Citat:
Ursprungligen postat av
hyenaedition
Detta är en mycket bra poäng.
Det som CK själv har sagt och gjort stämmer inte alls överens med den bild som extremvänstern försökt förmedla. Den här sortens uppvigling och förtal har konsekvenser. De har i princip ritat en måltavla på CK och bara väntat på att någon galning ska trycka av ett skott. Jag hoppas på ett tydligt ansvarsutkrävande. Risken är att om det uteblir kommer det leda till både copycats och hämndaktioner från högern.
Precis. Vår Transälskande furry-mördare hade nog inte ägnat många timmar eller ens minuter åt att faktiskt lyssna på CK. De flesta som avskyr och nu firar mordet kan omöjligt ha gjort det.
Jag tror snarare att man var tvungen att hata CK eller åtminstone låtsas att hata honom för att ingå i gemenskapen.
Var säkert både en trend och tävling att hata honom så mycket man kunde för att öka i popularitet, få rygggdunks och likes på Reddit.
Jag har dessvärre lyssnat en hel del på honom. Speciellt när han var mindre etablerad, djupt engagerad i MAGA och i princip enbart ägnade sig åt att sätta upp ett bord och svara på frågor, ha kortare debatter med studenter och då och då hade ett par större sammankomster i skolornas Aula/större rum för föreläsningar bland annat tillsammans med Candance Owens.
Det fanns mycket som jag inte höll med CK om, speciellt desto större han blev.
Bland annat är han snäppet för konservativ, kristen och lite för svart/vit för min smak. Sedan hans syn och åsikt på Israel och Israel/Palestinakonflikten stod vi långt ifrån varandra. Där var han väldigt svart/vit och levde i förnekelse. Förmodligen fanns han på deras lönelista.
Jag har inga problem att se eller erkänna hur vidriga och skrupelfria de visst sedan det grundades, deras militär (IDF) och invånare Israel har. Speciellt de inavlade radikala Israeliska bosättarna.
Precis som att jag har inga problem se eller erkänna hur Palestinier och Hamas hat är så djupt rotad i kulturen, uppfostran och samhället men jag har fått allt mer förståelse för deras hat och metoder efter allt de har utsatts för i hundra år av Zionister. De är lite som snapphanarna. Enkla människor som försöker stå emot en avancerad stormakt.
Jag hade med hatat den grupp som jag och min familj välkomnat till vår gård vi ägt i minst 3-4 generationer för att sedan bli utkastade under vapenhot eller ständigt fått vår egendom förstörd.
Israel är en stor faktor till varför Europa fylldes med muslimer pga hur de destabiliserar och startar konflikter bland grannländers men det är en annan diskussion.
CK vad duktig på att backa upp sina påståenden med studier och fakta från legitima källor.
Han var en stor beundrare av Thomas Sowell, precis som jag, och citerade honom, hans arbete och studier flitigt. CK var emot konceptet ”ras”’ och tyckte att personer skulle dömas utifrån sin karaktär, handlingar och åsikter och inte få för- eller nackdelar utifrån deras hudfärg, etnicitet, kön eller sexuella läggning.
Folk hade en tendens att ignorera detta och istället fokusera på hans kritik mot svarta amerikaner och den Björntjänst den amerikanska regeringen och demokraterna gjorde dem. Han backade oftast upp sina argument med studier från FBI, polisen, diverse studier och liknande vilket gjorde honom till rasist enligt hans meningsmotståndare och svans av hatare.
Det var förmodligen dessa som den transälskande furryn som mördade CK fick sin info och byggde sitt hat på. Förmodligen via Reddit som kryllar av vänsterradikala, Furries, Trans och “trans allies”.