Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-16, 10:05
Medlem
RFTs avatar
https://vm.tiktok.com/ZNdg99LCF/

Vad tror Flashback-folket, vanligast om man är otrogen, är att man är det med en jobbkollega.

Mina erfarenheter från den tid jag jag var verksam som parterapeut och familjerådgivare, är att det är så. Det är två kollegor gifta eller sambo på var sitt håll som är otrogna tillsammans.

Många jobbar tätt ihop med en kollega, man lär känna varandra väl, pratar om allt möjligt, fikar och lunchar tillsammans. Man ger varandra respekt och beröm i jobbet. Och på fredagseftermiddagen kramar man varandra och säger ”vi ses på måndag”.

Inte konstigt att känslor utvecklas, vare sig man har det bra eller ej på ” hemmaplan”.

M v h
RFT
(F d parterapeut och familjerådgivare)
Senast redigerad av RFT 2025-09-16 kl. 10:07.
Citera
2025-09-16, 10:20
Medlem
Klandalfs avatar
Jaha, och om du var "parterapeut och familjerådgovate" så har du alltså inga bätte källor än shittok för din tråd?
Citera
2025-09-16, 10:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad skulle det annars vara, grannar?
Hur många trådar finns det i ämnet?
Är "Dr Angela Ahola" ett skämtnamn?

Skicka in dina svar och vinn ett klistermärke
Citera
2025-09-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
https://vm.tiktok.com/ZNdg99LCF/

Vad tror Flashback-folket, vanligast om man är otrogen, är att man är det med en jobbkollega.

Mina erfarenheter från den tid jag jag var verksam som parterapeut och familjerådgivare, är att det är så. Det är två kollegor gifta eller sambo på var sitt håll som är otrogna tillsammans.

Många jobbar tätt ihop med en kollega, man lär känna varandra väl, pratar om allt möjligt, fikar och lunchar tillsammans. Man ger varandra respekt och beröm i jobbet. Och på fredagseftermiddagen kramar man varandra och säger ”vi ses på måndag”.

Inte konstigt att känslor utvecklas, vare sig man har det bra eller ej på ” hemmaplan”.

M v h
RFT
(F d parterapeut och familjerådgivare)

Precis så är det, som du beskriver. Man lär känna varandra på ett naturligt sätt på jobbet. Stor skillnad mot en date, där det ofta riskerar bli mycket stelare.

Dessutom, ifall du som man är gift eller upptagen, så är chansen stor att kvinnor blir extra intresserade. Kvinnor tycker det är oerhört spännande med någon som redan är upptagen, eller har en maktposition på jobbet. Detta gör att sådana män får väldigt svårt att värja sig i längden.
Senast redigerad av JohnFitzgerald99 2025-09-16 kl. 10:38.
Citera
2025-09-16, 10:37
Medlem
CC75s avatar
Utan att veta skulle jag själv gissa på det då arbetet är den plats män och kvinnor umgås mest där ens partner ej är närvarande. I övriga sociala sammanhang är oftast partnern med eller så är antalet tillfällen där partnern ej är med, mycket få.

// CC
Citera
2025-09-16, 10:43
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Jaha, och om du var "parterapeut och familjerådgovate" så har du alltså inga bätte källor än shittok för din tråd?

Källan är Göteborgsposten. Man har på TikTok lagt ut en blänkare om en artikel i tidningen.
Citera
2025-09-16, 10:52
Medlem
Letrangeres avatar
Det beror helt och hållet på yrkesgrupp.
Som före detta soldat så var fallet verkligen inte otrohet med kollegor.

Mina iaktagelser var att vissa kollegor "raggade" på krogen, nattklubben eller ute i samhället rent generellt.
Finns ett uttryck som heter "man skiter inte där man äter".
Citera
2025-09-16, 10:56
Medlem
godboys avatar
Givetvis är arbetsplatsen den största arenan vid otrohet. Där lär man ju känna varandra över tid och ett djupare tycke kan uppstå. Man kan ha många timmar tillsammans så det är inte så konstigt.
Citera
2025-09-16, 10:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Utan att veta skulle jag själv gissa på det då arbetet är den plats män och kvinnor umgås mest där ens partner ej är närvarande. I övriga sociala sammanhang är oftast partnern med eller så är antalet tillfällen där partnern ej är med, mycket få.

// CC

Och att jobba är väl kanske inte alltid så kul så att ha en liten fling på kneget är väl iofs inte helt fel, piggar upp liksom. Gäller väl bara att man förstår var gränsen går.

Senast redigerad av halaltarzan 2025-09-16 kl. 11:21.
Citera
2025-09-16, 11:27
Medlem
SnilleFixs avatar
Först gör man slut - sen knullar man.
Citera
2025-09-16, 11:28
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFitzgerald99
Dessutom, ifall du som man är gift eller upptagen, så är chansen stor att kvinnor blir extra intresserade. Kvinnor tycker det är oerhört spännande med någon som redan är upptagen, eller har en maktposition på jobbet. Detta gör att sådana män får väldigt svårt att värja sig i längden.
Det stämmer nog inte alls skulle jag påstå. Jag har inte haft en enda invit sen jag gifte mig. Kvinnor skyr gifta män som pesten och det har jag hört från annat håll också.
Kvinnor vill ”äga” sin man och inte låna.
Citera
2025-09-16, 11:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Det stämmer nog inte alls skulle jag påstå. Jag har inte haft en enda invit sen jag gifte mig. Kvinnor skyr gifta män som pesten och det har jag hört från annat håll också.
Kvinnor vill ”äga” sin man och inte låna.

Fast hur mycket dragningskraft hade du på kvinnorna innan du gifte dig då? Är ju liksom inte så att kärringarna automatiskt börjar bjuda ut sig till typ Quasimodo bara för att han får en ring på fingret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in