2025-09-18, 02:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker det är rätt lågt att skuldbelägga sjuka oavsett om det är Sara eller någon annan

Gör Sara och hennes läkare bedömningen att hon inte kan närvara på rättegången så är det nog så, ingen (eller ytterst ytterst få) läkare riskerar hela sin läkarlegitimation för ett sjukintyg
Ja men jag är som myndigheten försäkringskassan! Jag kan se att hon inte är sjuk. Och läkare riskerar inget för ett intyg, kanske om denne sätter i system och sjukskriver alla fiskare inklusive Patrik. Han ser dock definitivt sjuk ut.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-09-18 kl. 02:08.
Citera
2025-09-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ba ba ba, Vi har inte alla bilder, men vi har hemskt mycket video där hon springer många kvarter och ger hals, och på poddarna ser hon inte det minsta sjuk ut, men vi vet ju att hon är bra på att skådespela så kanske hon är lite dålig. Men det rimmar väldigt dåligt om hon inte vill verka sjuk inför myndigheter, det hela håller inte ihop, hoppas att myndigheter inte låter sig luras en gång till.

Du har ingen aning om hur hon mår övrig tid när hon inte syns på kameran, om hon är helt utslagen övrig tid så säger inte ett 2 minuters klipp särskillt mycket om hur hon faktiskt mår

Nu avslutade hennes cellgiftsbehandling för ett tag sedan och hon har säkert mått mycket bättre ett tag sedan dess men iomed att dom upptäckt nya problem så behöver hon nog påbörja det igen och då kommer hon bli sämre igen
Citera
2025-09-18, 12:27
Medlem
Citat:
Du har ingen aning om hur hon mår övrig tid när hon inte syns på kameran, om hon är helt utslagen övrig tid så säger inte ett 2 minuters klipp särskillt mycket om hur hon faktiskt mår

Nu avslutade hennes cellgiftsbehandling för ett tag sedan och hon har säkert mått mycket bättre ett tag sedan dess men iomed att dom upptäckt nya problem så behöver hon nog påbörja det igen och då kommer hon bli sämre igen
Vad menar du med att dom upptäckt nya problem. Är Sara sjuk igen??
Citera
2025-09-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vad menar du med att dom upptäckt nya problem. Är Sara sjuk igen??

"Har de senaste veckorna haft rejält ont typ där livmodern satt innan operationen, alltså fick jag tidigarelagt min ettårs-kontroll. Tumörmarkörerna ser bra ut men man såg någonting diffust på röntgen så idag var jag inne på undersökning. Läkaren hittade ett område på ca 2,5 cm med förändringar och ett hårt område precis där det gör ont. Området sitter precis där livmodern satt, precis i snörpen där de snörpte ihop mig för att cellgifterna inte skulle läcka ut, när de hällde in cellgifter i magen under HIPEC-operationen. Troligtvis har ett gäng cancerceller övervintrat där cellgifterna inte kommit åt för det sitter ett litet lokalt cancer-återfall precis där.
Får besked om två veckor huruvida det blir ännu en omgång cellisar, eller kirurgi eller strålning. I vilket fall som helst har jag inte för avsikt att dö förrän jag blir en jättegammal och rynkig tant.

Men hösten och vintern kommer återigen att varvas mellan gäddfiske och medicinska behandlingar. Undrar om Aschberg har för avsikt att störa mina cellgiftsbehandlingar i år igen 🥸"

https://www.instagram.com/p/DOnuRTbi...MzMWUzeXlkbg==
Citera
2025-09-18, 14:12
Medlem
Citat:
"Har de senaste veckorna haft rejält ont typ där livmodern satt innan operationen, alltså fick jag tidigarelagt min ettårs-kontroll. Tumörmarkörerna ser bra ut men man såg någonting diffust på röntgen så idag var jag inne på undersökning. Läkaren hittade ett område på ca 2,5 cm med förändringar och ett hårt område precis där det gör ont. Området sitter precis där livmodern satt, precis i snörpen där de snörpte ihop mig för att cellgifterna inte skulle läcka ut, när de hällde in cellgifter i magen under HIPEC-operationen. Troligtvis har ett gäng cancerceller övervintrat där cellgifterna inte kommit åt för det sitter ett litet lokalt cancer-återfall precis där.
Får besked om två veckor huruvida det blir ännu en omgång cellisar, eller kirurgi eller strålning. I vilket fall som helst har jag inte för avsikt att dö förrän jag blir en jättegammal och rynkig tant.

