2025-09-27, 10:43
Medlem
Oh-be-wans avatar
700k har han ju inte i eget kapital nu när hexatronic gick från 21,XX (där han hade 700k) till 18,9 med enorm belåning.

Det ligger nog på 500k nu eller ännu lägre.

Edit: En vän tipsade mig om att han lade ut en ny video idag, i vilken han säger att han bara har EK 500k pga oskattat i företagsportföljen.

Men då reviderar jag ner defacto EK till 400k (och lägre), inklusive oskattat innehav.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-09-27 kl. 11:04.
Citera
2025-09-27, 10:45
Medlem
Det ges många goda råd här.
Det var när jag fattade att AA redan knaprar på Sambos tjänstepension trots att hon jobbar som jag förstod hur jobbigt det var.
Hoppas AA förstår att han måste minska sina skulder.I väntan på att han tänkt färdigt borde han i arje fall minska sin aktiebelåning kraftigt. Dels blir det ett mindre belopp att ränta men också en lägre räntesats.
Och gambla inte med aktier. Pensionen ska inte spelas bort. Så avveckla Hexatronic. Fonder är inte min grej, jag tycker det försvinner förvaltningsavgifter. Skaffa några aktier som ger utdelningar och är från olika sektorer. Lite skog, Axfood, Lundbergs, bank. Alla extremt tråkiga men stabila.

Falkenberg är en väldigt trevlig stad, i synnerhet på sommaren. Många turister och det går en fin cykelled längs hela västkusten. AA vill ju driva Bed&Breakfast, varför inte göra det i juni och juli.
Citera
2025-09-27, 11:05
Medlem
Förmodligen skulle det bästa vara att sälja huset och reglera alla lånen .Bilarna skulle bort även motorcyklar och givetvis alla aktier..Den stora frågan är vad som skulle hända om det faktiskt kom in en miljon eller 2 efter dessa åtgärder .Jag tror risken är stor att även dom blev kanonmat till slut.Jag tycker faktiskt att han borde prata med psykolog då det verkar finnas ett beroende beteende i botten .Gör han inte ordentliga åtgärder snabbt så kommer de höga kostnaderna förfölja honom till graven .
Citera
2025-09-27, 11:49
Medlem
Kan låta hårt, men det bästa är nu om AA försvinner en gång för alla. Även om han inte har många följare så är hans skara okunniga får som riskerar få hela sina liv förstörda av denna jävla blådåres kanaler. Allt medan han pendlar från att kalla oss på diverse forum till Looserville som han skall stämma för förtal till att han lider av psykisk ohälsa som kan drivas till självmord om han inte får sitta på Youtube och fantisera oemotsagd.

Det är nödvändigt att han går under och försvinner, på så vis slipper säkert 10-15 personer att få sina ekonomier förstörda. Personer som vi aldrig ser.
Citera
2025-09-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Kan låta hårt, men det bästa är nu om AA försvinner en gång för alla. Även om han inte har många följare så är hans skara okunniga får som riskerar få hela sina liv förstörda av denna jävla blådåres kanaler. Allt medan han pendlar från att kalla oss på diverse forum till Looserville som han skall stämma för förtal till att han lider av psykisk ohälsa som kan drivas till självmord om han inte får sitta på Youtube och fantisera oemotsagd.

Det är nödvändigt att han går under och försvinner, på så vis slipper säkert 10-15 personer att få sina ekonomier förstörda. Personer som vi aldrig ser.
Ja, håller med helt!
Det är nog många lärljungar som har röda portföljer, efter ha gjort samma idiotiska investeringar som A.A.
Det blir spännande att se vad har vidtar för s.k ”åtgärder ”.
Säker ska han sälja nån sportbil och köpa mer hexatronic, för nu är den ju ”tokbillig’.
Han får skylla sig själv, synd bara om det drabbar fler som inte fattar bättre.
Citera
2025-09-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Ja, håller med helt!
Det är nog många lärljungar som har röda portföljer, efter ha gjort samma idiotiska investeringar som A.A.
Det blir spännande att se vad har vidtar för s.k ”åtgärder ”.
Säker ska han sälja nån sportbil och köpa mer hexatronic, för nu är den ju ”tokbillig’.
Han får skylla sig själv, synd bara om det drabbar fler som inte fattar bättre.

