2008-12-21, 19:58
Medlem
Bump
Jag har skrivit det i en annan tråd, men det kanske hör hemma här också. Har verkligen inte något till övers för deras musik.
Men jag gick i samma skola som sångaren Jakob. Blev "blixtkär" i honom när jag såg honom första gången. Då kom han i korridoren, visslande för sig själv, och i utsvängda jeans. Det här var i slutet av 80-talet och då var det verkligen(!) inte inne med utsvängda jeans. Just därför så var han så häftig då, som vågade vara sig själv!
Han o några andra i skolan var med i ett band som hette Yale Bate, de vann Rock-SM någon gång då i slutet av 80-talet.
Citera
2009-11-04, 14:51
Bannlyst
The Poodles är Sveriges sämsta band just nu,
lyssnar hellre på Arvingarna eller nån annan sån skit.
Senast redigerad av B.B 2009-11-04 kl. 14:55.
Citera
2009-11-29, 17:17
Medlem
supersmurfans avatar
Poodles påverkade under dansbandskampen?

Var jag den enda som reagerade på att både sångaren och trummisen i The Poodles gav intrycket av att ha fått i sig både det ena och andra innan deras medverkan i dansbandskampen? Sångaren såg ut att ha problem med käkarna och trummisen petade sig lite väl mycket kring näsan.
Citera
2009-11-29, 18:35
Medlem
otec_sates avatar
Nej du är inte ensam! Både jag och tjejen tyckte definitivt att det såg ut som dom varit i cola/tjackpåsen innan sändning. I synnerhet sångaren.
Citera
2009-11-29, 20:22
Medlem
Länka gärna om/när det är uppe på internet!
Citera
2009-11-29, 21:39
Medlem
skelögds avatar
http://svt.se/dansbandskampen ligger för tillfället ett klipp på sidan där de intervjuas

Min första tanke var:Ja lätt! Fast han skulle lika gärna kunna suga på en halstablett.

Han ser ut, pratar och beter sig som en kolasnubbe så jag skulle nog fälla honom.
Senast redigerad av skelögd 2009-11-29 kl. 21:45.
Citera
2009-12-01, 21:37
Medlem
BitterNtwisteds avatar
Sångaren har ju varit sjuk och de fick avbryta sin turné i Tyskland, så det är väl mest troligt att han snuttade på en halstablett. Sen är han lite vindögd också, det kan ju förklara uppsynen
Citera
2009-12-01, 23:10
Moderator
rotadents avatar
Sammanfogade två trådar om The Poodles.

//Mod
Citera
2011-12-28, 22:43
Medlem
Provokatörs avatar
Har dom lagt ner eller blivit religiösa, inte ett knyst i tråden på 2 år.

/Provokatör

Citera
2013-08-19, 17:49
Medlem
Pontus (numera gitarrist i Hammerfall efter Stefan Elmgren) är sedan länge lyckligt gift med tidigare bandkollegan Markus Jidells syster Cissi (Jekyll´n Hyde, Royal Hunt, nu Evergrey etc). Två egna barn och ett bonusbarn som Pontus axlat fullt faderskap för! Prima man! Finns absolut inget ont att säga om den mannen, och då är jag ändå en cynisk jävel. Jacob uppvisar ofta en ytlig approach, men privat är han en helt genuin, omtänksam människa, vän och familjefar. Allt beroende på humör och hur nära relation man har med honom. Kicken är, tja, Kicken. Den typen av man som får alla kvinnor att känna sig som den eeeenda kvinnan i världen, trots att han inte alls ligger runt så mkt som man kan tänka sig. Han har helt enkelt en enastående sjuk karisma och utstrålning. Trevlig som fan.

Framförallt har de alla en mkt respektfull och trevlig kvinnosyn (vad nu cyniker än kan tänka) Tycker bla att det är hysteriskt kul att i videon "Streets of Fire" anlitades en fin tjej (gammal vän till Jakob och Marcus) som är vacker på sitt sätt, men framförallt en gammal trofast bekant som varit en god vän i många år i stället för en ytlig silikon-babe" som dessutom - haha, inte bara är psykolog utan även framgångsrik pudeluppfödare. Den tjejen ordnade även audition inför fotograferingen för skivomslaget med att samla ihop och arrangera uttagningar för diverse pudlar av olika storlekar, färger och styling. Sen att hon glatt strippade i videon (med kläder på dock, men men) Det är humor! I really like the poodles, mer personerna än musiken - kontentan är - döm inte hunden efter håren...;-)

Lite mer kul är att psylologen/pudeluppfödaren inte ens har/hade körkort, och JA, det är hon som kör. Haha. http://www.youtube.com/watch?v=EtDhb83m3FE
Senast redigerad av psykologpudel 2013-08-19 kl. 17:56. Anledning: Glömd länk...
Citera
2020-10-08, 13:18
Medlem
Maximvss avatar
T Denander

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Jakob spelade trummor i Talisman. Enligt mig är han en betydligt bättre trummis än sångare, men han vill så gärna synas (inget ont i det).
Spelade även trummor i coverbandet "Boys are back in town" med Marcel Jakob, Tommy Denander och Thomas Vikström.
Tommy Denander kan spela gitarr...

Sorry for necrobump men: Absolut! https://www.youtube.com/watch?v=1IUctx9cIlE&t=356s

Senast redigerad av Maximvs 2020-10-08 kl. 13:20. Anledning: Glömde lite text.
Citera
2025-09-18, 17:07
Medlem
The Poodles återförenas: ”Det här är ett kärleksbarn”
Succégruppen är tillbaka efter sju år: ”Var infekterat”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lbum-och-turne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem