagare – det är du själv som försöker lägga ord i min mun.

Det jag beskrivit bygger på vad jag faktiskt såg, inte på vad någon bekant i en ”by” påstås ha hört i efterhand. Du får gärna hålla fast vid dina kontakter, men hörsägen är inte samma sak som att själv vara på plats.

Jag har varit konsekvent: jag beskrev händelsen som en spark på rumpan – olämpligt, ja, men inte det ni nu försöker göra om till misshandel. Att du vrider och vänder på det i efterhand ändrar inte fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Låt det vara. Denna användare som som håller igång fick jag höra en del om ikväll. Att den inte fick livstids utvisning är en gåta.(avstängning )Och som denna ljuger. Har varit i kontakt med assistenter och denna har inte varit PA hos familjen. Ingen assistent var med vid söket, är inte det märkligt?de kan inte minnas det funnits någon PA som hade två hundar och denna PA som var med när Essie blev misshandlad med sparkar är inte denna person. Men Essie blev ju sparkad och slagen ofta. Även så hårda sparkar så Essie blev livrädd och gömde sig för brukaren. Så hemskt. Detta hörde jag ikväll av en som vet. Mer behövs inte sägas. Lyd mitt råd och nonchalera denna användare. Ha det bra alla ni som står på Essies sida. / Olle
Citera
2025-09-29, 07:06
Bannlyst
Att hänvisa till ”utbildning” som någon garanti håller inte. Kommunens egna insatser är ett tydligt exempel på det – där en ung kvinna misshandlades med felaktigt bemötande och slutligen lämnades på gatan. Det är inte utbildning, det är misslyckande.

Citat:
det gick ju inte, betänk vad som hände på LSS boendet. Där var man utbildade men fixade det ändå inte.
Citera
2025-09-29, 07:15
Medlem
Citat:
Min yrkeserfarenhet är inte något jag behöver redovisa på Flashback för att försvara mig mot spekulationer. Jag var på plats, jag såg vad som hände, och jag beskrev det korrekt.

Att ni nu vill omdefiniera en spark på rumpan till ”misshandel” är er tolkning – inte min. Jag har tillräcklig erfarenhet för att veta skillnaden mellan faktisk misshandel och ett beteende som, även om det var olämpligt, inte uppfyller den juridiska definitionen.

Så kan vi gärna tycka olika. Men fakta kvarstår: jag såg situationen, ni gjorde det inte.
Om du refererar till en yrkesverksamhet för att förstärka dina argument så hör det till god ton att säga vad det är för erfarenhet. Om du till exempel är professionell boxare så kan man ifrågasätta din bedömning. Det kan man för övrigt oavsett vad du nu har för hemlig arbetslivserfarenhet.

Det är nämligen aldrig tillåtet att sparka hundar, lika lite som att sparka ett barn…eller vuxen heller för den delen. Det finns helt enkelt ingen yrkeserfarenhet som ursäktar misshandel av vare sig hundar eller människor.

Ditt trams om juridiska definitioner är värt noll och intet, djurplågeri faller under allmänt åtal och bedömningen görs i domstol. Någon domstol är du definitivt inte. Däremot har du gjort dig skyldig till skyddande av brottsling genom din underlåtenhet att anmäla ett brott.
Citera
2025-09-29, 09:23
Medlem
Citat:
Att hänvisa till ”utbildning” som någon garanti håller inte. Kommunens egna insatser är ett tydligt exempel på det – där en ung kvinna misshandlades med felaktigt bemötande och slutligen lämnades på gatan. Det är inte utbildning, det är misslyckande.
Kommunen har gjort allt i sin makt+ lite till.
Citera
2025-09-29, 11:15
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
God Måndag! Jag vill inflika att ägaren själv av Essie berättade efter många om och men att Essie blivit sparkad och det efter ca två månader efter Essies försvinnande då folk började gräva och fick fram offentliga uppgifter, innan dess bedyra han att Essie aldrig utsatts för våld, det var påhitt av assistenterna. han erkände att Essie fått en spark, han utryckte det som spark och inte en knuff i baken. Detta skulle i mitt tycke anmälas som djurplågeri att en assistanshund i tjänst blir sparkad.
Även att assistenterna skulle ligga steget före så inte essie blev måltavla. Detta låter inte klokt.

