Citat:
Ursprungligen postat av
Cryptoking
Jag snubblade över något riktigt märkligt som jag tycker förtjänar en diskussion här. Ni minns filmen Snake Eyes med Nicolas Cage från slutet av 90-talet? Där finns en karaktär som heter Charlie Kirkland – och han blir skjuten i halsen under en boxningsmatch. Matchen i filmen äger dessutom rum den 10 september.
Som om inte det vore nog, så är en av figurerna i storyn en decoy vid namn Tyler.
När man jämför detta med allt som händer kring Charlie Kirk nu, känns det nästan som en kuslig form av ”predictive programming”. Filmen kom alltså ut för över 25 år sedan, men innehåller detaljer som på ett obehagligt sätt speglar det som sker i nutid.
Frågan är – handlar det här bara om slump, eller är det ytterligare ett exempel på hur populärkultur kan ”förebåda” riktiga händelser?
Vad tror ni – ren tillfällighet, eller ligger det något mer bakom?
Om det stämmer det du säger så är det riktigt läskigt. Jag har sett filmen men det var länge sen och jag minns inget sådant här så jag får ta och se om det.
Det är för mycket detaljer som går, det är klart det kan hända men det är to much. Simpsson har ju mycket som har gått in.