2025-09-11, 14:40
Medlem
Ett proffs i alla fall.
Citera
2025-09-11, 14:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vänsterextrema som vanligt.

Västvärlden måste ta itu med alla vänsterextrema och stoppa dem en gång för alla.

Fängelse eller avrättning av dem är skitsamma. De har skapat tillräckligt med ondska senaste 100 åren med deras Nazism, Kommunism, Fascism och Feminizm.

Vad skulle vänsterextrema vinna på det här?
Citera
2025-09-11, 14:55
Medlem
150 meter med gevär, detta klarar i princip vem som helst av.
Det är inte avancerat.
Det enda som krävs är att siktet är ordentligt kalibrerat, knappast svårt när man äger dessa vapen legalt.
Typ köp vapnet, skjut 20-30 skott på skjutbana och så är saken biff.

Att lyckas ta sig bort från platsen som inte verkar ha någon särskild säkerhet överhuvudtaget?
Polisen visste inte vart skottet kom ifrån, och parkeringen låg typ 100 meter från taket skytten eventuellt sköt ifrån.
Lite skillnad om polisen visste vart skytten stod och rusade dit, men i verkligheten så hade man ingen aning.
Krävs inget geni att springa till bilen på 1-2 minuter och sedan åka iväg. särskilt om det är en stulen bil.
Citera
2025-09-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Ett fruktansvärt dåd som får amerikanska vänstern att salivera av förtjusning .
Jag tror detta kan vara ett insiderjob.
Charlie Kirk var en kraft att räkna med.
Han sade obekväma sanningar om islam, Ukraina och så smått Israel .
Klart han måste bort .
Detta var en stor förlust för administrationen och jag tror att huvuden kommer rulla.
Såg just en student som innan Kirks tal skrev ungef ”något kommer hända!” ”Vänta bara”.
Om jag inte har fel dansade denne på någons axel och jublade efter dådet.

Jag äcklas av videos på jublande vänsterpatrask.

Insiderjob? Det är fascinerande hur snabbt ni alltid återkommer till det så fort något händer. Istället för att vänta in fakta så bygger ni en konspiration som råkar passa er världsbild. Om nu vänstern skulle vilja ”tysta” Kirk, varför göra honom till martyr och hälla bensin på den eld som redan är en sjukt polariserad rörelse?

Och angående ”jublande vänsterpatrask”: samma höger som skriker om respekt sitter själva och hånar, förminskar och applåderar våld när det drabbar deras motståndare. Det är en dubbelmoral som är rätt vidrig och genomskinlig.

Man kan tycka vad man vill om Kirk och hans idéer. Men att direkt börja fabulera om insiderjobb och peka finger åt en hel politisk rörelse säger mest hur jävla dum man är själv och hur schizofren ens egna världsbild är.
Citera
2025-09-11, 15:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Insiderjob? Det är fascinerande hur snabbt ni alltid återkommer till det så fort något händer. Istället för att vänta in fakta så bygger ni en konspiration som råkar passa er världsbild. Om nu vänstern skulle vilja ”tysta” Kirk, varför göra honom till martyr och hälla bensin på den eld som redan är en sjukt polariserad rörelse?

Och angående ”jublande vänsterpatrask”: samma höger som skriker om respekt sitter själva och hånar, förminskar och applåderar våld när det drabbar deras motståndare. Det är en dubbelmoral som är rätt vidrig och genomskinlig.

Man kan tycka vad man vill om Kirk och hans idéer. Men att direkt börja fabulera om insiderjobb och peka finger åt en hel politisk rörelse säger mest hur jävla dum man är själv och hur schizofren ens egna världsbild är.

Det man alltid ska fråga sig är Cui bono, vem vinner på hans död. Vinner "vänstern" på hans mord? Jag ser inga speciella fördelar för dem att mörda honom på det sätt de gjorde. Mordet ändrar ingen politik alls.

De som vinner på det de som vill skapa polarisation och ytterligare dåd mellan högern och vänstern och det är globalisterna som gång på gång skriver hur de vill göra detta. Inte bara mellan höger och vänster utan även mellan svarta och vita. Vem som slåss mot varandra är irrelevant, bara de kan få igång kaoset.

