2025-09-26, 22:56
Medlem
Goldenbojjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu sitter du och försvarar sexköp med argumentet att polisen har inte förutsättningar att utreda denna typ av brott, borde inte du istället rikta kritik mot de kriminella sexköparna som trots allt bryter mot lagen?

Nope!

Jag har absolut inga problem att ifrågasätta trams.

Morallagar är det sämsta vi kan ha i ett fritt demokratiskt samhälle.

Någon anser att det är fel med porr. Nästa steg tycker någon att det är fel med korta kjolar. Och plötsligt ska alla kvinnor gå omkring i burka. För att MORALEN säger så.

Det är ren idioti.

Bara för att du tror att du får hår i händerna av att runka innebär inte att det finns vetenskapliga belägg för det.

Om du inte gillar porr. Titta bort och titta på annat.

Om du inte gillar sexköp: du behöver inte göra det, men döm inte andra vuxnas val.

Din moral är din moral. Håll den för dig själv. Vi andra bryr oss inte ett skvatt och du behöver inte fortsätta som en papegoja försöja pådyvla oss den med fler inlägg om det.

Att moral leder till lagar är ett demokratiskt fattighetstecken. Sverige borde fatta bättre!
Citera
2025-09-26, 23:33
Medlem
Jag har inte varit delaktig i denna debatt alls tills nu, men min mening är att de som gjort det på onlyfans kommer flytta till annan platform. De som köper sex via nätet kommer fortfarande köpa sex via nätet. Inget kommer ändras på så sätt.
Citera
2025-09-27, 01:18
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Här tror jag du har helt rätt.
Du skriver många kloka inlägg i tråden.

Ha ha. Han skriver ett och samma inlägg om och om igen dag efter dag. Det är inte ett vidare klokt inlägg heller. Man hade ganska enkelt kunnat ersätta honom med en chat bot.
Citera
2025-09-27, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Här tror jag du har helt rätt.
Du skriver många kloka inlägg i tråden.

Tack! Jag gör mitt bästa för att för att debatten ska bli så saklig och seriös som möjligt.

Jag anser dessutom att det är viktigt att poängtera att den nya sexköpslagen är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln och prostitutionen på digitala plattformar som Onlyfans tex. Det huvudsakliga syftet är alltså inte att straffa sexköpare men det lär komma eftersom många torskar är oförmögna att respektera sexköpslagen.

Det går också att se att de som försvarar sexköp och försäljning av sexuella tjänster är som en liten fanatisk sekt där avvikande åsikter inte tolereras. Dessa individer upprepar ofta klyschor som att man ska inte förbjuda samtyckande sexuella relationer mellan vuxna men ignorerar att så fort betalning är inblandat så är någonting väldigt fel.
Citera
2025-09-27, 02:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag har inte varit delaktig i denna debatt alls tills nu, men min mening är att de som gjort det på onlyfans kommer flytta till annan platform. De som köper sex via nätet kommer fortfarande köpa sex via nätet. Inget kommer ändras på så sätt.

En lösning kan vara att helt blockera sexköpssajter eftersom sexköp är förbjudet både IRL och på distans.

Och passar inte svensk lagstiftning för vissa så går det alldeles utmärkt att utvandra till ett mer liberalt land.
Citera
2025-09-27, 02:19
Medlem
FAB-3000s avatar
Vad är själva sexköpet, verkar väldigt vagt
Citera
2025-09-27, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Vadå jag som lägger mej i?

Du propagerar i inlägg efter inlägg för att sexköp och prostitution är någonting väldigt bra och att kvinnorna ska fortsätta att sälja sexuella tjänster på nätet så att du och resten av sexköparna har ett stort utbud av kvinnor att välja mellan.

Du har tidigare även diskuterat olika sätt att kringgå den nya lagen. Ditt engagemang stinker rent ut sagt värre än ett torrdass i en värmebölja.

Citat:
Är ju du och jubelidioterna i riksdagen som lägger sej i och säger man inte får köpa eller sälja.

Det är inte förbjudet att sälja.

Du verkar inte heller förstå att riksdagen ska spegla folkets vilja och åsikter så av naturliga skäl så är det inte alls konstigt att den nya sexköpslagen röstades igenom med bred majoritet eftersom också en majoritet av svenska folket vill att det ska vara olagligt att köpa sex.
Citera
2025-09-27, 22:15
Medlem
Någon som vet hur man kan streama på dom stängda sidorna?
Citera
2025-09-28, 01:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Sverige är unikt på många sätt och speciellt när det gäller sex. Praktiskt taget inga andra länder håller på som Sverige gör.

