Citat:
Ursprungligen postat av
Hairy-Gary
Jag hörde av mig till SVT direkt efter den första sändningen kl 18 på lördagen och berättade att det inte alls var en "kraftsamling" för Chatlie Kirk som de rapporterade. Tänkte att det kanske satt någon ensam stackare där som inte hann göra ordentlig research. Som det kan vara på alla helgjobb inom offentlig sektor.
Detta gjorde jag på ett hövligt sätt och bifogade även mitt svar som jag fick från Chat GPT med nyhetslänkar till annan maistreammedia. Tänker att det var flera med mig som reagerade på att det var en rent felaktig rapportering. .
Ingen ändring skedde förrän i 22 sändningen då de lade till att det var EDL och deras ledare Tommy Robinson som låg bakom. (Han hoppade väl av EDL för 14 år sedan)
Det var också helt uppenbart att det inte bara var "thugs" på gatorna . Men ändå var de "högerextrema" . Svt hatar verkligen verklighetens folk, i alla fall vit arbetarklass.
Att medvetet felrapportera på det sättet ÄR på riktigt ett hot mot demokratin och SVTs chef för nyheterna samt flertalet av personalen borde sortera roliga klipp i arkivet istället.
Jag har verkligen tappat det sista förtroendet jag hade för SVT . Avfinansiera skiten.
Ja.. jag är också en av de som haft hopp om SVT, försökt skicka in klagomål och tänkt att de bara missuppfattat. Gågna veckan var en katastrof, det är inte mediaarapportering värdig en demokrati.
Det är bara föreställa sig tre miljoner (fredliga dessutom) demonstranter i London, för vilken annan fråga som helst och korrespondenten hade varit på plats, man hade intervjuat en talesperson för evangemanget.
Mycket tyder på att vänsterns älsklingsgraffitikonstnär, Banksy t.o.m. gjort ett inlägg i debatten om censurlagarna. Verket tvättades bort av polis dagen därpå, detta medan andra verk av Banksy ramas in med plexiglas..
Jag läser ny media, och hittar ständigt viktiga, verifierbara nyheter som SVT och MSM fullkomligt struntar i..