Men hösten och vintern kommer återigen att varvas mellan gäddfiske och medicinska behandlingar. Undrar om Aschberg har för avsikt att störa mina cellgiftsbehandlingar i år igen 🥸"

https://www.instagram.com/p/DOnuRTbi...MzMWUzeXlkbg==
Oj det låter inget vidare. Hoppas att det inte är allvarligt.
Citera
2025-09-18, 23:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Inser du inte hur det låter, det är klar svårt att bedöma hur någon mår utifrån utseendet, men att hon enbart skulle må bra just vid konfrontationerna? Hon kan nog inte styra dessa utifrån sitt mående.

Jag vet inte hur hon mår, men jag tror saker och jag tror hon inte mår så dåligt. Du måste erkänna att man kan tveka när hon presterar så intensivt, och vid så många tillfällen.

Hon kunde i långt tid innan rättegången bedöma att hon inte klarade genomföra denna, men innan denna r-gång skulle ha genomförts var hon inte bara ute och gick utan sprang runt i hela Sverige. En klar missbedömning från hennes sida om hennes förmåga.

Hennes skrift om det försämrade läget kan vara sant, men texten passar in som handen i en lagom handske för hennes agenda.
Citera
2025-09-19, 00:18
Medlem
Citat:
Inser du inte hur det låter, det är klar svårt att bedöma hur någon mår utifrån utseendet, men att hon enbart skulle må bra just vid konfrontationerna? Hon kan nog inte styra dessa utifrån sitt mående.

Jag vet inte hur hon mår, men jag tror saker och jag tror hon inte mår så dåligt. Du måste erkänna att man kan tveka när hon presterar så intensivt, och vid så många tillfällen.

Hon kunde i långt tid innan rättegången bedöma att hon inte klarade genomföra denna, men innan denna r-gång skulle ha genomförts var hon inte bara ute och gick utan sprang runt i hela Sverige. En klar missbedömning från hennes sida om hennes förmåga.

Hennes skrift om det försämrade läget kan vara sant, men texten passar in som handen i en lagom handske för hennes agenda.

Jag sa aldrig att hon mår bra under konfrontationer a, däremot så kanske hon kan hålla masken under den korta tiden

Jag tycker bara inte att man ska uttala sig om andra människors lidande om man inte själv går i personens skor
Citera
2025-09-19, 01:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag sa aldrig att hon mår bra under konfrontationer a, däremot så kanske hon kan hålla masken under den korta tiden

Jag tycker bara inte att man ska uttala sig om andra människors lidande om man inte själv går i personens skor
Du har antytt att gäddorna kommer komma över uthängningens konsekvenser trots att du inte vet hur deras skor ser ut. Man kan visst uttala sig om personers lidande och du gör just det.

Nu är det inte bara detta att hon ser frisk ut, hon kan springa efter män som springer i panik och gasta på dem. Och det sker relativt ofta.
Citera
2025-09-19, 09:00
Medlem
Citat:
Du har antytt att gäddorna kommer komma över uthängningens konsekvenser trots att du inte vet hur deras skor ser ut. Man kan visst uttala sig om personers lidande och du gör just det.

Nu är det inte bara detta att hon ser frisk ut, hon kan springa efter män som springer i panik och gasta på dem. Och det sker relativt ofta.

Jag säger att med tiden kommer publiceringarna glömmas bort och gäddorna kan gå vidare men givetvis hoppas jag att dom fått sig en ordentlig läxa och att dom aldrig gör om det

Men det säger ingenting, att hon kan springa i några sekunder eller gå efter gäddorna medans hon filmar betyder inte att hon är frisk, hon kan ha det jävligt kämpigt när kameran inte är på
Citera
2025-09-19, 12:53
Medlem
Citat:

Citat:
Men det säger ingenting, att hon kan springa i några sekunder eller gå efter gäddorna medans hon filmar betyder inte att hon är frisk, hon kan ha det jävligt kämpigt när kameran inte är på

‎Absolut, att veta exakt hur någon mår är i praktiken omöjligt. Endast den som själv bär känslan kan säga det med hundraprocentig säkerhet. Men det gäller ju åt båda håll. Du och många med dig har en märklig förmåga att nonchalera anhörigas lidande. Ingen av er sitter i deras skor och vet vad som pågår under huden.

‎Samtidigt är det tydligt att anhöriga ofta tvingas spela efter Dumpens följares pipa. Om de inte gör det, om de inte agerar precis som pöbeln kräver så drabbas de av konsekvenser som är både hårda och orättvisa. Det är en verklighet ni tycks ha svårt att ta in.

‎Du menar att hon kanske mår så dåligt mellan sina inspelningar och framträdanden, att hon inte är pigg nog för att sitta i en rättssal. Visst, det kan vara så. Men det går åt andra hållet också. Hon kanske mår mycket bättr än vad hon ger sken av. Allt detta visar bara på hur komplicerat det är att bedöma någon annans tillstånd utifrån några ytliga intryck eller klipp på sociala medier.

