Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Det blir väl egentligen så, i sådana här situationer. Ett tag var trans härskare och kunde kräva en massa fördelar och de som kritiserade det, blev tystade. Våldet finns i extremerna. När man förr förtryckte högerns åsikter, var de ledande i det. Nu har det vänt, i och med att man säger sanningen, att det finns bara man och kvinna.
Jag är rätt säkert att den ökande andelen trans i skolskjutningar beror på det. De som tidigare blev tystade, har vänt det mot trans. De flesta skolskjutningar begås av mobbingoffer. När deras privilegier nu har fallit, blir de själva offer för de som tidigare tystades när de protesterade mot det.
Jag tror vi kommer att se en ökning av vänstervåld, men en minskning från extremhögern.
Det är som kejsarens nya kläder, fast tvärtom. När barnet sa att kejsaren var naken(i det här fallet var sitt eget kön) Vände sig alla mot det och sade att det skulle hålla käften medan de övriga fortsatte att låtsas att han var naken. Vilket radikaliserade barnet som sa sanningen. För det stod faktiskt på sanningens sida och blev hatad för det.
Nu när det visat sig att kejsaren faktiskt var naken, vänder de som hyllade lögnen, sig mot sanningssägarna och hatar dem än mer och skyller allt på dem för att sanningen kom fram. För om ingen sa sanningen, skulle det varit som förr och de hade kunnat fortsätta att låtsas.
Tack för ingenting.
Jag undrar fortfarande hur det togs emot av familjen att han hade en relation med en transgender iom att hela släkten var republikaner och hans far var diehard Maga.
Jag undrar således om det bara var Kirk han var arg på eller om det fanns en uns sk missplacerad vrede.
Hoppas det kommer fram mer, gärningspersoners psyke vid skjutningar brukar vara en enda röra av emotioner.
Likt att motiv, ideologier, kan vara svårt att definiera.
Forskare har sen en tid åberopat en viss grupp spretiga sådana mördare reiaterat till den subkultur som florerar på nätet.
Nihilistic violent extremism.
De som indoktrineras på nätet, normaliseringsprocess, som härbärgerar enorm vrede och har lust att döda.
Som inte tycker de passar in, inte blir lyssnade på, som vill hora uppmärksamhet, bli sedda, ev glorifierade.
... Men som inte tillhör nån tydlig ideologi, partipolitisk inriktning el religion.
En sorts gråzon men som trots allt står för extremvåld vid skol/masskjutningar etc.
Som glorifierar våld, hyllar andra mördare.
Det finns även rekrytering.
Nu tycks FBI anamma termen.
FBI erkände nyligen en ny kategori av terrorism som kallas "nihilistisk våldsam extremism". Matthew Kriner, verkställande direktör för Institutet för att motverka digital extremism, beskriver det hela.
https://www.cbsnews.com/live/#x