2025-09-27, 10:43
Medlem
Oh-be-wans avatar
700k har han ju inte i eget kapital nu när hexatronic gick från 21,XX (där han hade 700k) till 18,9 med enorm belåning.

Det ligger nog på 500k nu eller ännu lägre.

Edit: En vän tipsade mig om att han lade ut en ny video idag, i vilken han säger att han bara har EK 500k pga oskattat i företagsportföljen.

Men då reviderar jag ner defacto EK till 400k (och lägre), inklusive oskattat innehav.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-09-27 kl. 11:04.
Citera
2025-09-27, 10:45
Medlem
Det ges många goda råd här.
Det var när jag fattade att AA redan knaprar på Sambos tjänstepension trots att hon jobbar som jag förstod hur jobbigt det var.
Hoppas AA förstår att han måste minska sina skulder.I väntan på att han tänkt färdigt borde han i arje fall minska sin aktiebelåning kraftigt. Dels blir det ett mindre belopp att ränta men också en lägre räntesats.
Och gambla inte med aktier. Pensionen ska inte spelas bort. Så avveckla Hexatronic. Fonder är inte min grej, jag tycker det försvinner förvaltningsavgifter. Skaffa några aktier som ger utdelningar och är från olika sektorer. Lite skog, Axfood, Lundbergs, bank. Alla extremt tråkiga men stabila.

Falkenberg är en väldigt trevlig stad, i synnerhet på sommaren. Många turister och det går en fin cykelled längs hela västkusten. AA vill ju driva Bed&Breakfast, varför inte göra det i juni och juli.
Citera
2025-09-27, 11:05
Medlem
Förmodligen skulle det bästa vara att sälja huset och reglera alla lånen .Bilarna skulle bort även motorcyklar och givetvis alla aktier..Den stora frågan är vad som skulle hända om det faktiskt kom in en miljon eller 2 efter dessa åtgärder .Jag tror risken är stor att även dom blev kanonmat till slut.Jag tycker faktiskt att han borde prata med psykolog då det verkar finnas ett beroende beteende i botten .Gör han inte ordentliga åtgärder snabbt så kommer de höga kostnaderna förfölja honom till graven .
Citera
2025-09-27, 11:49
Medlem