Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-23, 12:19
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Dina barn kommer att se sin pappa som ett fegt kräk resten av livet. Din och din frus släkt likaså. För all framtid och för kommande generationer. Grattis..

Du är Stockholmare va
Mina barn kommer att ha en levande far hela sitt liv!

Att du kallar mig namn visar tydligt vem som är kräket.
Citera
2025-09-23, 12:24
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
men för varje gång någon av dina kamrater dör så skall du veta att det indirekta ansvaret för detta är Moderaternas och Rheninfeldet som lade ned stora delar av försvaret och så sent som 2014 pratade om försvaret som ett "särintresse!

Bäst påminna hur det gick i valen

Riksdagsvalet i Sverige 1994: Den 7 oktober tillträdde regeringen Carlsson III vid en traditionsenlig konselj på Stockholms slott under konung Carl XVI Gustafs ordförandeskap.

Riksdagsvalet i Sverige 1998: Den socialdemokratiska minoritetsregeringen, Regeringen Persson, under ledning av statsminister Göran Persson kvarstod.

Riksdagsvalet i Sverige 2002: Den 1 oktober gjorde den Socialdemokratiska Perssonregeringen upp med Miljöpartiet och Vänsterpartiet om ett politiskt samarbete den kommande mandatperioden. Regeringen kunde därmed sitta kvar.

Riksdagsvalet i Sverige 2006: Den 6 oktober tillträdde Regeringen Reinfeldt vid en traditionsenlig konselj på Stockholms slott under konung Carl XVI Gustafs ordförandeskap.

Försvaret avvecklades med försvarsbeslut 1996, 2000 och 2004...
Citera
2025-09-23, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Jag hade gjort handhjärtan,

sjungit "We shall overcome"

och välkomnat kompetensregnet.
Vad fint att omfamna putins kompetengsregn. När fick senast en högerextremist ett internationellt erkännande. Trump?
Citera
2025-09-23, 12:43
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Bunkra toapapper som under Corona 😙

Bästa svaret

😚
Citera
2025-09-23, 12:46
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Mina barn kommer att ha en levande far hela sitt liv!

Att du kallar mig namn visar tydligt vem som är kräket.

Lika bra att du drar då. Vi vill ändå inte ha sådana som dig här i Skandinavien.
Citera
2025-09-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
vet du var du är krigsplacerad? de absolut flesta vet inte detta. sedan så saknar försvaret ännu en organisation för att stå emot något. sverige har fortfarande inte några beredskapslager för sina egna soldater vilket är anmärkningsvärt dåligt
Der är såklart hemligt men jag är tränad att döda moskoviter. Och kommer att göra det.
Citera
2025-09-23, 12:50
Medlem
skvallertackas avatar
Hade följt alla riktlinjer för hur jag enklast får tag i en m90 och en ak5a så att jag kan brassa sönder ryssen.
Citera
2025-09-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Ryssland skulle aldrig anfalla Nato. Först.
Men dom skulle svara med kraft

Ryssland har väl redan förklarat krig mot Nato eller åtminstone framfört att dom är i krig med oss. Något jag anser som synonymt.

Från deras perspektiv kan deras "svar" som du uttrycker det vara befogat. Att dom har fel är en annan grej.

Sen tycker jag att aldrig är starkt ord, ett tidsspann som alltså sträcker sig från nu tills värmedöden i universum.

Jag skulle tro att man utlöser en diplomatisk och humanitär kris genom att invadera Estland först, för att se om det blir atomvapenkrig eller om artikel 5 i praktiken innebär att man postar några gamla hjälmar eller annan överbliven krigsutrustning. Självfallet blir det inte detta för att lilla Estland går omkull.
Citera
2025-09-23, 13:23
Medlem
Jag gömmer undan min tvättmaskin.
Citera
2025-09-23, 13:52
Medlem
Lill-Anns avatar
Flytt till mina släktingar i Florida.
Citera
2025-09-23, 13:58
Medlem
DonaldBidens avatar
Letar upp en lista över ryssens tillgängliga skepp i Östersjön och somnar om.
Citera
2025-09-23, 14:00
Medlem
Hade dragit på stövlarna, rott till St Petersburg och bränt ned skiten 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här