2025-09-15, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
De rapporterade igår t.ex.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/omfattande-hogerextrem-demonstration-i-london
https://www.dn.se/varlden/hogerextremisten-robinson-overraskad-over-uppslutningen/

Sluta spela dum!

På the Daisy telegram var det 1 liten bild som ville få det att se ut som att polisen attackerades.

Våldet var ju statistiskt sett mindre än en vanlig utekväll.... Andra medier ljög och rapporterade negativt.

Media är totala psykopater och lögnare. Skiljer sig inte på något sätt från Pravda eller media under tredje riket.
Citera
2025-09-15, 06:20
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Vad är högerextremt med vad han sagt? Jag vill förstå vart mitten är

Kort sammanfattat:

Mitten är vid gränsen Socialdemokraterna och Moderaterna. Vänsterpartiet är semi-vänster och kommunistpartiet är extremvänster. Ebba och hennes falang är semi-höger och Tommy är extremhöger. Typ så.

Blir bara löjligt om extremhöger endast ska betyda Edward Norton i American History X. Såna falanger ingår inte i det ”normala” spektrumet för vanliga människor som dig och mig.
Citera
2025-09-15, 06:51
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
BBC tiger, skriver inget om demonstrationen. Så BBC fake media.
Vårt egenbetalda SVT följde samma linje så 110 000 deltagare i högerextrema ärenden och rejäl plats åt motdenonstranterna i deras reserverade ruta.

När andra demonstrationer (propalistinska) stoppar slutet helt på spanska cykelloppet i centrala Madrid och 22 poliser skadas blir det en liten notis i slutet av sportrapporten.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/propalestinska-demonstranter-stormade-vueltan-sista-etappen-installd
Citera
2025-09-15, 06:52
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Kort sammanfattat:

Mitten är vid gränsen Socialdemokraterna och Moderaterna. Vänsterpartiet är semi-vänster och kommunistpartiet är extremvänster. Ebba och hennes falang är semi-höger och Tommy är extremhöger. Typ så.

Blir bara löjligt om extremhöger endast ska betyda Edward Norton i American History X. Såna falanger ingår inte i det ”normala” spektrumet för vanliga människor som dig och mig.

Ahhh så palestinamobben är semivänster 😀
Citera
2025-09-15, 06:55
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ahhh så palestinamobben är semivänster 😀

Jag skulle säga en blandning mellan semivänster och extremvänster. Liknande Tommys demonstrationer där jag tror det är en liknande mix fast åt andra hållet. Tommy själv och hans direkta supportrar är dock självklart extremhöger.
Citera
2025-09-15, 07:03
Medlem
Hossejns avatar
Citat:
Jag skulle säga en blandning mellan semivänster och extremvänster. Liknande Tommys demonstrationer där jag tror det är en liknande mix fast åt andra hållet. Tommy själv och hans direkta supportrar är dock självklart extremhöger.

Okej, hjälp gärna mig att definiera extremhöger. Vad är extremhöger, är det att man hatar skatter väldigt mycket?
Citera
2025-09-15, 07:10
Medlem
Citat:
Kort sammanfattat:

Vilken skev definition.
Extrem är samma som odemokratisk. Socialdemokraterna har beslagtagit egendom från folket genom historien om och om igen -extremt. Alltså S är inte Mitten, inte heller M.
Mitten är ungefär vid KD.
Citera
2025-09-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplandia90
Enligt svt ca 110.000 demonstranter/5000 motdemonstranter.

Om bara högern och vänstern kunde enas kring invandring och israel...två frågor de större spelarna använder för att få de mindre från att bråka så kanske det lugnar ner sig och man enas

Vänstern vill att vita ska bli i minoritet mot en muslimsk majoritet i hela väst. Det vill inte högern. Hur ska man enas i det?
Citera
2025-09-15, 07:59
Medlem
Citat:
Han är ungefär lika populär i UK som Paolo Roberto är i Sverige. Han gjorde bort sig totalt för ett antal år sen och blev svartlistad av allt och alla.

Att söka sig till högern är ett populärt sätt att ta sig in i någon slags värme igen. Notera att även Paolo nyligen sökt sig till SD/RIKS för att slippa vara ute i kylan.

Som Paolo Roberto? Ja dåså- ganska omtyckt alltså
Citera
2025-09-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Vårt egenbetalda SVT följde samma linje så 110 000 deltagare i högerextrema ärenden och rejäl plats åt motdenonstranterna i deras reserverade ruta.

