2025-09-14, 20:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är ju annars rätt sjukt. När man typ är ute i skogen och rör sig. Man är mest rädd för vargar. Trots då att ingen människa på 200 år typ har blivit attackerad till skogs av jävla vargar! Men fortsatt fan rädd och man har nära till F1 knviven...
Citera
2025-09-16, 09:54
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag tror inte det är en korsning när det gäller rådjur. Jag tror det handlar om flockdjur. Flockdjur verkar lätt att passa in hos människan.
De roliga katterna har ännu inte kuvat sig för människan även om de levt med oss i 10,000 år.

Jag läste också en intervju med en veterinär som arbetade på ett zoo (och på ett vanligt djursjukhus). Han sa att fåglar var det enda djuret som alltid höll distans oavsett hur mycket vård de fått.
Jag har berättat om honom för djurvänner som sagt att "jag hade minsann en underlat/papegoja/dront och den var hur social som helst"
Ja den kanske var ensam tänker jag. Jag litar ändå mer på vetrinären som arbetat med alla möjliga djur under många år (minns inte hur länge).

Citat:
Jag tror inte det är en korsning när det gäller rådjur. Jag tror det handlar om flockdjur. Flockdjur verkar lätt att passa in hos människan.
Nej, rådjur är väl ingen korsning men ända relativt tama.
Menar du att det går att dela in djur i flockdjur och andra djur?
Vilka är de andra djuren? Odjur?

Citat:
De roliga katterna har ännu inte kuvat sig för människan även om de levt med oss i 10,000 år.
Vadan de tråkiga katterna då?

Citat:
Jag läste också en intervju med en veterinär som arbetade på ett zoo (och på ett vanligt djursjukhus). Han sa att fåglar var det enda djuret som alltid höll distans oavsett hur mycket vård de fått.
Tog veterinären även upp papegojor, undulater, stads-/brevduvor och andra, kanske likasinnade och även visselblåsare? Skicka gärna en länk till intervjun.

Citat:
Jag har berättat om honom för djurvänner som sagt att "jag hade minsann en underlat/papegoja/dront och den var hur social som helst"
Vad svarade han?

Citat:
Ja den kanske var ensam tänker jag. Jag litar ändå mer på vetrinären som arbetat med alla möjliga djur under många år (minns inte hur länge).
Vad heter veterinären?
Litar mer på honom än på?
Citera
2025-09-16, 09:56
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är ju annars rätt sjukt. När man typ är ute i skogen och rör sig. Man är mest rädd för vargar. Trots då att ingen människa på 200 år typ har blivit attackerad till skogs av jävla vargar! Men fortsatt fan rädd och man har nära till F1 knviven...
Är du rädd för vargar och bär därför kniv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in