Citat:
Ursprungligen postat av
SnilleFix
Du får finna dig i att judarna, vare sig de är goyimjudar (med viss semitisk DNA kvar och sin judiska tro), eller riktiga semitjudar/mizrahijudar (som utgör majoriteten i Israel), har lyckats återta sitt hem, som historiskt sett har blivit inkräktat av olika folkgrupper genom tiderna. Det är inte bara européer och judar som har erövrat land.
Det måste vara rättvist också. Med tanke på hur Europa ser ut idag, så gör det knappast något om några vita europeer/ashkenazijudar (goyimjudar) bor i Mellanöstern/Israel idag.
Så du tycker alltså att jag skulle ha rätten att ta tillbaka en halvstadsdel för att mina förfädrar hade hela den marken tidigare enligt massa dokument. Så då kan jag bara sparka ut alla människor där och säga att detta är mitt och tyvärr behöver jag inte betala något för de och ni får lösa problemet för detta är mitt område??
Så folk som kan bevisa att de har haft hus i flera 100 år ska bara bli av med hus för att judar bott där tidigare är så urbota idiotisk sagt så de är skrämmande.
Varför får då inte alla folkgrupper och urinvånare i alla länder tillbaka sina marker utan då är de helt okej för dessa länder att ha de kvar med att vi tog ju de tidigare.
Du har ju 0 bra argument varför de skulle vara godkänt. Så du skulle lämna över hus och tomt om någon kom och påstod att de har familjeband till marken för över 2000 år sedan för du anser ju att judarna har den rätten så hoppas du lämnar över de och inte klagar sen att du blir hemlös.
Hur kommer de sig att judar som inte håller med om hur Israel agerar säger att hela detta är totalt fel för vi kan inte hävda att bara för något står för gamla saker så har man rätt att åka och ta mark.
Du vet om att jag tex kan bli jude idag och åka till Israel och ta mark av palestinier i Västbanken utan problem från Israel.. Är de normalt tycker du??