Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
Jag hade letat efter kameran där mina barndomsbilder fanns sparade, eftersom jag var nyfiken på hur jag såg ut som liten. Då berättade mamma att hon av misstag slängt den under en städning.
Jag blev omedelbart arg och konfronterade henne, men hon sa bara att hon var ledsen.
Hur mycket jag än tänker på det, så kan jag inte förstå hur hon kunde kasta kameran, och jag är så otroligt arg att det är outhärdligt.
Jag har nästan inga foton från min barndom. Vad ska jag göra nu?
Tror du att framtida teknik kan återskapa hur jag såg ut då? Jag dricker för att jag är så upprörd, deprimerad och arg. Hur kan jag hantera den här ilskan?
Häll ut alkoholen och gå utan på en promenad. Ett par digitala pixlar som ändå varit försvunna om 100 år är ingenting egentligen. Försök fokusera på ditt liv här och nu och sådant du kan ändra på. Ingen idé att gråta över spilld mjölk - kameran är borta och så var det med den saken, finns inget någon kan göra nu. Släpp det nu, gå vidare med ett lättare hjärta.
Låt inte ältande kring det förgångna eller oro inför framtiden leva i ditt sinne!