Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Video med LoRa-rekordet nedan. LoRa är line-of-sight och paket skickades alltså från Kanarieöarna till Portugal! Problemet som uppstår är ju att om jorden vore en glob ska det vara en himla massa kurva mellan som blockerar signalen. Nu vet vi dock att denna kurva ej existerar pga det observerarbara, testbara och repeterbara faktum att jorden är platt!

https://youtu.be/zZGjO1szbFg?si=ZJJd09qoaG2hJwAL
Höjden på bergen de var på? Inte i info. Debunked. Nästa?
Citera
2025-09-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
JTolanMedia är en lögnare och har debunkats flertal gånger. Nästa?

Det får var och en avgöra själv, inte lita på din påstand.
Man måste titta på hans material med egna ögon/öron.
Citera
2025-09-19, 20:29
Citat:
• Den totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion
Vi kör ett litet tillägg till min demolering av globskallarnas lilla snuttefilt när globmatematiken skiter sig, magisk refraktion! Länkar till posten nedan.

Snells lag inom refraktion kräver två medier av distikta skillnader alltså t ex från glas till luft eller vatten till luft. Så magisk refraktion är alltså inte ens applicerbart när det kommer till långdistansobservationer, trist men sant! Det är naturligtvis inte två distinkta medier när jag ser Gullholmen fyr samt ön under från Hvitsten det är bara ett medium! Vem som kan dra till den stranden och se Gullholmen! Lita inte på mig, testa mig! Då lägger vi till punkt 9 till min fina lista!

Den åtta punkter långa totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion: (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-09-19 kl. 20:34.
Citera
2025-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Japp, och han har fel i alla sina videor. Tar fel på berg, avstånd och allt. Total idiot.
Citera
2025-09-19, 20:39
Medlem
Citat:
... Snells lag inom refraktion kräver två medier av distikta skillnader alltså t ex från glas till luft eller vatten till luft. ...

Kul att du för en gångs skull vågar utveckla ditt tramsande .Men i det här fallet kan vi direkt konstatera att du inte har koll på Snells lag.

Nej det krävs inte distikta skillnader, det räcker med en liten förändring av brytningsindex. Och kallare/tätare/fuktigare luft har ett annat brytningsindex än varm och torr luft.

Och det mest skrattretande är att du yrar om "optisk horisont" samtidigt som du påstår att luft inte kan böja ljus. Du påstår att atmosfären kan ge upphov till en "horisont" för att i nästa sekund påstå att atmosfären inte kan böja ljus eftersom atmosfären inte består av "två medier ".

Vet faktiskt inte om man ska skratta eller gråta när man läser dina inlägg. Du är ju uppenbart helt jävla lost men jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker det är sorgligt eller bara kul.

Citat:
... Snells lag ...

I Snells lag pratar man om brytningsindex. Vad är det enligt dig?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-19 kl. 20:54.
Citera
2025-09-19, 20:39
Medlem
Citat:
Vi kör ett litet tillägg till min demolering av globskallarnas lilla snuttefilt när globmatematiken skiter sig, magisk refraktion! Länkar till posten nedan.

Snells lag inom refraktion kräver två medier av distikta skillnader alltså t ex från glas till luft eller vatten till luft. Så magisk refraktion är alltså inte ens applicerbart när det kommer till långdistansobservationer, trist men sant! Det är naturligtvis inte två distinkta medier när jag ser Gullholmen fyr samt ön under från Hvitsten det är bara ett medium! Vem som kan dra till den stranden och se Gullholmen! Lita inte på mig, testa mig! Då lägger vi till punkt 9 till min fina lista!

Den åtta punkter långa totala och slutgiltiga förintelsen av refraktion: (FB) Flat Earth--Jorden är platt
Hur kan du applicera Snells lag i ett medium? Refraktion har med temperatur och luftfuktighet att göra, inte två olika media.
Citera
2025-09-19, 21:30
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Som när man tittar på stjärnor vid horisonten?

Har du funderat mer på det?
Citera
2025-09-19, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av OldCrow
Ett (bland många) enkelt sätt att bevisa att jorden är rund är betrakta radiohorisonten som bevisligen existerar. En platt jord=ingen radiohorisont.

Citat:
Radiohorisonten är vedertagen som teori som får anses bevisad. Menar ni plattjordare att det inte finns nån radiohorisont vilket skulle vara fallet på en platt jord?

Citat:
Hört talas om anomali? Det är vanligt till havs och kan ge extrema räckvidder då vågen studsar fram i ledskikt.

Lolz! Det är “vedertaget” och “bevisat” antar denna globskalle. Tills det inte är det längre då hävdar vi bara lite anomali för att få det att funka ändå. Når signalen ej fram av en eller annan anledning även framför denna icke existerande horisont? Ja då är det kurvan. Når den fram bakom vanföreställningarna om denna horisont ja då är det bara att hävda avvik eller att det studsat på nåt! Gärna en osynlig gas det är lätt att få en signal att studsa på det. “Radiohorisont” är ju detsamma som den geometriska horisonten, ni vet den horisonten det inte finns ett enda bevis för att den existerar. Men men globetards gonna globetard inget jag lägger energi på.
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-09-19 kl. 23:18.
Citera
2025-09-19, 23:33
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Ja tydligen.

Men du tror ändå inte det kan ligga nånting i teorin att "gravitation" i själva verket beror på att marken accelererar?
Du borde kolla in Zetetic Warrior på Youtube, hans streams är väldigt underhållande även om han ej har varit så aktiv på sistone. Han och hans sidekick Nachiketa pratar mycket om en "upward vector". Jag har själv inte satt mig in i det men bra content i övrigt.
Citera
2025-09-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Som när man tittar på stjärnor vid horisonten?

Har du funderat mer på det?

Nej, men skal ha det bakom öret.
Citera
2025-09-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Japp, och han har fel i alla sina videor. Tar fel på berg, avstånd och allt. Total idiot.

Kan du henvisa til exempel där han visar helt fel?
Så skal jag kolla om du ger länk.

Jag tittade i kväll på den Jtolan-video du kommenterade.
Han flög över Kansas nån plats och filmade mot Lake Michigan och Lake Superior.
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Senast redigerad av no-more-scam 2025-09-19 kl. 23:50.
Citera
2025-09-19, 23:48
Medlem
Citat:

Den dagen du kan svara på varför det är natt och dag olika tider på jorden som jag frågat dej ca 10 gånger men som du inte kan svara på så får du kanske lite trovärdighet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in