Ska han komma ur detta helskinnad så är det bara att glömma det arbetsfria livet.

Skaffa ett jobb, sälja alla onödiga fordon, berätta för familjen om hur illa läget är och ta en välbehövlig paus från allt som har med aktier och gambling att göra.
Citera
2025-09-27, 13:40
Medlem
Det kommer komma en ny film inom kort där han säger att han bara skojade och att han inte alls är orolig att hexatronic kommer ruinera honom. Förr har han sagt något likna i samma film men det nya är att han gör detta i nästa film.
Citera
2025-09-27, 13:45
Medlem
Han trollar bara med er, fattar ni inte det? Jösses vad många idioter i den här tråden.
Citera
2025-09-27, 13:48
Medlem
Det är bara att skaffa ett jobb som gäller, tror inte alls att det räcker med att överbrygga några månader till tjänstepensionen kommer utan det är många år som krävs för att inte en framtid som fattigpensionär ska vänta.

Vad den karln kan prata! En 20 minuters video där det enda som sas var att Hexatronic gått ner, ekonomin ser ansträngd ut, det var inte så han tänkt det, åtgärder krävs, han har egentligen inget intresse av att ha en massa pengar utan vill ha ett grundkapital som kan ge avkastning och att man gärna får följa resan som betalande medlem.

Jag hade rivit av det på en minut. Men så är jag inte youtuber heller. Antar att det som lockar är att se se AA i ångest, med svett i pannan sitta och bita sig i läppen.
Senast redigerad av Bushbuck 2025-09-27 kl. 14:14.
Citera
2025-09-27, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Han trollar bara med er, fattar ni inte det? Jösses vad många idioter i den här tråden.

När laddar du upp skoja-bara-filmen? Idag? I morgon?
Citera
2025-09-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE

Jo. Det mest sannolika är att idioten inte är nöjd förren både det egna och sambons kapital är nollat, och det enda som återstår är ett skuldberg.
Citera
2025-09-27, 18:30
Medlem
watcher1970s avatar
AA
Har följt AA en längre tid på YouTube, men tappade honom bakom betalväggen.
En hundring i månaden kunde det vara värt om han investerat i vettiga bolag och att han inte varit så satans självgod och dryg.
Men man måste tillstå att plockat ut mycket pengar löpande och att han aldrig kan beslås med att ljuga. Tumme upp för det.
Men gårdagens video lämnade mycket tvivel. Att SA, självaste börsgudens far, skulle seriöst reflektera över att köpa indexfonder för de sista slantarna, nej det kan man bara inte tro på.
Han brukar ju skådespela med olika uttalanden, en sen mot slutet på videon säga att det bara var ett skämt eller liknande. I gårdagens video saknades en sådan vändning.

Att någon vill prenumerera på hans material, framstår ju som obegripligt om man nu, sakta men säkert, inser att han totalt misslyckats. Hans strategi för investeringar har varit livsfarlig och galen. Som så många påpekat, gång på gång.
Fortfarande kan jag inte förstå att så många tyckt att det varit värt hundralappen per månad att se dessa tragikomiska videos.

AA:s avslutning på året ser tragisk ut. Att han skall kunna få ett väl avlönat jobb känns närmast omöjligt. Snart 55-årig, genomlat gubbe, som inte jobbat på fem år och som är folkskygg och trivs enbart i sin egen och familjens närvaro Är han ”arbetssökande” med minimalt eget kapital att leka börsinvesterare med, vem skall då följa hans öden och äventyr på YT?
Nej, det ser rätt kört ut.
Hoppas ändå att det skall ordna upp sig på något vis. Kanske frun kan ta över ansvaret för ekonomin och börja reducera kostnader. Minska bilparken drastiskt, slopa utlandsresorna, glömma utlandsboende. Helt enkelt acceptera tillvaron som den är. Satsa på att försöka behålla det fina, men överbelånade, huset i centrala Falkenberg.
Borde vara ett trevligt boende- även utan vattenskoter och andra galna projekt.
Lycka till AA- det har varit en spännande resa att följa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in