Att kommunen misshandlat en ung kvinna och kastat ut henne på gatan finner jag högst osannolikt.
Kommunen har gjort allt och lite till som du nämner här.

Tyvärr om man ser tillbaka och om det blev rapporterat till myndigheter att Essie blev sparkad då när detta hände hade hon kanske varit i livet idag, min teori är att det blev ohållbart och att det snart skulle brista då anmälningar kom in om misshandel på hunden så hon försvann från jordelivet och ett problem mindre, men att inte bara stanna där och inte hitta på hon blivit stulen. Nej hon var ju försäkrad. Trots hon var försäkrad tog det inte mer än en vecka innan en insamling om ny hund påbörjades. Det var nog just där svenska folket började ana ugglor i mossen.
Senast redigerad av Olle.58 2025-09-29 kl. 11:20.
Citera
2025-09-29, 12:09
Avstängd
Citat:
God Måndag! Jag vill inflika att ägaren själv av Essie berättade efter många om och men att Essie blivit sparkad och det efter ca två månader efter Essies försvinnande då folk började gräva och fick fram offentliga uppgifter, innan dess bedyra han att Essie aldrig utsatts för våld, det var påhitt av assistenterna. han erkände att Essie fått en spark, han utryckte det som spark och inte en knuff i baken. Detta skulle i mitt tycke anmälas som djurplågeri att en assistanshund i tjänst blir sparkad.
Även att assistenterna skulle ligga steget före så inte essie blev måltavla. Detta låter inte klokt.

Att kommunen misshandlat en ung kvinna och kastat ut henne på gatan finner jag högst osannolikt.

Tyvärr om man ser tillbaka och om det blev rapporterat till myndigheter att Essie blev sparkad då när detta hände hade hon kanske varit i livet idag, min teori är att det blev ohållbart och att det snart skulle brista då anmälningar kom in om misshandel på hunden så hon försvann från jordelivet och ett problem mindre, men att inte bara stanna där och inte hitta på hon blivit stulen. Nej hon var ju försäkrad. Trots hon var försäkrad tog det inte mer än en vecka innan en insamling om ny hund påbörjades. Det var nog just där svenska folket började ana ugglor i mossen.
det finns offentliga handlingar från LSS boendet där insidenserna finns antecknade.
Citera
2025-09-29, 19:31
Bannlyst
1. Om sparken
Jag har redan tydligt beskrivit vad som hände: jag var på plats, jag såg situationen, och jag har konsekvent sagt att det var en spark på rumpan – olämpligt, men inte misshandel. Att ni nu i efterhand försöker göra om det till djurplågeri är ert eget påhitt. Fakta förändras inte av att ni upprepar dem i andra ordalag.

2. Om assistenterna
Att ifrågasätta assistenternas trovärdighet handlar inte om att skylla ifrån sig. När personer lämnar vilseledande uppgifter och byter versioner påverkar det självklart hur de bedöms. Det är inte konstigt, det är självklart.

3. Om kommunen
Att kommunen misshandlat en ung kvinna och därefter kastat ut henne på gatan är dokumenterat. Att du personligen ”finner det osannolikt” väger noll i jämförelse med vad som finns nedtecknat i offentliga handlingar.

4. Din ”teori” om Essie
Din spekulation om att Essie försvann för att dölja påstådd misshandel är både absurd och respektlös. Det finns inga bevis som stödjer detta. Att bygga teorier på antaganden, för att sedan presentera dem som sanningar, är exakt det som skiljer rykten från fakta.

Sammanfattning:
Det du skriver är fullt av egna teorier och vantolkningar. Jag förhåller mig till vad jag själv sett, till dokumenterade händelser och till vad som faktiskt går att styrka. Skillnaden mellan oss är enkel: jag redogör för fakta, du bygger fiktion

Citat:

Citat:
det finns offentliga handlingar från LSS boendet där insidenserna finns antecknade.
Citera
2025-09-29, 19:32
Bannlyst
Ojojoj så fel, tiden kommer visa även er!

Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in