2025-09-20, 12:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
En kraftig, pulserande stråle av blod är klassiskt tecken på att en artär är avskuren, i detta fall sannolikt carotis. Det skulle väl i så fall innebära 30-60 sekunder innan döden uppträder om man inte får stopp på blodflödet. Borde vara jäkligt svårt att rädda livet på honom i den belägenhet han hade.
Enligt mig noll chanser utan att veta detaljer om kulans förlopp.

Det trasade troligen sönder allt vad luftvägar, nerver och vener heter och som sämst, aorta.
Det stod ju som en fontän ur utgångshålet.

Om han ordagrant ville tysta honom så var det väl rätt ställe i dubbel bemärkelse...
Citera
2025-09-20, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Räligt, som de säger på skånska, även det i dubbel bemärkelse.
Ja, det var ruggigt otrevligt. Fördelen är väl att han slocknade fort och slapp lida.
Jag känner nämligen empati, jag kan leva mig in i vilket helvete det hade varit att kippa efter luft.
Citera
2025-09-20, 12:56
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var ruggigt otrevligt. Fördelen är väl att han slocknade fort och slapp lida.
Jag känner nämligen empati, jag kan leva mig in i vilket helvete det hade varit att kippa efter luft.

Nej, du sa du njöt av det!

Vakna upp din lilla hora och se verkligheten?
Citera
2025-09-20, 12:59
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ja, empati är ju en förutsättning för sympati. Bisarrt förfärligt!
Citera
2025-09-20, 12:59
Medlem
Citat:
Tuckers falska påståenden om vallurmanipulation av Dominion Voting Systems, kostade Fox nästan 10 miljarder.
Människor har blivit avskedade för betydligt mindre summor.

Det är väl ingen som har påstått något annat.
Citera
2025-09-20, 13:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Nej, du sa du njöt av det!

Vakna upp din lilla hora och se verkligheten?
Detta säger mer om dig och vad som möjligen finns runt Kirk som anhängare....

Du lyckas leverera en lögn för att möjliggöra ett personangrepp.
I detta fall ett kvinnofientligt sådant.

... och du anklagar mig att ha bristande verklighetsuppfattning när jag skriver att Kirk slapp iallafall lida.

Gratulerar.
Citera
2025-09-20, 13:04
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är väl ingen som har påstått något annat.
Jo, du som försökte påskina att Tucker blev avskedad för att ha betett sig osmakligt och ovärdigt, när det i själva verket handlade om att han kostade Fox nästan 10 miljarder.
Citera
2025-09-20, 13:13
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Går det inte att skriva lite till i saken?

Typ nåt sånt här?
Citat:
Ja, två ord var nog lite väl klent. Haha.

Jag menar att det inte hjälpt ett dugg utifrån det jag såg på filmen.
.. Möjligen om kirurgen skjutit honom på op.bordet.

"Men om en ambulans hade varit där och direkt gett honom livsuppehållande/-uppstartande behandling, syrgas och blodtransfusioner? Vilken skillnad tror ni att det hade kunnat utgöra?"
Citera
2025-09-20, 13:13
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Det är en djupt obehaglig syn på en grupp som inte delar din uppfattning

Ni njöt av att se kirk mbli mördad. säger det nåt?
Citera
2025-09-20, 13:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
En bra sammanställning. Lägger till att hela släkten var konservativa enligt mormor, inte en demokrat så långt ögat kunde nå - och att Tyler beskrev sin far som "diehard Maga".

Jag undrar fortfarande hur det mottogs att han "hade en relation med en transperson".
Om det skulle hyschas etc.

Att han avskydde Kirk är ett faktum och garanterat hans anti HBTQ-personer och att homosexuella skulle förvägras äktenskap.

Jag undrar, typ, om Kirk även till viss del fick bli container för vad som betecknas "misplaced anger" och som inte är ovanligt vid skjutningar.
Det blir väl egentligen så, i sådana här situationer. Ett tag var trans härskare och kunde kräva en massa fördelar och de som kritiserade det, blev tystade. Våldet finns i extremerna. När man förr förtryckte högerns åsikter, var de ledande i det. Nu har det vänt, i och med att man säger sanningen, att det finns bara man och kvinna.

