2025-09-12, 12:47
Medlem
Snart är det dags för årets Bokmässa och som alltid är mässan ett utmärkt tillfälle för manliga författare att knyta närmare kontakter med sina yngre kvinnliga läsare.

Vilka programpunkter ser ni mest fram emot? Vilka montrar bjuder på gratis kaffe? Vilka av deltagarna vill ni bjuda på fika respektive slå på käften?

Här diskuterar vi allt som har med årets bokmässa att göra.
Citera
2025-09-12, 13:55
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vilka av deltagarna vill ni bjuda på fika respektive slå på käften?
Vi ser som själv gammaldags bokvänner att det är ofint slå författare på käften men våra (få) påtagligt yngre bokläsande bekanta (bland dem någon av de däringa kvinnliga som TS refererar till) säger att alla "slemma högerskribenter" skall jagas bort från Bokmässan.

Finns det detta år några medverkande av den (som det påstås av alla "antifascister") bruna ullen, som egentli'en bara är små, ensamma, gny-gnabbande Sven Stolpe-valpar? Eller feltänkande förlag, som inte har vett nog att som vi alla andra fokusera på Pallestinska författare och på queera poeter?
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2025-09-12 kl. 14:00.
Citera
2025-09-12, 18:28
Medlem
peergs avatar
Ett av årets programpunkter är som bekant parterapi live inför 200 pers. Jag har föreslagit för frugan att vi ska ställa upp (man får resa, hotell och inträde betalt) och jag menar att ett romantiskt veckoslut i Götet kan vara värt 25 minuters offentlig förödmjukelse. Frugan säger att hon hellre skulle ge Donald Trump fotmassage, så det verkar som om vi får stanna hemma.
Citera
2025-09-12, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Snart är det dags för årets Bokmässa och som alltid är mässan ett utmärkt tillfälle för manliga författare att knyta närmare kontakter med sina yngre kvinnliga läsare.

Vilka programpunkter ser ni mest fram emot? Vilka montrar bjuder på gratis kaffe? Vilka av deltagarna vill ni bjuda på fika respektive slå på käften?

Här diskuterar vi allt som har med årets bokmässa att göra.

Såg att Dan Brown skulle komma.

Ingen favorit för mig men lockar nog många besökare.
Citera
2025-09-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Såg att Dan Brown skulle komma.

Ingen favorit för mig men lockar nog många besökare.

Oj, ja han släppte väl en ny bok i år. Ingen favorit hos mig men jag var först i Sverige med att säga att Dan Brown skulle bli en sedelpress.
Citera
2025-09-24, 18:27
Medlem
Tydligen använder man bokmässan som politisk megafon för att bedriva vänsterextremistisk politik för Gaza. Då handlar allt om att muslimerna har problem med att inte bli serverade allt gratis som de brukar. Inget om att den judiska gisslan suttit fast i flera år torterats och får svälta. Svensk jämställdhet och logik när den är som sämst.
Citera
2025-09-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tydligen använder man bokmässan som politisk megafon för att bedriva vänsterextremistisk politik för Gaza. Då handlar allt om att muslimerna har problem med att inte bli serverade allt gratis som de brukar. Inget om att den judiska gisslan suttit fast i flera år torterats och får svälta. Svensk jämställdhet och logik när den är som sämst.

Att svenska kulturarbetare hatar Israel och yttrandefrihet är inget som bör komma som en överraskning. Om du själv skall gå på Bokmässan föreslår jag att du visar ditt stöd för Vänskapsförbundet Sverige-Israel och besöker deras monter för att inhandla lite litteratur och kanske någon Israelflagga. Sen tar du och viftar med den där flaggan i ansiktet på judehatarna.
Citera
2025-09-24, 19:19
Medlem
Under bokmässan i Göteborg planerade Vänskapsförbundet Sverige Israel att arrangera flera programpunkter. Till exempel: ”Den fabricerade svälten i Gaza” och ”UNRWA, länken mellan terror och FN?”.
Detta ledde till att både förbundet och bokmässan polisanmäldes.

Efter att Dagens ETC uppmärksammat anmälan och att skarp kritik riktats mot mässan på sociala medier ändrades namnen på flera av programpunkterna.

– Det är skrämmande att det här budskapet ska kunna sändas ut på ett av Göteborgs största kulturevenemang, säger Taha Khatab, masterstudent vid Göteborgs universitet och aktiv i GU Students for Palestine.

https://www.etc.se/kultur-noje/bokmaessan-polisanmaeld-tillaater-programpunkten-den-fabricerade-svaelten-i-gaza
Citera
2025-09-24, 19:22
Medlem
Det är sjukt hur en evighetskonflikt nere i mellanöstern tillåts att påverka svenska samhället precis överallt.
Citera
2025-09-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är sjukt hur en evighetskonflikt nere i mellanöstern tillåts att påverka svenska samhället precis överallt.

Detär sjukt att det ska finnas konflikter.
Citera
2025-09-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Detär sjukt att det ska finnas konflikter.

Håller med och det är sjukt att konflikterna varar över hundratals generationer.
Citera
2025-09-25, 08:02
Avslutad
Jättekonstigt att kultureliten som regerar bokmässan är både palestina-apologeter och HBTQ-apologeter samtidigt? Två diametralt motsatta sidor varav den ena mördas av den andra per omgående om en transperson visar sin läggning i Gaza...??

Varför är kultureliten så falska?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in