Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-14, 11:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Finns inget som bevisa dom behöver sälja med 24% förlust, plocka fram bevis annars ljuger du som vanligt.

Jag har plockat fram dom tjäna enorma belopp via Walmart, man slår även dom flesta i världen genom sin enorma förmögenhet genererat via företaget walmart, det bevisar man tjänar enormt bra.
Det är vad 1% vinstuttag och 25% olagliga tullar betyder för många varor.
Kan du inte ens så här enkel matte?
Och att 25% minus 1% = 24% förlust.

Ingen bryr sig om vad walmart tjänar eller inte, för det är helt ointressant för faktumet att de inte kommer sälja sina varor med olagliga tullar med 24% förlust, du kan inte vara så korkad att tro detta.
Det intressanta är att walmart har ett mycket litet vinstuttag procentuellt, många företag siktar på 10% och walmart kör 1%.
Vilket gör det väldigt komiskt för dig och när du säger att walmart ska gå 24% minus på dessa varor med olagliga tullar.

Så vad ska du nu istället börja svamla om?
Citera
2025-09-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är vad 1% vinstuttag och 25% olagliga tullar betyder för många varor.
Kan du inte ens så här enkel matte?
Och att 25% minus 1% = 24% förlust.

Ingen bryr sig om vad walmart tjänar eller inte, för det är helt ointressant för faktumet att de inte kommer sälja sina varor med olagliga tullar med 24% förlust, du kan inte vara så korkad att tro detta.
Det intressanta är att walmart har ett mycket litet vinstuttag procentuellt, många företag siktar på 10% och walmart kör 1%.
Vilket gör det väldigt komiskt för dig och när du säger att walmart ska gå 24% minus på dessa varor med olagliga tullar.

Så vad ska du nu istället börja svamla om?
Haha märkligt ändå, man slår Bill Gate osv som hela EU vill beskatta hårdare via deras tjänster o monopol, vinster, men Walmart anser du har det tuffast av dom alla trots bevis via sin enorma förmögenhet.
Citera
2025-09-14, 11:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Haha märkligt ändå, man slår Bill Gate osv som hela EU vill beskatta hårdare via deras tjänster o monopol, vinster, men Walmart anser du har det tuffast av dom alla trots bevis via sin enorma förmögenhet.
Försöker du säga att walmart tycker det är bra affärer att gå 24% minus på de varor med olagliga tullar?
För så obegåvad är du väl inte och inbillar dig att ett företag säljer med 24% minus?(Och sen just för du är obegåvad, så måste man tillägga vi pratar inte om utförsäljning, utan standard varor som är en olaglig tull på sig.)

En sak är säker, du kan inte driva något företag alls och om du inbillar dig att du ska gå back 24% på dina produkter.
Lycka till att smita från denna, för det kan du bara göra med att skriva svammel om annat och också berättar för alla att du vet jag har rätt att ett företag inte säljer sina produkter med 24% förlust.

Citera
2025-09-14, 12:06
Medlem
Citat:
Försöker du säga att walmart tycker det är bra affärer att gå 24% minus på de varor med olagliga tullar?
För så obegåvad är du väl inte och inbillar dig att ett företag säljer med 24% minus?(Och sen just för du är obegåvad, så måste man tillägga vi pratar inte om utförsäljning, utan standard varor som är en olaglig tull på sig.)

En sak är säker, du kan inte driva något företag alls och om du inbillar dig att du ska gå back 24% på dina produkter.
Lycka till att smita från denna, för det kan du bara göra med att skriva svammel om annat och också berättar för alla att du vet jag har rätt att ett företag inte säljer sina produkter med 24% förlust.

Man sänker bara sitt vinst begär.

Som jag bruka berätta handla jag ofta via nätet till företaget, alla har olika vinst begär.

Har berättat hur amazon slinker igenom med billigare arbetskläder, nu i veckan använde jag Fyndiq o beställde dewalt batterier. Att man via fyndiq kan köpa dessa batterier till nästan halva priset är givetvis bra.

Men det förklara även vinst begäret företagen har, ja gav 425kr/st istället för det dubbla.
Men tar du dom flesta andra i Sverige kostar exakt samma nästan det dubbla, tänk även jag lyfter momsen även från Fyndiq.
https://fyndiq.se/produkt/dewalt-dcb...SABEgKb7_D_BwE
https://www.bauhaus.se/batteri-dewal...26okn0q38O21PE
Citera
2025-09-14, 12:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Man sänker bara sitt vinst begär.

Som jag bruka berätta handla jag ofta via nätet till företaget, alla har olika vinst begär.

Har berättat hur amazon slinker igenom med billigare arbetskläder, nu i veckan använde jag Fyndiq o beställde dewalt batterier. Att man via fyndiq kan köpa dessa batterier till nästan halva priset är givetvis bra.

Men det förklara även vinst begäret företagen har, ja gav 425kr/st istället för det dubbla.
Men tar du dom flesta andra i Sverige kostar exakt samma nästan det dubbla, tänk även jag lyfter momsen även från Fyndiq.
https://fyndiq.se/produkt/dewalt-dcb...SABEgKb7_D_BwE
https://www.bauhaus.se/batteri-dewal...26okn0q38O21PE
Vinstbegäret är 1%, och med de olagliga tullarnas varor kommer de gå back 24%.