Jag är rätt säkert att den ökande andelen trans i skolskjutningar beror på det. De som tidigare blev tystade, har vänt det mot trans. De flesta skolskjutningar begås av mobbingoffer. När deras privilegier nu har fallit, blir de själva offer för de som tidigare tystades när de protesterade mot det.

Jag tror vi kommer att se en ökning av vänstervåld, men en minskning från extremhögern.

Det är som kejsarens nya kläder, fast tvärtom. När barnet sa att kejsaren var naken(i det här fallet var sitt eget kön) Vände sig alla mot det och sade att det skulle hålla käften medan de övriga fortsatte att låtsas att han var naken. Vilket radikaliserade barnet som sa sanningen. För det stod faktiskt på sanningens sida och blev hatad för det.

Nu när det visat sig att kejsaren faktiskt var naken, vänder de som hyllade lögnen, sig mot sanningssägarna och hatar dem än mer och skyller allt på dem för att sanningen kom fram. För om ingen sa sanningen, skulle det varit som förr och de hade kunnat fortsätta att låtsas.
Citera
2025-09-20, 13:21
Avstängd
East.Clintfoods avatar
Citat:
Du är inte den första i den här tråden som inte klara av att bära sina egna känslor så att de projicerar dem istället på andra. Svagt, enligt mig.

Passera.

Du är inte den första som njöt av att se någon på höger bli mördad!

Ge upp!

Edit:

Du förstår det handlar om en människa?
Senast redigerad av East.Clintfood 2025-09-20 kl. 13:23.
Citera
2025-09-20, 13:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det blir väl egentligen så, i sådana här situationer. Ett tag var trans härskare och kunde kräva en massa fördelar och de som kritiserade det, blev tystade. Våldet finns i extremerna. När man förr förtryckte högerns åsikter, var de ledande i det. Nu har det vänt, i och med att man säger sanningen, att det finns bara man och kvinna.

Jag är rätt säkert att den ökande andelen trans i skolskjutningar beror på det. De som tidigare blev tystade, har vänt det mot trans. De flesta skolskjutningar begås av mobbingoffer. När deras privilegier nu har fallit, blir de själva offer för de som tidigare tystades när de protesterade mot det.

Jag tror vi kommer att se en ökning av vänstervåld, men en minskning från extremhögern.

Det är som kejsarens nya kläder, fast tvärtom. När barnet sa att kejsaren var naken(i det här fallet var sitt eget kön) Vände sig alla mot det och sade att det skulle hålla käften medan de övriga fortsatte att låtsas att han var naken. Vilket radikaliserade barnet som sa sanningen. För det stod faktiskt på sanningens sida och blev hatad för det.

Nu när det visat sig att kejsaren faktiskt var naken, vänder de som hyllade lögnen, sig mot sanningssägarna och hatar dem än mer och skyller allt på dem för att sanningen kom fram. För om ingen sa sanningen, skulle det varit som förr och de hade kunnat fortsätta att låtsas.
Tack för ingenting.
Jag undrar fortfarande hur det togs emot av familjen att han hade en relation med en transgender iom att hela släkten var republikaner och hans far var diehard Maga.

Jag undrar således om det bara var Kirk han var arg på eller om det fanns en uns sk missplacerad vrede.

Hoppas det kommer fram mer, gärningspersoners psyke vid skjutningar brukar vara en enda röra av emotioner.
Likt att motiv, ideologier, kan vara svårt att definiera.

Forskare har sen en tid åberopat en viss grupp spretiga sådana mördare reiaterat till den subkultur som florerar på nätet.
Nihilistic violent extremism.

De som indoktrineras på nätet, normaliseringsprocess, som härbärgerar enorm vrede och har lust att döda.
Som inte tycker de passar in, inte blir lyssnade på, som vill hora uppmärksamhet, bli sedda, ev glorifierade.
... Men som inte tillhör nån tydlig ideologi, partipolitisk inriktning el religion.

En sorts gråzon men som trots allt står för extremvåld vid skol/masskjutningar etc.
Som glorifierar våld, hyllar andra mördare.
Det finns även rekrytering.

Nu tycks FBI anamma termen.

FBI erkände nyligen en ny kategori av terrorism som kallas "nihilistisk våldsam extremism". Matthew Kriner, verkställande direktör för Institutet för att motverka digital extremism, beskriver det hela.
https://www.cbsnews.com/live/#x
Senast redigerad av develi 2025-09-20 kl. 13:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in