2025-09-15, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Ja . Jag ÄR mycket orolig över utvecklingen av SVT framför allt. Men på sikt även SR. Om de ska ge oss opartiska nyheter som vi faktiskt betalar för så får de nog börja kolla igenom gängen på nyheterna. De tar död på sig själva genom att ge så bristfällig rapportering.

I deras värld så är dom opartiska, dom kan inte tänka att folk kan stå på ''den onda sidan''.

Lite som när Sauron inte hade i sina vildaste tankar att motståndarna kunde få för sig att förstöra hans ring.

Den logiken finns inte, som att försöka se med din armbåge.. det är otänkbart.
Citera
2025-09-15, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Ja . Jag ÄR mycket orolig över utvecklingen av SVT framför allt. Men på sikt även SR. Om de ska ge oss opartiska nyheter som vi faktiskt betalar för så får de nog börja kolla igenom gängen på nyheterna. De tar död på sig själva genom att ge så bristfällig rapportering.
Men det har ju alltid varit så här med SVT och svensk media, det är inget nytt fenomen.

De tar knappast död på sig själva, de har 8-9 miljarder/år att sända ut vilken skit de vill.
På skattebetalarnas pengar.

De har råd att verka och att sprida sin egen agenda.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2025-09-15 kl. 12:05.
Citera
2025-09-15, 12:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Ja.. jag är också en av de som haft hopp om SVT, försökt skicka in klagomål och tänkt att de bara missuppfattat. Gågna veckan var en katastrof, det är inte mediaarapportering värdig en demokrati.

Det är bara föreställa sig tre miljoner (fredliga dessutom) demonstranter i London, för vilken annan fråga som helst och korrespondenten hade varit på plats, man hade intervjuat en talesperson för evangemanget.

Mycket tyder på att vänsterns älsklingsgraffitikonstnär, Banksy t.o.m. gjort ett inlägg i debatten om censurlagarna. Verket tvättades bort av polis dagen därpå, detta medan andra verk av Banksy ramas in med plexiglas..

Jag läser ny media, och hittar ständigt viktiga, verifierbara nyheter som SVT och MSM fullkomligt struntar i..

Frågan är vad SD kan göra åt mediesituationen? (För de är de enda som bryr sig av riksdagspartierna, M tycker allt är fin-fint)
Citera
2025-09-15, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten133
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LM2Bvq/stora-protester-i-london

Britterna vill kasta ut invandrarna. De våldtog barn (pakistanier) mördade skolflickor (negrer). Nu tar England tillbaka sitt land. Fråga. När gör vi det i Sverige? Jag e på.

blir nog många lediga bostäder då..?
"
" At the time of the 2021 Census, 63% of London residents identified as non-White British,"

och 41% är utrikes födda (london)

det börjar väl bli som malmö?

"26% of Londoners are living in poverty. That’s around 2.3 million people,"
Citera
2025-09-15, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Jag skulle säga en blandning mellan semivänster och extremvänster. Liknande Tommys demonstrationer där jag tror det är en liknande mix fast åt andra hållet. Tommy själv och hans direkta supportrar är dock självklart extremhöger.

Låt mig bara få debunka dig. Från tre deltagare på eventet:
https://x.com/GBPolitcs/status/1967281772649168952

Speaker 1
Real, live and raw. Why are you here today?

Speaker 2
I'm here in support of our country, our British Patriots and also in solidarity with our American friends and free speech, especially following the death of Charlie Kirk. It's so important to be here today and just to be with fellow patriots and just to have a voice and show this government that we can still have our free speech. It's so important. We don't want to lose our free speech.
Speaker 1
That's amazing. Someone said in my comment section that this whole gathering is a gathering of far-right racist scum. and they're saying, why would I want to attend something like that? So what do you think about them calling this whole group far right racist?

Speaker 2
Absolutely not. I think if you're from our country and you love our country, there's nothing far right about it. There's nothing wrong or... You shouldn't be called a Nazi just because you want to raise your country's flag. There's no other country in the world where you can be called a Nazi or far right just for raising your country's flag. A lot of people have had really good opportunities in this country. My grandfather came from South Africa. He didn't get everything for free. He worked very hard. Our ancestors worked very hard and integrated. They did all the hard work for us. So there's a lot of fair opportunities in this country and I think it's really unfair for people to actually turn around and call the host nation far right and racist when we know that that's not true.
--------------------
Glöm inte bort att du kan inte göra någon bedömning av TR utifrån media – Du måste lyssna på hans debatter och föreläsningar. Media är propaganda och är den direkta orsaken till snedvridningen av verkligheten för de flesta människor.