Sedan utförandet är för bra gjort för att det ska vara en ensam vänstermupp som gjort detta. Kanske kommer de föra fram en patsy efter en tid men jag kommer vara mycket skeptisk. Ungefär som Christer Pettersson som har en bra dag om han hittar hem igen, skulle mörda Olof Palme.
Citera
2025-09-11, 15:23
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vi får vänta och se ifall skytten fångats upp på någon övervakningskamera eller i någons bil som är utrustad med dashcam.
Citera
2025-09-11, 15:27
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Vapnet hittat eventuellt.

FBI och lokala myndigheter håller nu pressträff efter mordet på Charlie Kirk.

De meddelar att jakten på gärningsmannen fortfarande pågår.

– Vi ber folket att ha tålamod, säger Utah-komissionären Beau Mason på pressträffen.

Han säger att de gjort vissa genombrott i utredningen. FBI har, bland annat, kunnat kartlägga skyttens rörelsemönster.

Skottet har, precis som tidigare rapporterats, avfyrats från ett tak cirka 180 meter bort, enligt FBI

FBI-agenten Robert Bohls meddelar på pressträffen att de hittat vapnet som de misstänker användes för mordet, och att gärningsmannen fastnat på video.

– Vi kommer att lägga enorma resurser på detta, tills vi fått tag på gärningsmannen, fortsätter han.
Citera
2025-09-11, 15:29
Medlem
Tippar det är dubbelgångaren till den som missade Trump. Det vill säga nån yngre lite avvikande typ.
Citera
2025-09-11, 15:32
Medlem
Har de hittat vapnet så ska det mycket till om det inte leder till gärningsmannen. Kläder kan ju mycket väl ha lags i nån sopkorg. De lär finkamma alla sopkärl inom en mils radie. Kanske har de redan omaskerade bilder på gärningspersonen. Har man t ex sett hur de gick igenom offentliga filmsekvenser på tv, t ex bombdåden Boston maraton, filmserien 48 hours, så inser man att det finns väldigt många kameror på både offentliga och privata hem/byggnader i USA.48 hours var en bra serie men stoppades väl tyvärr för att det ansågs rasistiskt med för många icke vita gärningspersoner..samma med cops.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-09-11 kl. 15:39.
Citera
2025-09-11, 15:32
Medlem
Offret efter trumps pedofilinvolvering med epstein och dom vidriga sakerna dom gjort tillsammans. Bara för att den mediabevakningen ska glömmas.
Citera
2025-09-11, 15:50
Medlem
Citat:
Vapnet i fråga är ett repetergevär och hittades i ett ”skogsområde till vilket skytten flydde”. FBI säger också att man bedömer att den misstänkte skytten är i ”collegeålder” och att personen ska ha ”smält in” bland studenterna vid lärosätet.

– Vi har bra videomaterial på denna person. Vi kommer inte att publicera det i nuläget, säger en företrädare för Utahs myndigheter på pressträffen.
https://www.svd.se/a/lw6bm3/fbi-hitt...a-charlie-kirk

Betalartikel.

De tar honom om han inte tar sig av daga.
Citera
2025-09-11, 15:53
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Jag vet inte hur man hade planerat ett sånt här dåd själv. Förmodligen hade jag tänkt ut en plats att gömma geväret på innan jag gått ut därifrån. Kanske i en vägg, under några golvplankor eller liknande. Det gömstället hade jag förberett lika noga som själva skjutplatsen, och utvägen förstås. Sen när det lugnat ner sig några veckor senare, hade jag hämtat tillbaka geväret. Ev hade jag gömt mig själv också och beblandat mig med de övriga. Springa hade jag ju inte gjort iaf. Man vill inte väcka mer uppmärksamhet än nödvändigt
Gömma vapnet kan man nog glömma med dagens teknologi. Man kan detektera eldvapen med vanliga metalldetektorer. Finns säkert mer avancerad teknologi.

Givetvis kan man dock dölja vapnet så att det inte hittas förrän flera timmar senare vilket då försvårat eller förhalat utredningen och fångsten av GM.
Senast redigerad av IanMcEwan 2025-09-11 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in