2025-09-15, 18:36
Medlem
solstrålars avatar
Det kostar 200-250 kr för en EN rätt på tex indisk restaurang. Kebabpizza? 179 kr!

Därtill leverans på 79 kr burkläsk till 35kr…

Alltså seriöst, vem betalar 280-350 för en person och snabbmat, UTAN dricka? Maten är dessutom liten portion och inget speciellt, och på vissa ställen om man har otur levererad kall. För att inte tala om dåligt kryddad…

Hur går ens foodora runt längre? Köper ni snabbmat oavsett vad det kostar??

Medans i andra länder får du restaurangmat för under hundringen fortfarande.

Vad är det för fel på Sverige?
Senast redigerad av solstrålar 2025-09-15 kl. 18:41.
Citera
2025-09-15, 18:44
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Om vi vill fixa mat till 5-10 personer på jobbet en regnig fredag och ingen orkar och åka handla så har vi beställt därifrån ett par gånger. Alla kan fortsätta med sitt sen kommer lunchen, men jag skulle som du skriver aldrig betala för en pizza åt mig själv en eftermiddag hemma.
Citera
2025-09-15, 18:51
Medlem
HBTKuks avatar
Låt bli om du inte har råd. Du vet att det är ett erbjudande. va? Du måste inte handla hem färdigmat.
Citera
2025-09-15, 18:54
Medlem
Sqrbankens avatar
Aldrig köpt mat med bud men siffrorna du nämner låter sanslösa. Finns inte på kartan för egen del men har man pengar att bränna på denna dekadens så well, gå nöt. Har förstått det som att det i USA blivit en växande kreditfälla där folk budar hem skräpmat med pengar de inte har
Citera
2025-09-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det kostar 200-250 kr för en EN rätt på tex indisk restaurang. Kebabpizza? 179 kr!

Alltså seriöst, vem betalar 280-350 för en person och snabbmat, UTAN dricka? Maten är dessutom liten portion och inget speciellt, och på vissa ställen om man har otur levererad kall. För att inte tala om dåligt kryddad…

utsugarföretag som foodora har höjt restaurangpriserna rejält.

När fler börjar använda skiten så måste restaurangerna höja grundpriserna på all mat och dricka för att betala foodoras monopolistiska utsugaravgfter på runt 30%

Samma sak hände med hotellen.

Förut kunde man få riktigt schyssta hotellrum på bra hotell i sverige för runt 500spänn.

Sen så har maffiaföretag som booking.com hotels.com och liknande tokhöjt priserna då man gjort folk vana att boka via dom istället för direkt från hotellen.

De tar runt 15 till 30% från hotellen beroende på ort och säsong som då blir höjda grundpriser .

Andra saker som tokhöjt priserna är att alla betalar med kort eller swish i sverige.

Det blir svinmycket i skatt vilket höjde alla snabbmatspriser och restaurangpriser rejält när skatteverket ska ha skatt för varenda krona.

Förut kunde man i stockholm köpa 90grammare med svenskt kött från dalarna för 19spänn,

Sen kom skatteverket in med svarta lådan och massa kontroller när avundsjukt folk ville betala mer i skatt.

Men folk älskar ju att betala höga skatter i sverige så då fick man vad man efterfrågade.
Senast redigerad av Blatteman 2025-09-15 kl. 19:01.
Citera
2025-09-15, 19:00
Medlem
DeadwoodDicks avatar
Brukar det dessutom inte vara olika priser på själva rätten mellan restaurangens och foodoras kopia, plus att det kan vara avhämtningsrabatt på restaurangens. Foodora är ju bra om man har influensa eller ligger helgipsad, men varför folk håller på med det där regelmässigt är vansinne. Är det meningen att man ska tänka på "Fubar" (fucked up beyond all recognition) när man ser varumärket och hur de beter sig i trafiken?
Citera
2025-09-15, 19:07
Medlem
Dessutom behövs det en jävla examen för att navigera sidan!
Citera
2025-09-15, 19:14
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Dessutom behövs det en jävla examen för att navigera sidan!

Glöm inte deras totalt värdelösa filterfunktion, som kan allt utom sortera på pris, det viktigaste…
Citera
2025-09-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Var i USA alldeles nyss. Snabbmaten hör kändes plötsligt billig när jag kom hem ... .
Inget försvar för hemkörning dock, jag lagar nästan all mat hemma från scratch.
Citera
2025-09-15, 19:19
Medlem
Hardstekts avatar
79 spänn för att få något hemkört är alldeles för lågt.

Det går inte att gå runt på det i sverige.
Citera
2025-09-15, 19:20
Medlem
swebarbs avatar
Allt är dyrt i sverige, även skräpmat från foodora. Men antar lata svenskar som ligger i soffan som inte orkar gå några meter och hämta maten betalar med glädje dom priserna för jag ser hela tiden dessa foodora bilar och bud som åker omkring så nog går det bra för dom.
Citera
2025-09-15, 19:21
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag vet bara två som beställer med foodora. Den ena är en fet lastbilschaufför. Han köper två pizzor för att få ner priset och fryser in en.

Den andre går på soc. Inget skämt. Han brukar köpa tre typ kebabtallrikar och frysa in två.

Alltså om man är ett arbetsgäng eller kompisgäng och skall fixa mat där man inte kan så ok.

Jag tänker mer foodora för donken som kanske kostar 79 spänn och sedan 79 för hemkört...

Jag fattar inte hur det går runt. Nu har de ju kopplingar till korvkiosker och pizzorior så de gör väl pizzor mellan körningarna.

Det handlar ju inte om att ha råd. Det är ju bara fattiga som använder foodora. Typ lyxfällan klientel.

Däremot tror jag inte man få en middag i tyskland för en 100-lapp längre.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-09-15 kl. 19:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in