Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-28, 21:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lstigtjej
Vadå läppglans tjejen? Vem?
Det finns ingen läppglans tjej, det var en hypotes tidigare i tråden att om det var en tjej som körde chevan så fyllde hon på sitt läppglans i stället för att titta på vägen.
Citera
2025-09-28, 21:48
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Håller med
Med tanke på att de som satt i Chevan är oskyldiga offer i den här olyckan så sluta fantisera. De har inte orsakat olyckan överhuvudtaget
Citera
2025-09-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myglet
Det är ganska standard vid sådana här fall att rubricera på detta viset just för utredningens skull. Det är ju samma som vid en husbrand så rubriceras det oftast som mordbrand initialt även om det sannolikt inte är det.
Samma här, det är helt orelevant tills åtal väcks, det är bara en brottsrubricering man gör vid så allvarliga olyckor.

De är ju anhållna. Inburade betyder väl det.
Det handlar inte bara om rubricering.

Det är väl inte alls standard att bura in vid trafikolyckor.
Eller har jag missat betydelsen av ordet Anhållen, som står i media.
Citera
2025-09-28, 21:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Så golfen frontade och RAM körde in bakifrån?

Vem av dem orsakade brand tro?

Det är min gissning också. Det var den gamla Impalan som brann, enligt AB och Expressen.

Hela händelsen kan också vara ha haft ett utdraget tidsförlopp. De två som frontade kan ha gjort det i några minuter innan bil tre körde (för fort) i dimman och kraschade in in i katastrofen. De första två bilarna kan ha varit helt mörka eftersom elektroniken slogs ut. Branden kan ha uppstått först efter att bil tre gjorde entré. Spekulation från min sida, givetvis.
Citera
2025-09-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Den som körde in bakifrån orsakade branden.
Kan absolut vara så. Men normalt sett, när lite modernare bilar frontalkrockar. Är det läckande spolarvätska som är vanligaste orsaken till att bilar fattar eld. Men den här olyckan är ju inte en vanlig frontalkrock. Då det förefaller vara chevan som även blivit påkörd bakifrån efter frontalkrocken.

Sen är det väl inte klarlagt ännu, om de stackars unga kvinnorna, avled av krockvåldet eller av brännskador?
Citera
2025-09-28, 21:51
Citat:
Den som körde in bakifrån orsakade branden.

Okej men var det branden de dog av? Isåfall skulle väl inte killarna i bilen klarat sig?
Citera
2025-09-28, 21:52
Citat:
Med tanke på att de som satt i Chevan är oskyldiga offer i den här olyckan så sluta fantisera. De har inte orsakat olyckan överhuvudtaget

Jag tar tillbaka det nu när jag läste vidare.

Dodge RAM föraren som är skyldig verkar det som?
Citera
2025-09-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det finns ingen läppglans tjej, det var en hypotes tidigare i tråden att om det var en tjej som körde chevan så fyllde hon på sitt läppglans i stället för att titta på vägen.
Jag uppfattade att den kvinnoföraktande hypotesen gällde Golfföraren, som kom över på fel sida. Även om jag inte sett något om vilken bil den anhållna mannen, eller kvinnan satt i. Eller ens bilmärken/modeller. Lätt att någon skriver nån modell, och så blir detta en trådsanning.
Citera
2025-09-28, 21:54
Medlem
Citat:
Jag tar tillbaka det nu när jag läste vidare.

Dodge RAM föraren som är skyldig verkar det som?
Polisen anser ju att både Dodge och Golf är skyldiga. Det är klarlagt.
Citera
2025-09-28, 21:57
Medlem
Citat:

Huruvida föraren av Chevan är bär någon skuld i detta har du inte den blekaste aning om. Det återstår att se av utredningen.
Passagerarna i Chevan har givetvis ingen skuld däremot, det kan vi säga säkert.
Citera
2025-09-28, 21:57
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ja men den som orsakade olyckan först måste varir dodge RAMen? Kördes den av en man som blev skadad? Och kvinnan Golfen?
Varför måste det ha varit så? Jag har hört ifrån en som var med att det var en bil som kom över i fel körfält och körde på dem framifrån enligt uppgift golfen om det var nån omkörning eller väjning eller somnat vidratten förtäljer inte historien. Sen kom det en bil bakifrån och körde på chevan och då börjar bilen brinna.
Citera
2025-09-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Polisen anser ju att både Dodge och Golf är skyldiga. Det är klarlagt.

Det är inte alls klarlagt. Föraren av chevan kan också höra till de brottsmisstänkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in