När andra demonstrationer (propalistinska) stoppar slutet helt på spanska cykelloppet i centrala Madrid och 22 poliser skadas blir det en liten notis i slutet av sportrapporten.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/propalestinska-demonstranter-stormade-vueltan-sista-etappen-installd

Jag hörde av mig till SVT direkt efter den första sändningen kl 18 på lördagen och berättade att det inte alls var en "kraftsamling" för Chatlie Kirk som de rapporterade. Tänkte att det kanske satt någon ensam stackare där som inte hann göra ordentlig research. Som det kan vara på alla helgjobb inom offentlig sektor.
Detta gjorde jag på ett hövligt sätt och bifogade även mitt svar som jag fick från Chat GPT med nyhetslänkar till annan maistreammedia. Tänker att det var flera med mig som reagerade på att det var en rent felaktig rapportering. .
Ingen ändring skedde förrän i 22 sändningen då de lade till att det var EDL och deras ledare Tommy Robinson som låg bakom. (Han hoppade väl av EDL för 14 år sedan)
Det var också helt uppenbart att det inte bara var "thugs" på gatorna . Men ändå var de "högerextrema" . Svt hatar verkligen verklighetens folk, i alla fall vit arbetarklass.

Att medvetet felrapportera på det sättet ÄR på riktigt ett hot mot demokratin och SVTs chef för nyheterna samt flertalet av personalen borde sortera roliga klipp i arkivet istället.
Jag har verkligen tappat det sista förtroendet jag hade för SVT . Avfinansiera skiten.
Citera
2025-09-15, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Jag hörde av mig till SVT direkt efter den första sändningen kl 18 på lördagen och berättade att det inte alls var en "kraftsamling" för Chatlie Kirk som de rapporterade. Tänkte att det kanske satt någon ensam stackare där som inte hann göra ordentlig research. Som det kan vara på alla helgjobb inom offentlig sektor.
Detta gjorde jag på ett hövligt sätt och bifogade även mitt svar som jag fick från Chat GPT med nyhetslänkar till annan maistreammedia. Tänker att det var flera med mig som reagerade på att det var en rent felaktig rapportering. .
Ingen ändring skedde förrän i 22 sändningen då de lade till att det var EDL och deras ledare Tommy Robinson som låg bakom. (Han hoppade väl av EDL för 14 år sedan)
Det var också helt uppenbart att det inte bara var "thugs" på gatorna . Men ändå var de "högerextrema" . Svt hatar verkligen verklighetens folk, i alla fall vit arbetarklass.

Att medvetet felrapportera på det sättet ÄR på riktigt ett hot mot demokratin och SVTs chef för nyheterna samt flertalet av personalen borde sortera roliga klipp i arkivet istället.
Jag har verkligen tappat det sista förtroendet jag hade för SVT . Avfinansiera skiten.

Ja.. jag är också en av de som haft hopp om SVT, försökt skicka in klagomål och tänkt att de bara missuppfattat. Gågna veckan var en katastrof, det är inte mediaarapportering värdig en demokrati.

Det är bara föreställa sig tre miljoner (fredliga dessutom) demonstranter i London, för vilken annan fråga som helst och korrespondenten hade varit på plats, man hade intervjuat en talesperson för evangemanget.

Mycket tyder på att vänsterns älsklingsgraffitikonstnär, Banksy t.o.m. gjort ett inlägg i debatten om censurlagarna. Verket tvättades bort av polis dagen därpå, detta medan andra verk av Banksy ramas in med plexiglas..

Jag läser ny media, och hittar ständigt viktiga, verifierbara nyheter som SVT och MSM fullkomligt struntar i..
Senast redigerad av Hidjangalo 2025-09-15 kl. 10:07.
Citera
2025-09-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidjangalo
Ja.. jag är också en av de som haft hopp om SVT, försökt skicka in klagomål och tänkt att de bara missuppfattat. Gågna veckan var en katastrof, det är inte mediaarapportering värdig en demokrati.

Det är bara föreställa sig tre miljoner (fredliga dessutom) demonstranter i London, för vilken annan fråga som helst och korrespondenten hade varit på plats, man hade intervjuat en talesperson för evangemanget.

Mycket tyder på att vänsterns älsklingsgraffitikonstnär, Banksy t.o.m. gjort ett inlägg i debatten om censurlagarna. Verket tvättades bort av polis dagen därpå, detta medan andra verk av Banksy ramas in med plexiglas..

Jag läser ny media, och hittar ständigt viktiga, verifierbara nyheter som SVT och MSM fullkomligt struntar i..

Ja . Jag ÄR mycket orolig över utvecklingen av SVT framför allt. Men på sikt även SR. Om de ska ge oss opartiska nyheter som vi faktiskt betalar för så får de nog börja kolla igenom gängen på nyheterna. De tar död på sig själva genom att ge så bristfällig rapportering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in