2024-10-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vem har värst människosyn? jag eller KaReri182?

Jag kollade inte programmet nej då jag gärna undviker att höra om köttiga detaljer från denna klientdel , mina fördomar baseras på vad jag förstod av metoo & samma beteende är säkert rådande här, det kanske inte är en våldtäkt, utan en sk oaktsam våldtäkt som kan vara klandervärt & fel, men borde inte klassas som våldtäkt eller vara straffbar.

Det där med frysning tror jag är en potentiell undanflykt kränkta kvinnor har efterhandskonstruerat som egentligen beskriver att dom står i valet och kvalet hur dom ska ställa sig till det som händer, jag kallar det en omyndig borderline reaktion, sedan blev det en våldtäkt efter att väninnorna övertygade om att ifall jag inte kände JA! så var det inte okay, och är det inte okay så ångrar jag mig nu & att han gjorde så, där har du din samtyckeslag i kubik
Ingen av er verkar ha en bra människosyn, grattis! Det du skriver är så empatilöst och drypande av kvinnohat och homofobi att man fan blir helt jävla mörkrädd. Jag hoppas innerligt att du inte har, eller kommer att få, döttrar med din inställning.

Här har du en länk där du kan läsa en sammanfattning på en svensk studie om fenomenet. Om du vill läsa mer om det så är det ett vedertaget begrepp och finns flera studier om det. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...fer-stanger-av
Citera
2024-10-06, 21:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Här har du en länk där du kan läsa en sammanfattning på en svensk studie om fenomenet. Om du vill läsa mer om det så är det ett vedertaget begrepp och finns flera studier om det. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...fer-stanger-av
Studien bygger ändå på att dom tror på upplevelsen som patienterna beskriver, det är möjligt att det sker vi överfallsvåldtäkter från främmande person, kanske inte ska röras ihop med fallen där man frivilligt inlett ett saltlag med någon slusk där symtom med frysning skulle kunna vara förväxlingsbart med fenomenet jag beskrev i tidigare post, där väljer jag att tro på min egen övertygelse tack

Jag skulle uppfostra döttrar till att aldrig bli så feminiserat osäkra på sig själv att dom öh hamnar i den sk frysningen i fel läge, frysning skulle bara kunna ske vid otvetydig våldtäkt, begreppet som suddats ut för dig, skillnaden mellan oss är att du drar alla bögar & kvinnor över en & samma kam när du kallar det homokvinnohat att kritisera subtyper =)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-06 kl. 22:19.
Citera
2024-10-12, 17:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattsaltad
Vilken fruktansvärd människosyn du verkar ha. Om du inte kollade på programmet så användes ordet nej. Kvinnor har sagt nej i århundraden. Om du genuint tror att ett nej kan stoppa en våldtäkt så är du så naiv att det är svårt att förstå. Du verkar inte heller förstå frozen fright som är en mycket vanlig reaktion på en våldtäkt.
Jag rekommenderar dig att
titta på Min sanning (att jag blev våldtagen ) med https://www.svtplay.se/video/jgWaprJ...g/lisa-nilsson där Lisa just bekräftar efter 42:31 in mina teser om vad som skett inuti kvinnor i 100-tals år när di känt sig kalla & frusna, att frysningen sker pga av diverse toxiskt feminina självtvivlande tankar, ett sätt för hjärnan att stanna tiden för att kunna bestämma sig för vems fel det är eller om det är okay?, inte för att överleva, åtm när det inte handlar om överfallsvåldtäkt utan samtyckestjafset som nu har rörts ihop med det förra
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-12 kl. 18:04.
Citera
2025-06-19, 15:26
Medlem
TV4:s Kalla Fakta somalier, nej inte sommelier, har blivit dömd för ett års fängelse för ofredande och olaga hot, men Svea hovrätt ändrade domen till anstiftan av olaga hot och sänkte straffet till nio månader eftersom hon sade sig ha förlorat jobbet på grund av brottet. Högsta domstolen avslog nyligen hennes överklagan.

Den tidigare TV4-reportern Fariah Idle, 29, har dömts till nio månaders fängelse efter att ha anlitat en gängkriminell torped för att mordhota sitt eget barns farmor. Det rapporterar Samnytt.

