Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Fast på rummet blir man kanske lite väl ifred. Lounge kan fungera som en lugnare (filtrerad?) version av hotellbar, antar jag. Men marknaden bör vara ganska begränsad.
Marknaden är begränsad och fenomenet finns knappt i Sverige. Radisson i Göteborg har en lounge men den har varit rätt torftig när jag har varit där. Idén är ju samma som flygplatslounge, en lite lugnare area där man kan få sig kaffe, läsk och tilltugg. Till skillnad från flygplatslounger så serveras det bara fri alkohol och mat under ett par timmar på kvällen, typ kl 18-20. Övrig tid är det kaffe, läsk och kakor.
Men de flesta Hilton, Marriot och Intercontinental har lounge, kolla gärna med en testbokning. Idén är förmodligen från USA. Man erbjuder bizfolk ett eget våningsplan med egen check-in, frukost, drinks. Sedan har det urvattnats något i Europa, men många har frukost och drinks med tilltugg
De bästa hotelloungerna har jag upplevt i Shanghai och Seoul. Toppklass och som ett eget hotell i hotellet. Frukost med äggkock, generöst med mat under dagen, afternoon tea, drinks på kvällarna.