Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Någon som vet varför Starmer driver denna fråga mot en majoritet av engelsmän? Inte kan väl UK ha kvar känslan av vänster-woke-flyktingkramare som vi begravde i Sverige 2020? Det vore ganska efterblivet, även av en vänster-man.
Jag gissar att det hänger ihop med detta, men bara gissning från min sida.
Nästan 900 personer greps vid en stor demonstration på Parliament Square i London på lördagen när hundratals trotsade det kontroversiella beslutet att förbjuda Palestine Action.
https://www.independent.co.uk/news/u...-b2821786.html
Detta hänger ihop med när personer ur Palestine Action sprayade färg i flygplans motorer. Efter det förbjöds dom. Även de som gjorde fredliga saker. Det är ju alltid provocerande för folk när de arresteras utan att ha gjort något mer en utryckt sina åsikter.
Min tanke är så här. Starmer försöker vinna tillbaka opinion som han förlorade.
Men jag tror inte han vinner opinion genom att ännu en gång köra över folkets viljor. Vill han rädda sitt anseende måste han låta folket utrycka sina åsikter.
Som jag förstår det arresteras 30 personer om dagen för åsiktsbrott i UK. Det kan vara gamla tanter som ber på fel plats, alltså tankebrott.
Ska han vinna tillbaka opinion från arbetarna så kommer det krävas mycket mer. Detta kanske han tänker är en snabb fix för de som stödjer Palestina.