2025-09-28, 11:20
Medlem
Adelsdams avatar
Varför inte livstids utvisning?
Citera
2025-09-28, 11:47
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Inavlade zigenare är ju ingen högoddsare. Tyckte det var lite lugnare med zigenare nåt år, men nu kryllar det av skitmänniskor som tigger, letar burkar och stjäl igen. När ska de där hundratusen som levde illegalt I Sverige slängas ut egentligen? Ygeman tjatade väl om det för en massa år sedan, sen har andra hängt på, men den händer som vanligt inte ett skit. Och att de inte får återvända till Sverige på tio år är förstås helt tandlöst. De är tillbaka 10 dagar efter avtjänat straff.
Klart det var ziggisar, från Rumänien denna gång.
https://www.friatider.se/romer-plund...iljoner-kronor
Citera
2025-09-28, 11:50
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Varför inte livstids utvisning?
På grund av utlänningslagen, 8 a kap. 11 §.
Citera
2025-09-28, 11:53
Medlem
Vilka är hälarköparna - eller för de ut o säljer i utlandet?

Kanske dags för kroppsstraff modell saudi för de obotbara
Citera
2025-09-28, 12:27
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Klart det var ziggisar, från Rumänien denna gång.
https://www.friatider.se/romer-plund...iljoner-kronor

Löjliga straff tycker jag som vanligtvis inte skriker efter stenhårda straff. Men värdet var ju på flera miljoner. När det dessutom ofta är kyrkor och el-ledningar som sådana här dårar plockar så tycker man det borde rendera i ännu hårdare straff.

Samma sak med de som står bakom trafficking. Det är ju ofta rumäner de med. Ett jävla år i svenskt fängelse för dem är ju ingenting, och de kanske till och med kalkylera med det. Va fan är ett år i svenskt fängelse när de kan dra ihop tillräckligt med pengar för att leva resten av livet på summorna de dragit in i Rumänien. Så jävla slappt mot yrkeskriminella som kommer till Sverige och organiserar trafficking, knarkhandel, stjäl från kyrkor och elnätet, och stjäl båtmotorer och jordbruksmaskiner. Tio års fängelse för de som kommer hit och begår brott. Och inte fan ska de sitta i fängelser av svensk standard. Förvara skiten i nån jävla håla. Vi har noll ansvar för rumänska zigenare.
Citera
2025-09-28, 12:47
Medlem
Tråd finns. (FB) Fyra dömda för kopparstölder från kyrkotak i Kramfors, Uppsala m fl
Citera
2025-09-28, 15:52
Medlem
Bone Collectors avatar
Tre miljoner?

Man får väl knappast mer än 100 kr kg för koppar av en skrothandlare?

Har de alltså stulit 30,000 kg koppar? Det låter ju helt omöjligt.

Undrar om journalisterna missuppfattat?
Tänker mig att det rör sig om att de orsakat skador för tre miljoner. Att det är så mycket det kommer kosta att reparera?
Citera
2025-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Löjliga straff tycker jag som vanligtvis inte skriker efter stenhårda straff. Men värdet var ju på flera miljoner. När det dessutom ofta är kyrkor och el-ledningar som sådana här dårar plockar så tycker man det borde rendera i ännu hårdare straff.

Samma sak med de som står bakom trafficking. Det är ju ofta rumäner de med. Ett jävla år i svenskt fängelse för dem är ju ingenting, och de kanske till och med kalkylera med det. Va fan är ett år i svenskt fängelse när de kan dra ihop tillräckligt med pengar för att leva resten av livet på summorna de dragit in i Rumänien. Så jävla slappt mot yrkeskriminella som kommer till Sverige och organiserar trafficking, knarkhandel, stjäl från kyrkor och elnätet, och stjäl båtmotorer och jordbruksmaskiner. Tio års fängelse för de som kommer hit och begår brott. Och inte fan ska de sitta i fängelser av svensk standard. Förvara skiten i nån jävla håla. Vi har noll ansvar för rumänska zigenare.

Nu kanske någon tycker att jag är överdriver petig, men en förkrossande majoritet av alla rumäner skulle upprört värja sig mot den beskrivningen, och istället klart och tydligt förklarar att det här verkligen inte är rumäner. Rumänska medborgare förvisso, men absolut inte etniska rumäner.
Om deras sätt att se på saken har fog för sig är väl upp till var och en att fundera på, men det är en viktig distinktion som du kommer att höra mycket tydligt från folk i Rumänien, Bulgarien, Serbien, Ungern etc.
Citera
2025-09-28, 16:10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Undrar om journalisterna missuppfattat?
I det här fallet rör det sig om ett citat från Åklagarmyndighetens pressmeddelande.
Citera
2025-09-28, 16:18
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Nu kanske någon tycker att jag är överdriver petig, men en förkrossande majoritet av alla rumäner skulle upprört värja sig mot den beskrivningen, och istället klart och tydligt förklarar att det här verkligen inte är rumäner. Rumänska medborgare förvisso, men absolut inte etniska rumäner.
Om deras sätt att se på saken har fog för sig är väl upp till var och en att fundera på, men det är en viktig distinktion som du kommer att höra mycket tydligt från folk i Rumänien, Bulgarien, Serbien, Ungern etc.

Jag pratade med en rumän bosatt i Rumänien för två somrar sedan. Han skämdes otroligt mycket för dessa människor som begick åldringsbrott, bedrägerier, trafficking, tiggde och begick stölder i hela Europa. De är inte rumäner sade han. De är zigenare och det förstör hela landets rykte. Jag tycker inte ett skit synd om dem. Jag förstår inte alls vurmamdet som en del har för öststatszigenare.
Citera
2025-09-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-till-fangelse

Äntligen börjar dom utvisa dessa idioter. Att inte ha respekt nog att freda kyrkor är enligt mig ett skamligt brott trots att jag inte är religiös. Kyrkor i Sverige har ett historiskt värde och skall bevaras.

Vilka är de som gjort såhär? Vad vet ni?
Ut med skithögarna fortare än kvickt. De har noll respekt för Sveriges kulturarv men gör någon en skada på deras egna religösa symboler, då blir det ett helsikes ramaskri…
Senast redigerad av Sorgensvart 2025-09-28 kl. 16:28.
Citera
2025-09-28, 16:24
Medlem
Citat:
Jag pratade med en rumän bosatt i Rumänien för två somrar sedan. Han skämdes otroligt mycket för dessa människor som begick åldringsbrott, bedrägerier, trafficking, tiggde och begick stölder i hela Europa. De är inte rumäner sade han. De är zigenare och det förstör hela landets rykte. Jag tycker inte ett skit synd om dem. Jag förstår inte alls vurmamdet som en del har för öststatszigenare.
Ja. Rumänerna är väl snarare tacksamma över att de människorna lämnar Rumänien och sprids över Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in