2025-09-13, 07:18
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimhacker
Har Thunberg hoppat av från styrelsen för Global Sumud Flotilla helt plötsligt?

Senast förgår 11 september stod hennes namn högst upp på listan:

https://web.archive.org/web/20250911...lla.org/about/

Men idag finns hon inte kvar längre:

https://globalsumudflotilla.org/about/

(I skrivande stund har The Wayback Machine inte gjort något nyare snapshot av sidan än det förstnämnda, från 11 september.)

Som fan! Synnerligen märkligt, mitt under uppdraget. Har The Greta fått kalla små fötter inför utsikten att hamna i Judens fängelsehålor? Eller är hon utkastad?
Citera
2025-09-13, 16:22
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Som fan! Synnerligen märkligt, mitt under uppdraget. Har The Greta fått kalla små fötter inför utsikten att hamna i Judens fängelsehålor? Eller är hon utkastad?

Tippar på det sistnämnda, hennes "jag kan inte prata utan manus" förstör all trovärdighet, hon är hopplöst passe som front person för vilken rörelse som helst. Hennes Autism + Bipolär kanske har gått i spinn på båten så hon har blivit helt ohanterbar.. Hennes instagram har dessutom varit tyst i flera dagar från att varit uppe i högvarv när hon klev på båten.
Citera
2025-09-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Tippar på det sistnämnda, hennes "jag kan inte prata utan manus" förstör all trovärdighet, hon är hopplöst passe som front person för vilken rörelse som helst. Hennes Autism + Bipolär kanske har gått i spinn på båten så hon har blivit helt ohanterbar.. Hennes instagram har dessutom varit tyst i flera dagar från att varit uppe i högvarv när hon klev på båten.
Men sluta, hon är inte bipolär. Vad du hittar på.
Vilket olustigt namn du har - nationalizten. Låter nästan som nazisten.
Senast redigerad av Nammnet 2025-09-13 kl. 16:43.
Citera
2025-09-13, 17:45
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Vilket olustigt namn du har - nationalizten. Låter nästan som nazisten.

Hennes Instagram beskrivning: autistic and bipolar climate justice activist

Du kan ju knalla dit och läsa själv om du inte tror mig ..https://www.instagram.com/gretathunberg/

Haft mitt användarnamn i +20 år och aldrig blivit kommenterad av en snöflinga förens nu, grattis.
Senast redigerad av nationalizten88 2025-09-13 kl. 18:10.
Citera
2025-09-13, 19:40
Medlem
jimhackers avatar
Citat:

Thunbergs psykiatriska diagnoser har lyfts fram av hennes mor och henne själv och har varit en viktig del av hennes varumärke från dag ett. Dom har använts som ett argument till att vi ska både tycka synd om och lyssna på henne, men nu är det plötsligt problematiskt när en av hennes belackare lyfter fram ämnet?

Om dessa diagnoser är sanna eller påhittade kommer vi, på grund av lagstadgad patientsekretess, förmodligen aldrig få veta om.
Citera
2025-09-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimhacker
Thunbergs psykiatriska diagnoser har lyfts fram av hennes mor och henne själv och har varit en viktig del av hennes varumärke från dag ett. Dom har använts som ett argument till att vi ska både tycka synd om och lyssna på henne, men nu är det plötsligt problematiskt när en av hennes belackare lyfter fram ämnet?

Om dessa diagnoser är sanna eller påhittade kommer vi, på grund av lagstadgad patientsekretess, förmodligen aldrig få veta om.
Konstigt att de inte har hittat på att hon är schizofren också. Bara det som fattas.
Citera
2025-09-13, 20:18
Avstängd
Greta - Feg när det gäller
Citera
2025-09-13, 20:18
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Konstigt att de inte har hittat på att hon är schizofren också. Bara det som fattas.

Greta kallar sig själv för autistisk och bipolär.

Själv tvivlar jag åtminstone på det sistnämnda, men det är ingen som hittar på något för att klistra på henne. Såvida du inte tror Greta ljuger.
Citera
2025-09-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Greta kallar sig själv för autistisk och bipolär.

Själv tvivlar jag åtminstone på det sistnämnda, men det är ingen som hittar på något för att klistra på henne. Såvida du inte tror Greta ljuger.
Jag tror att bipolärdiagnosen är hittepå.
Citera
2025-09-13, 20:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Du tror Greta ljuger?
Citera
2025-09-13, 20:40
Medlem
jimhackers avatar
Citat:

Möjligtvis. Vems hittepå dock, hennes egen?
Citera
2025-09-13, 21:02
Medlem
jimhackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88

Själv skulle jag också tro på att hon blev utslängd från styrelsen, men antar att det måste finnas någon djupare bakomliggande orsak än bara bråk och tjafs ombord. Organisationen har förmodligen identifierat henne som en belastning.

Hur som helst välkomnar jag denna utveckling. Palestinarörelsen kommer att må bättre utan Thunberg, som har anslutit sig bara for shits and giggles, bokstavligen, precis som hon öppet visade i denna videosnutt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in