Är det så du skulle sköta ett företag och sälja med 24% förlust var produkt som har olagliga tullar på sig?
DU skulle inte få sköta ett företag ens en timma om du gick förlust med 24% varje sån produkt

Citera
2025-09-14, 12:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Du fortsätter att bevisa att du är idiot gällande ekonomi...
Det är ju något som gått sänder och när hen försöker säga att walmart ska gå 24% minus på sina varor med olagliga tullar.

Rätt fascinerad att hen försöker mena på att det är normalt att gå så mycket back på en produkt med olagliga tullar.
Undrar hur hen ser det som bra affärer att göra så, för det är riktig skräp hen skriver.
Citera
2025-09-14, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Du fortsätter att bevisa att du är idiot gällande ekonomi...
Visst är det trist att du inte kan förstå dig på bokföring?

Nu kanske du börjar inse hur viktigt det är, det bygger upp din egna ekonomi beroende hur duktiga revisorer du har, har berätta via en annan tråd hur vi via BRF föreningen använde momsen till vår fördel, dvs vi har en samfällighetsförening som är moms berättigad, pris för att göra om vägar blev inkluderade i även omdräneringen av själva hus kropparna, men via justerade belopp lyftes helheten av momsen på samfälligheten o Brf lyfter inte moms, men det utgjorde vi behövde inte låna upp.

Du har så mycket kvar o lära om bokföring o moms.

Försöka förklara vad Trump håller på med kräver kunskap, som med momsen.
Citera
2025-09-14, 12:25
Medlem
Citat:
Vinstbegäret är 1%, och med de olagliga tullarnas varor kommer de gå back 24%.

Är det så du skulle sköta ett företag och sälja med 24% förlust var produkt som har olagliga tullar på sig?
DU skulle inte få sköta ett företag ens en timma om du gick förlust med 24% varje sån produkt

Haha walmart köper upp många olika företag, bara för att man köper upp menas inte att företaget går med förlust, det menas man får göra avdrag, men själva värdet på företagaet o för ägare ökar i belopp.

Ni har verkligen låga kunskaper hur affärsvärlden fungerar
Citera
2025-09-14, 12:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Haha walmart köper upp många olika företag, bara för att man köper upp menas inte att företaget går med förlust, det menas man får göra avdrag, men själva värdet på företagaet o för ägare ökar i belopp.

Ni har verkligen låga kunskaper hur affärsvärlden fungerar
SÅ du försöker säg att det är bra affärer och sälja sina varor med 24% förlust?

Och för all del, berätta om denna affärsvärld där företaget säljer sina varor med 24% minus.
Men det tråkiga är att du aldrig någonsin kommer återkomma med ett svar där, och för du redan vet att du skriver rent skräp.

Så upp till bevis nu och berätta för oss alla vi har rätt och genom att börja svamla om annat.
Citera
2025-09-14, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Visst är det trist att du inte kan förstå dig på bokföring?

Nu kanske du börjar inse hur viktigt det är, det bygger upp din egna ekonomi beroende hur duktiga revisorer du har, har berätta via en annan tråd hur vi via BRF föreningen använde momsen till vår fördel, dvs vi har en samfällighetsförening som är moms berättigad, pris för att göra om vägar blev inkluderade i även omdräneringen av själva hus kropparna, men via justerade belopp lyftes helheten av momsen på samfälligheten o Brf lyfter inte moms, men det utgjorde vi behövde inte låna upp.

Du har så mycket kvar o lära om bokföring o moms.

Försöka förklara vad Trump håller på med kräver kunskap, som med momsen.
Bokföringen blir ju 24% förlust på dessa varor om inte priset justeras

Citera
2025-09-14, 12:34
Medlem
Citat:
Bokföringen blir ju 24% förlust på dessa varor om inte priset justeras

Nej det blir det inte, man kan välja hur man vill saker ska bokföras, vill jag ha upp min inkomst, för ex lån eller höja SGI behöver jag inte göra vissa avdrag, men jag kan gå tillbaka 5 år o hämta upp dessa kvar glömda avdrag, men sgi osv får inte gå tillbaka på samma sätt då det inte är åren på bokföring som ändras utan det aktuella år jag gör denna revision o avdrag på.

Det är därför ni inte förstår er på ekonomi hur allt kan användas o hur det fungera, därför förstår ni er inte på Trump heller.
Senast redigerad av hjorten16 2025-09-14 kl. 12:38.
Citera
2025-09-14, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej det blir det inte, man kan välja hur man vill saker ska bokföras, vill jag ha upp min inkomst, för ex lån eller höja SGI behöver jag inte göra vissa avdrag, men jag kan gå tillbaka 5 år o hämta upp dessa kvar glömda avdrag, men sgi osv får inte gå tillbaka på samma sätt då det inte är åren på bokföring som ändras utan det aktuella år jag gör denna revision o avdrag på.

Det är därför ni inte förstår er på ekonomi hur allt kan användas o hur det fungera, därför förstår ni er inte på Trump heller.
Om inte Walmart höjer priserna på dessa produkter med olagliga tullar.
SÅ får dew bokföra 24% förlust på dessa produkter.

Jo, vi förstår vad 24% förlust är, gör du?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in