Nu ljuger, du, sexköp är även förbjudet i en rad andra länder som Irland, Norge, Nordirland, Frankrike, Israel, Kanada, sexköp är dessutom förbjudet i många delstater i USA och nu har jag inte nämnt flera länder i Asien.

Förhoppningsvis kommer dessa länder att hämta inspiration från den nya svenska sexköpslagen.

Citat:
Den där tv4 gubben som gömmer sig i England klarar sig ju för att engelska polisen skiter i det där.

Nej det stämmer inte, däremot så prioriterar inte den engelska polisen detta fall.

Citat:
Sverige har blivit ett extremt löjligt land och det beror på att alltför många moralkärringar styr och ställer. Men dom har minskat och snart kommer dom att vara ett minne blott

En majoritet i riksdagen röstade ja till den nya lagen,.

"Förslaget om att förbjuda köp av sexuella tjänster på nätet har röstats igenom i riksdagen. Det innebär att det bland annat kommer bli straffbart att betala för att någon ska filma sig själv ha sex eller onanera. Alla partier röstade grönt utom Socialdemokraterna. De vill gå längre och helt förbjuda sidor där profiler livesänder eller säljer sexuellt bild- och videomaterial"

https://www.dn.se/direkt/2025-05-20/...xkop-pa-natet/

Samtidigt vill en majoritet av svenska folket att sexköp ska vara olagligt.

Antalet kvinnor som är för sexköpslagen har dessutom ökat.

Citat:
Det här nu senast kommer ju inte att få någon inverkan alls och andra länder bara skrattar och ruskar på huvudet åt fjant landet Sverige.

Nej inga andra länder ruskar på huvudet åt denna lag, tvärtom så har den gamla sexköpslagen inspirerat andra länder att stifta egna sexköpslagar.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-28 kl. 01:59. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-28, 15:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En person som har problem med nåt brukar sitta och säga det är andra som har problemet för att dölja sitt eget

Problemet utgörs av personer som inte kan respektera sexköpslagen, samtidigt finns det människor som diskuterar olika sätt att kringgå den nya lagen.

Du har själv vid upprepade tillfällen fört fram olika sätt att runda sexköpslagen, du känns inte riktigt som rätt person att börja kritisera andra.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-28 kl. 16:10. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-28, 15:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tror han är en lat jävel som själv lever på bidrag.

Är det inte bättre att vi diskuterar lata arbetsskygga nakenkreatörer som lever på sjukersättning?

Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Ås*, en 36-årig kvinna med MS och autism, har i flera år försörjt sig på distansbaserade sexuella tjänster som camshower, sexchattar och telefonsex. På grund av sina diagnoser har hon aldrig haft ett traditionellt arbete och lever till stor del på sjukersättning. Genom dessa tjänster har hon möjliggjort en viss ekonomisk självständighet och kan bland annat försörja sig och sin dotter. Ett nytt lagförslag som vill utvidga sexköpslagen till att även inkludera sexuella tjänster på distans hotar nu hennes inkomstkälla

Varför riktar du aldrig kritik mot kvinnor som å ena sidan är för sjuka för att arbeta med ett vanligt arbete men camshower sexchattar och telefonsex går det minsann bra att "jobba" med samtidigt som de uppbär sjukersättning.

Trovärdigheten hos dig och dessa arbetsskygga nakenkreatörer är mycket låg.

Å andra sidan så kan man kanske inte kräva mer av sexköpare som bryter mot lagen.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-28 kl. 16:09. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-28, 16:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Litar nog betydligt mycket mera på horbockar

Varför ska vi lita betydligt mer på kriminella sexköpare? Dessa personer har låg trovärdighet.

Citat:
Varför kan du inte stå för att du ljuger?

Jag ljuger inte, jag har endast citerat. Man kan fråga sig varför du inte visar tacksamhet över att andra skribenter bidrar med viktig information för att hålla debatten levande?

"En ny undersökning från Novus, utförd på uppdrag av ChildX och Realstars, visar att 8 av 10 svenskar vill blockera tillgången till sexköps- och sugardejtingsidor som riktar sig mot svenska användare. Studien, som omfattar 1001 svenskar mellan 18 och 84 år och utfördes i oktober, pekar på ett brett stöd för att göra undantag i det fria internet"

"Resultatet visar att 78 % av de tillfrågade anser att sexköpssajter, som aktivt riktar sig mot svenska sexköpare, bör blockeras för att förhindra tillgången från Sverige. Hela 9 av 10 kvinnor i undersökningen stödjer detta förslag, jämfört med 67 % av männen"

https://www.mynewsdesk.com/se/childx...verige-3354095

Jag vet inte heller om du har missat att Novus genomförde en annan undersökning 2023 och där framkom det att en majoritet av svenska folket vill att det ska vara olagligt att köpa sex 😁

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in