Citat:
Ursprungligen postat av
Sund28
då förstår jag tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Det kan vi nog glömma för jag tror att det finns starka och mörka krafter i det dolda i detta, och då tänker jag Norrlands kopplingen.
Nu blir nog en del upprörda men faktum är att Essie inte är i livet utan nu bör fokus ligga på varför hon inte är det.
Ekonomisk vinning, eller döljer någon en felbehandling av brukandet av Essie.
Följ pengarna brukar väl vara ledstjärnan i deckare, så följ pengarna!
Förståndigt skrivit. Vi som engagerar oss i Essie får inte bli upprörda då vi är här för att få fram sanningen, du har ju en poäng med pengar och Norrlands skogar, farfar militär råkade ju vara där just då, tror inte han reser upp där ensam utan hustrun och för att besöka Molly just när Essie försvann, han är den i familjen som dikterar för de andra vad som ska göras.
Jag är till 99,99% att farfar militär sköt Essie o sedan brände kroppen för att ”skona”familjen och fasaden. Om det hände uppåt Norrland eller vid sommarhuset är jag osäker på , men Norrland är ju mest troligt. Att Essie inte är i livet håller jag fullständigt med dig om.
Ja pengar är motivet, men det var inte därför Essie blev bragd utan för de ville inte ha mer beskymmer med myndigheter och personalen. Lättast var då att göra sig av med henne.
Du undrade om Swishen att det funnits två olika insamlingar. Som ovan nämnde så står det tidigt här i tråden. Ha en trevlig helg / Olle