Under hösten 2023 var Fariah Idle anställd som reporter för TV4:s program Kalla Fakta.

https://www.friatider.se/kalla-fakta...ordhota-farmor

https://www.sverigestalare.se/farhia-abdulqadir-mohamud
Citera
2025-09-24, 17:31
Medlem
TV4 • Måndag 21:00 - 22:00

Citat:
Någon roffar åt sig miljontals kronor från en stor internationell kryptotjänst. Kalla fakta tar hjälp av experten Jens Nylander och avslöjar spår som leder mot Sverige och en man som kallar sig Mr Niche. Vissa kallar honom fuskare, andra geni.
Citera
2025-09-28, 09:25
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl

Låter väldigt spännande.

Citat:
Kalla fakta har spårat pengar från kuppen i Bittensor genom nätverkets blockkedja med information om historiska transaktioner. Svensken skriver att Kalla faktas analys är "fundamentalt felaktig" och att "Påståendet att jag skulle ha förfogat över 400 miljoner kronor är helt orimligt."
– Företaget har genomgående rapporterat alla intäkter till svenska myndigheter enligt gällande lagstiftning, skriver han.

När Mr Niche får frågor om ett av de konton på kryptobörsen MEXC som Kalla fakta spårat kryptovaluta till varken förnekar eller bekräftar han att det är hans konto. Kalla fakta har beskrivit sin metodik för att spåra kryptovaluta som visar att ett värde upp mot 400 miljoner kronor förts över dit. Han skriver att de detaljer han fått kring metodiken inte är tillräckliga för att kunna visa på felaktigheter.

https://www.tv4.se/artikel/1xUkCfeQ7...elaktig-analys
Citera
2025-09-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl

Vadå tog flera dagar (veckor?) att få ner 2 TB blockkedja? Och vadå den är i "MP3-format"? Binärt snarare än textformat eller vad menar Nyman? Och det kan väl inte ta mer än en eftermiddag för en hyfsad programmerare att hacka ihop något som konverterar mellan två olika format om man är så bra programmerare som Nyman påstår sig vara.
Citera
2025-09-30, 15:05
Medlem
lommeflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jyt04ay3
Vadå tog flera dagar (veckor?) att få ner 2 TB blockkedja? Och vadå den är i "MP3-format"? Binärt snarare än textformat eller vad menar Nyman? Och det kan väl inte ta mer än en eftermiddag för en hyfsad programmerare att hacka ihop något som konverterar mellan två olika format om man är så bra programmerare som Nyman påstår sig vara.

Kanske en lustig analogi för att göra det enklare för tittarna? Han hade i och för sig ett företag på tidigt 2000-tal som sålde MP3-spelare.. - Nu vet jag inte vilket format det var efter man konverterat från binärt. Men det verkar ju finnas en hel uppsjö av färdiga Python-bibliotek till och med.
Citera
2025-09-30, 22:02
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jyt04ay3
Mr Niche = storspelare
Nyman använde mp3 som en liknelse, inte som en teknisk beskrivning av blockkedjans format.
Citera
2025-09-30, 23:02
Medlem
Vilket företag varför skulle detta vara hemligt.

Det är något sjuukt med kryptovaluta.

Man satsar riktiga pengar för att få vara med - o sen konveterar man krypto till riktiga pengar
för att gå ur - alltså är alla kryptovalutor lufftt o bluff o båg o inga pengar/valutor/betalningsmedel
Citera
2025-10-20, 21:44
Medlem
Från lyxiga villor i Stockholm till stora industrier i Jämtland. Många fastigheter saknar idag en existerande ägare i statens register. Ett kryphål som kan utnyttjas för att smita undan skatt och ansvar. I vissa fall i årtionden. Kalla fakta reser runt i Sverige och granskar fusket med husen som staten glömde.

https://www.tv4play.se/program/a01c4...-staten-glomde

Ännu ett bra program.
Citera
2025-10-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Från lyxiga villor i Stockholm till stora industrier i Jämtland. Många fastigheter saknar idag en existerande ägare i statens register. Ett kryphål som kan utnyttjas för att smita undan skatt och ansvar. I vissa fall i årtionden. Kalla fakta reser runt i Sverige och granskar fusket med husen som staten glömde.

https://www.tv4play.se/program/a01c4...-staten-glomde

Ännu ett bra program.

Bra program? Kalla fakta reser runt i Sverige och uppsöker fastigheter som har tveksamma ägandeförhållanden. Man gör sken av av att staten förlorar stora skatteintäkter pga detta. Samtidigt avslöjar man att det handlar om 12 miljoner/år. Det är inte "stora summor" i detta sammanhang. Det är inte mycket mer än vad programmet kostar att producera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in