‎Alla kan sitta och spekulera om hur en människa mår, och om hon talar sanning eller ljuger om sitt mående. Men i slutändan finns det bara en som faktiskt har facit, och det är hon själv.

‎Det man däremot bör ta i beaktande när man spekulerar, är vem det är man pratar om. I det här fallet en person med ett långt förflutet av lögner och manipulation. Det är inte någon liten parentes, utan ett mönster som upprepat sig gång på gång.

‎Jag påstår varken att hon mått bra eller dåligt under sin behandling. Jag har inte suttit vid hennes köksbord under den tiden, så jag kan inte ge någon rättvis eller heltäckande bild av hennes hälsa.

‎Men vad man kan göra är att utgå från det hon själv har visat upp offentligt och väga det mot det vi vet om hennes person. Och tyvärr är det så, att under större delen av sitt liv har hon gång på gång visat att hon inte haft några problem med att ljuga och manipulera sin omgivning. Samtidigt har hon som offentlig person visat upp en fasad där hon trots sitt påstådda dåliga mående ändå klarar av väldigt mycket. Den kombinationen, hennes historik och den offentliga bilden, gör att det ofta ser ut som att vi har att göra med ännu ett fall av skarvad sanning.

‎Varför tror du hon lägger in en brasklapp till Aftonbladet i sitt meddelande? Jag tror att det är precis samma gamla visa igen, ett försök att manipulera sina följare och sin omgivning.

‎Ta det där med Aschberg som exempel. Han hörde av sig en gång under förra rundan med cellgifter, och ja, oturligt nog råkade det vara när hon satt hos läkaren. Något han omöjligt kunde veta. Den andra gången ringde han inte ens henne, utan hennes advokat. Och det var advokaten som, i sin tur, råkade nå henne när hon var hos läkaren.

‎Men när hon berättar det så vinklas det på ett sätt som gör att det låter som att hon blir förföljd, trakasserad, nästan jagad i dörren till onkologen. Och det är där det skiner igenom. Hon vill gärna ha ett drev från Aftonbladet, något att kunna gråta ut om, för att väcka mer sympati.

‎Det är ett mönster. Samma sak, om och om igen. Och det är väl just det som gör att man inte kan bortse från att det är mer strategi än slump i hennes agerande.
Citera
2025-09-19, 19:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag säger att med tiden kommer publiceringarna glömmas bort och gäddorna kan gå vidare men givetvis hoppas jag att dom fått sig en ordentlig läxa och att dom aldrig gör om det

Troligtvis kommer uthängningarna att få mindre verkan ju längre tiden går, men förstörda relationer kommer inte garanterat lösas, och de som tar sitt liv har fått allt att rasa och ser ingen annan utväg, och för dem är döden lösningen och ingen bra lösning, det kan ingen annan tycka, möjligen en dumper.

Nu såg jag en lång språngmarsch, orkar inte kolla men den var nog 7- 10 minuter, mer än vad jag klarar. Visst kan en kraftigt sjuklig person mobilisera krafter. Men varför kan denne inte mobilisera dessa inför en rättegång, en gång där det finns diverse stödpersoner och rättegångsledaren (domaren) kan ta hänsyn till den åtalades faktiska aktuella förmågor.

Det som ska göras för henne är att svara på frågor, och kan då få hjälp av advokat både att svara och formulera sig.
Citera
2025-09-19, 20:46
Medlem
Citat:
Troligtvis kommer uthängningarna att få mindre verkan ju längre tiden går, men förstörda relationer kommer inte garanterat lösas, och de som tar sitt liv har fått allt att rasa och ser ingen annan utväg, och för dem är döden lösningen och ingen bra lösning, det kan ingen annan tycka, möjligen en dumper.

Nu såg jag en lång språngmarsch, orkar inte kolla men den var nog 7- 10 minuter, mer än vad jag klarar. Visst kan en kraftigt sjuklig person mobilisera krafter. Men varför kan denne inte mobilisera dessa inför en rättegång, en gång där det finns diverse stödpersoner och rättegångsledaren (domaren) kan ta hänsyn till den åtalades faktiska aktuella förmågor.

Det som ska göras för henne är att svara på frågor, och kan då få hjälp av advokat både att svara och formulera sig.

Ja jag tycker oxo de e förjävligt att gäddan har gjort det denne gjort
Hade gäddan agerat annorlunda hade inte någon relation förstörts och hade gäddan sökt hjälp för sin psykiska ohälsa så hade denne inte känt behov av att ta sitt liv heller

Du får tänka på att Sara inte har gått på någon cellgiftsbehandling på ett tag nu och därför mått bättre vilket är det du ser, nu kommer hon återigen påbörja det vilket kommer göra att hon inte kommer orka lika mycket återigen

Det är bland annat därför dom tagit in andra personer som hjälper till att konfrontera just för att avlasta Sara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in