Människor som enbart följer traditionella "nyheter" är mentalt körda. De är så hjärnvättade att de har ingen egen förmåga att tänka självständigt, kritiskt eller deduktivt.
Citera
2025-09-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrax
Och som vanligt kommer en motdemonstration fullt av Palestina flaggor.. Jävla pack!

Jo jag såg det. De verkar anse att den flaggan är den nya kommunistflaggan eller nåt.
Citera
2025-09-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxpastej2000
Vilken skev definition.
Extrem är samma som odemokratisk. Socialdemokraterna har beslagtagit egendom från folket genom historien om och om igen -extremt. Alltså S är inte Mitten, inte heller M.
Mitten är ungefär vid KD.

Mitten är SD. De är ett tvärsnitt av befolkningen vad gäller partiprogram. Att inte fler röstar på dem beror på att alltför många svenskar fortfarande tror att vi lever i det gamla Sverige.
Citera
2025-09-15, 12:44
Medlem
Jag noterade att både SVT och TV4 inte var sakliga i sina inslag från London. Tog långbtid innan de reviderade sina siffror om antalet deltagare. Hela tiden har de båda tryckt på ordet ” högerextrem”. Nu var jag inte i London men det jag sett på Youtube, Instagram etc så verkade det generellt varit en lugn march med mestadels vanligt folk. Men, som vanligt i alla typer av dessa tåg så finns det en klick hjärndöda individer som skall vandalisera och utmana polisen. Detta högg media på såklart eftersom den biten var signifikant för ” högerextrema”. Dessa vandaler förstör för den stora massan.
Citera
2025-09-15, 13:28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men det har ju alltid varit så här med SVT och svensk media, det är inget nytt fenomen.

De tar knappast död på sig själva, de har 8-9 miljarder/år att sända ut vilken skit de vill.
På skattebetalarnas pengar.

De har råd att verka och att sprida sin egen agenda.

SVT har ju en agenda driven journalistik. Agendan är att stödja och gynna Miljöpartiet,
Vänsterpartiet och Sossarna. Deras egna. Dom som kommer se till att Public service får
fortsätta på inslagen väg. Motsatsen är ju SD och Moderaterna som är SVT/SR kritiska, med all rätt.
Citera
2025-09-15, 13:31
Medlem
Det verkar som att åtminstone en journalist på BBC Radio reagerat. Liz Kershaw skriver på sin Twitter:

I live up the way a couple miles from Westminster. It often becomes a marching ground for protests…I’ve seen LGBT protests that are said to have had 150-200,000+ attendees… I saw the royal wedding that was reportedly half a million… What I saw today dwarfed the 2 of them combined… I’m not even on a side to be perfectly honest but if the media are going to start purposely telling people lies , then that IS going to rub me the wrong way… if I had to guess from my eye alone, conservatively I would say 1.5 million attendees minimum but likely more. I’ve always tended to be the anti conspiracy guy aswell but to see these numbers reported so low as opposed to what it was actually like is concerning to say the least

https://x.com/LizKershawDJ/status/1967063283833225579?t=-R2L0UPvsbsVQyDNhtXcyw&s=19
Citera
2025-09-15, 13:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinaman
3 miljoner människor är det jag har för mig Tommy Robinson själv påstått, det är ju GROVT överdrivet. Googla när Påven Franciscus kom till Copacabana Beach, 2013. Det där så 3 miljoner ser ut, på en 4 km (!!) lång kust.

Ja, jag finner också tre miljoner som orimligt. Stockholm kommun har en befolkning på ganska exakt en miljon invånare. Alla dessa invånare man ur huse x3 tar sig en helt annan karaktär än den (fortfarande imponerande) uppslutning som drönare/helikopter svepte över. ~150k tror jag ligger närmast sanningen.
Citera
2025-09-15, 14:27
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
De rapporterade igår t.ex.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/omfattande-hogerextrem-demonstration-i-london
https://www.dn.se/varlden/hogerextremisten-robinson-overraskad-over-uppslutningen/

Sluta spela dum!
Jag skrev BBC inte rapporterade ! Så det hjälper inte du skriver svenska medier rapporterade, spela inte dum !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in