Citat:
Ursprungligen postat av
Worldofwcswed
Vad kostar en sån liksom för sa hon inte förra veckan att alla pengar går till att ta hand om barnen och ordna mat och sånt åt dem men hur kan man då köpa en cello för de är väl ändå ganska dyra tror jag? Och vad ska man med en cello till om man inte kan spela ens låter typ helt knäppt och en jävligt skum prioritering om man har lite pengar som det verkade som att hon hade när hon pratade om det.
Tror det var i samma poddavsnitt hon nämnde att den kostade typ 5000 kr. Motiverades väl just med att hon haft tajt med pengar så allt har prioriterats för barnen, så något kunde hon få unna sig själv.
Men tycker att jag hela tiden ser utekvällar och uteluncher på hennes insta. Visst att en del saker bjuds man på som influencer och en del går man på för att det är del av rollen, men tycker verkligen att hon verkar fått sätta dig själv i fokus och ha det gött även den här tiden.
Men allt är väl jämfört med vad man tidigare haft. Då kanske saker som att ha kunnat köpa, renovera och inreda en lägenhet, experimentera med en ny klädstil och ofta ha utekvällar med vin och god mat inte känns så lyxigt, trots att andra singelmammor ger upp t o m frisörbesök för att driva runt sin vardag.
När jag började lyssna på podden tyckte jag att Klara verkade ganska härlig. Men ganska tidigt märkte jag att hon ofta berättade om konflikter hon hamnade i med servicepersonal, grannar eller hantverkare. Samtidigt kunde hon bli jätteledsen över att någon influencer tyckte att hon var otrevlig på ett event. Kändes lite som om hon kanske inte är så snäll som hon tror 🤷♀️
Och nu det sista, att hela tiden hålla på med sin ChatGPT-kompis... Skönt att hon i senaste poddavsnittet iaf verkar fatta att den inte bara bekräftar hennes världsbild för att den är rätt utan för att vara hennes till lags 😅