• 1
  • 2
2025-09-16, 03:25
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
https://www.expressen.se/debatt/deba...-kris-for-oss/

[Det är hög tid att revidera bilden av 2015 års stora mottagande av människor på flykt som en kris eller katastrof för Sverige. Låt oss få känna en stolthet över den insats vi samlat gjorde och ville göra, skriver Therese Svanström.]

TCOs ordförande kliver käckt och oväntat fram med denna debattartikel där hon vill få oss att förstå att det vi andra refererar till som flyktingkrisen 2015 egentligen var en framgång med vinster för Sverige och dess folk. Själv blir jag provocerad av godhetsknarkandet. Vad tycker ni på FB?
Citera
2025-09-16, 04:05
Medlem
Att insinuera att flyktingmottagendet 2015 är en framgång är inget annat än en sinnessvag person som skulle påstå. Var Sverige och dess välfärd och trygghet bättre eller sämre nu jämfört med 2014?
Citera
2025-09-16, 04:15
Medlem
Personligen tycker jag att mina egna och dom problem som engagerar mig räcker mer än jag har energi till.

Så jag blir arg när folk ska tvinga mig till att spendera energi och resurser som jag inte har för ännu mer!
Det finns inte fler växlar, motorn går sönder sakta men med en garanterad säkerhet.
Så upplever jag det

Och jag tycker definitivt inte om det halvt värdelösa sättet det sköts med. Revidera och kom på något som fungerar om man ska fortsätta inte gasa på ännu mer - idioti.

Dvs: Vänstern gör vad i sjuttons namn ni vill men tvinga inte in oss andra i det också!
Senast redigerad av Chilledippen 2025-09-16 kl. 04:24.
Citera
2025-09-16, 04:44
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Jag förstår inte TCOs politiska engagemang då de säger sig vara partipolitiskt obundna. Varför inte ägna sig åt sina fackföreningar och lämna politiken till de som är framröstade att sköta det?

Vårdförbundet har tydligt tagit ställning för Palestinas sak. Det är inte deras uppgift på något sätt. Vågar nog säga att medlemmarna var inte ens tillfrågade innan VF kastade sig in i debatten och valde sida. Blir förbannad över alla batikhäxor som sitter på höga poster och ska opinionsbilda fast de egentligen borde göra helt andra saker.
Citera
2025-09-16, 05:16
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Som bög kan jag säga att samhället förändrats till det sämre sedan 2015 då det stora inflödet av muslimer fört samhället med avsende på hederskultur och acceptans för andra människor många år bakåt i tiden... Sverige är för mig som bög helt enkelt inte lika tryggt längre.
Citera
2025-09-16, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainstreamsurgubbe
https://www.expressen.se/debatt/deba...-kris-for-oss/

[Det är hög tid att revidera bilden av 2015 års stora mottagande av människor på flykt som en kris eller katastrof för Sverige. Låt oss få känna en stolthet över den insats vi samlat gjorde och ville göra, skriver Therese Svanström.]

TCOs ordförande kliver käckt och oväntat fram med denna debattartikel där hon vill få oss att förstå att det vi andra refererar till som flyktingkrisen 2015 egentligen var en framgång med vinster för Sverige och dess folk. Själv blir jag provocerad av godhetsknarkandet. Vad tycker ni på FB?

Det finns ingen godhet i detta. Åtminstone inte på elitnivå

Godhetsknarkandet är på individnivå eftersom vi är deras nyttiga idioter som bara säger ja Amen till det som sägs , hur galet det än är.

UK är numera ett skolexempel på allt detta. Och samma sak kommer troligen hända i Sverige om ingen sätter stopp för det i tid. Tror svenskarna kan få ett hårt uppvaknade gällande detta en vacker dag och då kommer vägen till ett fungerande samhälle vara deprimerande lång, detta är vad jag tror.

Sedan tror jag även att det inte har varit så illa ställt i Sverige och Europa efter krigstid. Tyvärr är folk idag alldeles för dumma och blåögda att dem tror att det som sker är normalt och helt i sin ordning. Det är även därför vi har så mycket psykisk ohälsa i landet, långvarig gaslighting ger dylika symptom. Så det är mycket lidande som eliten är ansvariga för hos folket.

Ondska är vad det är , ondska.
Senast redigerad av volvo230 2025-09-16 kl. 05:43.
Citera
2025-09-16, 05:38
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Som bög kan jag säga att samhället förändrats till det sämre sedan 2015 då det stora inflödet av muslimer fört samhället med avsende på hederskultur och acceptans för andra människor många år bakåt i tiden... Sverige är för mig som bög helt enkelt inte lika tryggt längre.

Tänker alla andra bögar i din omgivning på liknande sätt? Har de också kommit till insikt om att vi importerat enorma mängder religiöst motiverade böghatare till Sverige?
Citera
2025-09-16, 06:16
Medlem
Äckligt att Therese Svanström trycker ner i halsen på oss kvinnor och flickor att ytterligare decimering av kvinnofriden, alla kulturer är mer kvinnofientliga än vår, var helt i sin ordning.

Absolut, det är äckligt med en man som är för mena-invandring då det avslöjar att han njuter av kvinnoförnedring;
att att en kvinna gör det är än vidrigare.
Citera
2025-09-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Äckligt att Therese Svanström trycker ner i halsen på oss kvinnor och flickor att ytterligare decimering av kvinnofriden, alla kulturer är mer kvinnofientliga än vår, var helt i sin ordning.

Absolut, det är äckligt med en man som är för mena-invandring då det avslöjar att han njuter av kvinnoförnedring;
att att en kvinna gör det är än vidrigare.

Och trots det är det många kvinnor framförallt unga som stöttar MENA-invandringen

Kan du se komiken i det?
Citera
2025-09-16, 06:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Att insinuera att flyktingmottagendet 2015 är en framgång är inget annat än en sinnessvag person som skulle påstå. Var Sverige och dess välfärd och trygghet bättre eller sämre nu jämfört med 2014?

Håller med och med din korta text så fångade du allt som behövde sägas i denna tråd och vi kan nu låsa den. Tack.

Jag blir mest fundersam hur någon i detta land kan säga att flyktingarna faktiskt blivit en vinst för vårt land med tanke på att vi nu har skjutningar och sprängningar varje dag runt om.
Citera
2025-09-16, 08:16
Medlem
Getkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Tänker alla andra bögar i din omgivning på liknande sätt? Har de också kommit till insikt om att vi importerat enorma mängder religiöst motiverade böghatare till Sverige?
Sverige har gått bakåt i tiden.
Dagens ungdomar lever med heder och principer från stenåldern.
Tack vare dessa brushor.
Citera
2025-09-16, 08:33
Medlem
PungiMunninens avatar
Flyktingkrisen gjorde de rika rikare medan de invandrarna fick knöka ihop sig med fler invandrare och svenska arbetare såg sitt område förvandlas. Invandring gynnar bara överklassen. Det spelar inte ens någon roll ifall de jobbar, skulle vi ta emot 10 miljoner invandrare som samtliga lever på bidrag medan staten halvt går omkull så skulle storföretagen tjäna på det - de skulle ha fler konsumenter. Hur dessa konsumenter tjäna sina pengar spelar ingen roll - storföretagen är ändå skatte-skrivna i något annat land. Det är ointressant ifall befolkningen i landet i fråga behöver betala 75% skatt för att finansiera kalaset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in