Citat:
Ursprungligen postat av
Mainstreamsurgubbe
https://www.expressen.se/debatt/deba...-kris-for-oss/
[Det är hög tid att revidera bilden av 2015 års stora mottagande av människor på flykt som en kris eller katastrof för Sverige. Låt oss få känna en stolthet över den insats vi samlat gjorde och ville göra, skriver Therese Svanström.]
TCOs ordförande kliver käckt och oväntat fram med denna debattartikel där hon vill få oss att förstå att det vi andra refererar till som flyktingkrisen 2015 egentligen var en framgång med vinster för Sverige och dess folk. Själv blir jag provocerad av godhetsknarkandet. Vad tycker ni på FB?
Det finns ingen godhet i detta. Åtminstone inte på elitnivå
Godhetsknarkandet är på individnivå eftersom vi är deras nyttiga idioter som bara säger ja Amen till det som sägs , hur galet det än är.
UK är numera ett skolexempel på allt detta. Och samma sak kommer troligen hända i Sverige om ingen sätter stopp för det i tid. Tror svenskarna kan få ett hårt uppvaknade gällande detta en vacker dag och då kommer vägen till ett fungerande samhälle vara deprimerande lång, detta är vad jag tror.
Sedan tror jag även att det inte har varit så illa ställt i Sverige och Europa efter krigstid. Tyvärr är folk idag alldeles för dumma och blåögda att dem tror att det som sker är normalt och helt i sin ordning. Det är även därför vi har så mycket psykisk ohälsa i landet, långvarig gaslighting ger dylika symptom. Så det är mycket lidande som eliten är ansvariga för hos folket.
Ondska är vad det är , ondska.