2025-09-27, 13:17
Medlem
Jag snubblade över något riktigt märkligt som jag tycker förtjänar en diskussion här. Ni minns filmen Snake Eyes med Nicolas Cage från slutet av 90-talet? Där finns en karaktär som heter Charlie Kirkland – och han blir skjuten i halsen under en boxningsmatch. Matchen i filmen äger dessutom rum den 10 september.

Som om inte det vore nog, så är en av figurerna i storyn en decoy vid namn Tyler.

När man jämför detta med allt som händer kring Charlie Kirk nu, känns det nästan som en kuslig form av ”predictive programming”. Filmen kom alltså ut för över 25 år sedan, men innehåller detaljer som på ett obehagligt sätt speglar det som sker i nutid.

Frågan är – handlar det här bara om slump, eller är det ytterligare ett exempel på hur populärkultur kan ”förebåda” riktiga händelser?

Vad tror ni – ren tillfällighet, eller ligger det något mer bakom?
Citera
2025-09-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jag snubblade över något riktigt märkligt som jag tycker förtjänar en diskussion här. Ni minns filmen Snake Eyes med Nicolas Cage från slutet av 90-talet? Där finns en karaktär som heter Charlie Kirkland – och han blir skjuten i halsen under en boxningsmatch. Matchen i filmen äger dessutom rum den 10 september.

Som om inte det vore nog, så är en av figurerna i storyn en decoy vid namn Tyler.

När man jämför detta med allt som händer kring Charlie Kirk nu, känns det nästan som en kuslig form av ”predictive programming”. Filmen kom alltså ut för över 25 år sedan, men innehåller detaljer som på ett obehagligt sätt speglar det som sker i nutid.

Frågan är – handlar det här bara om slump, eller är det ytterligare ett exempel på hur populärkultur kan ”förebåda” riktiga händelser?

Om det stämmer det du säger så är det riktigt läskigt. Jag har sett filmen men det var länge sen och jag minns inget sådant här så jag får ta och se om det.
Det är för mycket detaljer som går, det är klart det kan hända men det är to much. Simpsson har ju mycket som har gått in.
Citera
2025-09-27, 13:21
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking

Charlie Kirk var fem år när filmen kom ut så det är en slump.
Citera
2025-09-27, 13:27
Avslutad
Finns väl inte så mycket att säga om det egentligen.

Både Charles och Tyler är med på topp-50 listan över mansnamn senaste seklet.

Att dessa namn skulle figurera i en film tillsammans såsom Snake Eyes är således ganska långt från osannolikt.

Dock håller jag med om att namnkombon Charlie Kirkland är ett kusligt sammanträffande.

https://www.ssa.gov/oact/babynames/decades/century.html
Citera
2025-09-27, 13:28
Avslutad
Felpost. Ovanstående post gäller.
Citera
2025-09-27, 13:31
Medlem
BOMB-CPs avatar
Det finns ett gäng filmer skapade med ett gäng olika scenarion.
Citera
2025-09-27, 14:01
Medlem
tantaluss avatar
TS har cribbat en tweet som i sin tur har skruvat lite på vad som faktiskt hände i filmen. Här är en god sammanfattning:

https://www.newsweek.com/charlie-kirk-nicholas-cage-snake-eyes-conspiracy-theory-10790107

I övrigt har universum naturligtvis sinne för humor och saker som rimmar 😉
Citera
2025-09-27, 14:12
Avslutad
Haha, dom är duktiga.

Men ja det är en psyop.

USA är en psyop, psykologisk operation. Transor som skjuter sen den här Kirk. Fake alltihop. Med några riktiga offer givetvis.

Haha! Trumps öronskjutning hahaha! Är ni lobotomerade eller?

Vem går på det här tramset?
Senast redigerad av DevilsDen 2025-09-27 kl. 14:18.
Citera
2025-09-27, 17:09
Medlem
Tyler the executioner hette han till och med i filmen. Det är för många detaljer för att det skulle vara en slump.
Citera
2025-09-27, 17:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Detta hade jag ingen aning om! Intressant! Jag tror det är en slump och tillfällighet som inte har med varandra att göra! Dock är jag inte helt säker ändå! Finns mycket sådant i livet! Osannolikta sammanträffanden, slump och tillfälligheter! Och jag blir lika fascinerad varje gång. Tänker - Vad är oddsen!
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-09-27 kl. 17:46.
Citera
2025-09-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3055
Tyler the executioner hette han till och med i filmen. Det är för många detaljer för att det skulle vara en slump.
Fast det var ju inte Tyler som sköt Kirkland i filmen.
Citera
2025-09-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Fast det var ju inte Tyler som sköt Kirkland i filmen.

Nej Tyler var en av boxarna men det är ändå rätt sjukt tycker du inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in