När det gäller moderkort, så skulle jag personligen aldrig snåla och köpa ett för 1100 riksdaler, man får det man betalar för.
Ok att funktionerna kanske räcker, men man får räkna med att komponenterna är av medioker kvalitet och kylningen på VRM likaså, därav i mitt tycke idiotsnålt om man nu ska använda sig av en dyr cpu och gpu.
Alltså den första datorn jag sa var skräp. Sockeln är död, alltså inga nya processorer släpps. 4060 med 8GB är inte att rekommendera. För det priset, hade det varit för 9999:- vore det mer ok.
I din video ligger grafikkortet (RTX4060 8GB) nära gränsen för sina 8GB även i 1080P..
Alltså den första datorn jag sa var skräp. Sockeln är död, alltså inga nya processorer släpps. 4060 med 8GB är inte att rekommendera. För det priset, hade det varit för 9999:- vore det mer ok.
I din video ligger grafikkortet (RTX4060 8GB) nära gränsen för sina 8GB även i 1080P..
Se till att blanda generationer på komponenter för att få ner priset, maxa alla ram-platser med de snabbaste ddr5 minnen samt kör på trådlöst runtekring uttrustning med bluetooth anslutning för att få mycket plats på skrivbordet. Du oc'ar cpu, gpu och ramet med 5-10% för att maximera hastighet/per krona. Fläktarna byter du när de blir utslitna. OLED kan brännas in, så det är bra att starta om skärmen några gånger under varje spel session. Sedan är det bara njuta av RGB'n och spela på.