2025-09-26, 22:44
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Om fonden och fsk har betalat för Essie så tillfaller försäkringspengar dessa..
Sanningen kommer fram så småningom..
Nej det tillfaller tyvärr inte fonderna.

Om du själv står som ägare eller försäkringstagare så tillfaller ersättningen dig vid förlust av din assistanshund.
Gå gärna in och kontrollera med MFD vad som stämmer!
Citera
2025-09-26, 22:56
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sund28
men för att ha Swish måste du även ha ett bank id som är kopplat till ditt bankkonto. Om inte det finns ett Swish konto kopplat till ett företagskonto. Han borde ju inte ha tillgång till det. Trodde han hade ett sk eget företag som sålde bantningsprodukter. Varför sätta in Swish pengar på en arbetstelefon. Hade han ingen egen mobil. Blir allt konstigare.
Jag klargjorde inte riktigt, P bad svenska folket en vecka efter Essies försvinnande om hjälp med bidrag till ny hund om inte Essie hittades skulle dessa gå till ev hittelön.
Då använde P boschs företagsmobil. Det dröjde inte länge förrän det lades ner, men många tusentals kronor kom in. Senare någon vecka efter då öppna han åter för en insamling men
då använde han sitt eget nr som var kopplat till hans företag Health Trim AB.
Så rättelse det var två insamlingar med två olika nr till Swish.
Citera
2025-09-26, 23:03
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Jag klargjorde inte riktigt, P bad svenska folket en vecka efter Essies försvinnande om hjälp med bidrag till ny hund om inte Essie hittades skulle dessa gå till ev hittelön.
Då använde P boschs företagsmobil. Det dröjde inte länge förrän det lades ner, men många tusentals kronor kom in. Senare någon vecka efter då öppna han åter för en insamling men
Det här med två olika swish nummer var nytt för mig eller om jag missat det i tidigare inlägg, men förändrar det något i hela bedrägeri upplägget?
Citera
2025-09-26, 23:11
Avstängd
Citat:
då förstår jag tack!
Citera
2025-09-26, 23:11
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shernefjord
”Det handlar väl för tusan om att få fram sanningen om vad som hände Essie innan bråd död” Sant
Det kan vi nog glömma för jag tror att det finns starka och mörka krafter i det dolda i detta, och då tänker jag Norrlands kopplingen.
Nu blir nog en del upprörda men faktum är att Essie inte är i livet utan nu bör fokus ligga på varför hon inte är det.
Ekonomisk vinning, eller döljer någon en felbehandling av brukandet av Essie.
Följ pengarna brukar väl vara ledstjärnan i deckare, så följ pengarna!
Citera
2025-09-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Det här med två olika swish nummer var nytt för mig eller om jag missat det i tidigare inlägg, men förändrar det något i hela bedrägeri upplägget?
Två olika nummer var det, finns även tidigt i den här tråden.Förändrar bedrägeriet? Nej men varför stänga ner Swishen och sen starta upp igen med annat nummer kan man undra över?
Citera
2025-09-26, 23:16
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Du har helt fel..
HH fick betalt ifrån fonder och Fsk för Essie för att Essie skulle vara ett stöd för A...

Så varför i helvete ska A ha stålarna ifrån försäkringsbolaget...

Håll inte på babbla om försäkringsbolaget för tusan, det handlar väl för tusan att få fram sanningen om vad som hände Essie innan bråd död...

Att Essie är död har galningen redan påvisat i media...
Förstår det kan bli missuppfattningar ibland.
Det ligger till så att JS som driver HH rekommenderade P om fonden. Kan det vara så att du möjligen missuppfattat?
Det är den som ska ha assistanshunden som måste göra ansökan till fonden. I detta fallet var det P men han fick vägledning av JS som sålde Essie till P som hjälpte de fylla i ansökningar mm.
Citera
2025-09-26, 23:25
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Förstår det kan bli missuppfattningar ibland.
Det ligger till så att JS som driver HH rekommenderade P om fonden. Kan det vara så att du möjligen missuppfattat?
Det är den som ska ha assistanshunden som måste göra ansökan till fonden. I detta fallet var det P men han fick vägledning av JS som sålde Essie till P som hjälpte de fylla i ansökningar mm.
Att det blir missuppfattningar i den här tråden är ju inte konstigt, det är sanningar och påståenden blandat med teorier huller om buller.
Det blir lite Tomas Dileva:s låt "vem ska jag tro på"
Citera
2025-09-26, 23:56
Avstängd
Citat:
ja, det tycker jag då många blev så berörda av detta via media. Och denna charad om stöld.
Fanns det med hos polisen anmälningar om dessa insamlingar. De hade ju lagt ner om stöld direkt. Om polisen antog vad som egentligen hänt vad ansåg man då om allt ljug runt omkring då man även beskyllde assistenterna.
Värt att diskutera alla dessa turer.
Vissa får tydligen spela på människors känslor och bete sej som man vill.
Citera
2025-09-26, 23:59
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sund28
då förstår jag tack!

Citat:
Det kan vi nog glömma för jag tror att det finns starka och mörka krafter i det dolda i detta, och då tänker jag Norrlands kopplingen.
Nu blir nog en del upprörda men faktum är att Essie inte är i livet utan nu bör fokus ligga på varför hon inte är det.
Ekonomisk vinning, eller döljer någon en felbehandling av brukandet av Essie.
Följ pengarna brukar väl vara ledstjärnan i deckare, så följ pengarna!
Förståndigt skrivit. Vi som engagerar oss i Essie får inte bli upprörda då vi är här för att få fram sanningen, du har ju en poäng med pengar och Norrlands skogar, farfar militär råkade ju vara där just då, tror inte han reser upp där ensam utan hustrun och för att besöka Molly just när Essie försvann, han är den i familjen som dikterar för de andra vad som ska göras.
Jag är till 99,99% att farfar militär sköt Essie o sedan brände kroppen för att ”skona”familjen och fasaden. Om det hände uppåt Norrland eller vid sommarhuset är jag osäker på , men Norrland är ju mest troligt. Att Essie inte är i livet håller jag fullständigt med dig om.
Ja pengar är motivet, men det var inte därför Essie blev bragd utan för de ville inte ha mer beskymmer med myndigheter och personalen. Lättast var då att göra sig av med henne.
Du undrade om Swishen att det funnits två olika insamlingar. Som ovan nämnde så står det tidigt här i tråden. Ha en trevlig helg / Olle
Citera
2025-09-27, 00:04
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Att det blir missuppfattningar i den här tråden är ju inte konstigt, det är sanningar och påståenden blandat med teorier huller om buller.
Det blir lite Tomas Dileva:s låt "vem ska jag tro på"
Hahaha den var bra och sann
Citera
2025-09-27, 00:17
Medlem
Citat:
Du har helt fel..
HH fick betalt ifrån fonder och Fsk för Essie för att Essie skulle vara ett stöd för A...

Så varför i helvete ska A ha stålarna ifrån försäkringsbolaget...

Håll inte på babbla om försäkringsbolaget för tusan, det handlar väl för tusan att få fram sanningen om vad som hände Essie innan bråd död...

Att Essie är död har galningen redan påvisat i media...

Du vet inte vad du pratar om, Om inte försäkringstagaren får ut ersättning vid förlust, vad är då meningen med att betala premien??

Jag vet inte vem du syftar på när du skriver galningen, är det någon ny aktör som dykt upp??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in