2025-09-10, 15:53
Medlem
Blev helt ställd i förra veckan då jag var helt säker på att något som hänt i verkligheten visade sig vara en dröm.

En av våra konsulter på jobbet hade problem att logga in på vårt gästnätverk. Jag frågade då om han hade provat det nya lösenordet och fick till svar att han inte visste att de bytt lösenord.

Jag mindes inte det nya lösenordet, men var helt säker på att jag läst en blänkare på vårt intranät nån vecka tidigare om att lösenordet skulle ändras. Det har varit samma i flera år. Gick till min dator för att söka rätt på artikeln, men hittade den inte. Frågade då ett par kollegor om de kunde det nya lösenordet, men ingen av dem kände till att det ändrats.

Efter många om och men så visade det sig att det var samma gamla vanliga lösenord som alltid och det var något annat som strulat med konsultens inloggning.

Jag stod där som ett stort jävla frågetecken och började ifrågasätta min egen existens. Jag var helt bergis på att koden ändrats. Min enda förklaring är att jag drömt att denna ändring ägt rum och sedan fått för mig att det hänt på riktigt. Någon som råkat ut för något liknande?
Citera
2025-09-10, 16:36
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Blev helt ställd i förra veckan då jag var helt säker på att något som hänt i verkligheten visade sig vara en dröm.

En av våra konsulter på jobbet hade problem att logga in på vårt gästnätverk. Jag frågade då om han hade provat det nya lösenordet och fick till svar att han inte visste att de bytt lösenord.

Jag mindes inte det nya lösenordet, men var helt säker på att jag läst en blänkare på vårt intranät nån vecka tidigare om att lösenordet skulle ändras. Det har varit samma i flera år. Gick till min dator för att söka rätt på artikeln, men hittade den inte. Frågade då ett par kollegor om de kunde det nya lösenordet, men ingen av dem kände till att det ändrats.

Efter många om och men så visade det sig att det var samma gamla vanliga lösenord som alltid och det var något annat som strulat med konsultens inloggning.

Jag stod där som ett stort jävla frågetecken och började ifrågasätta min egen existens. Jag var helt bergis på att koden ändrats. Min enda förklaring är att jag drömt att denna ändring ägt rum och sedan fått för mig att det hänt på riktigt. Någon som råkat ut för något liknande?

Låter som Mandela Effect
Citera
2025-09-10, 16:44
Medlem
VoidEngineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Låter som Mandela Effect

Det gör det faktiskt.
Vi får se om ts hade en sanndröm annars.
Kanske byts lösenordet någon vecka snart.
Citera
2025-09-10, 17:00
Medlem
WetCigarettes avatar
Jag har råkat ut för detsamma några få gånger. Rätt pinsamt men också kul. Speciellt för att jag vanligtvis har ett bra minne och lägger detaljer på minnet så jag uttalar mig självsäkert.
Citera
2025-09-10, 17:01
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Det gör det faktiskt.
Vi får se om ts hade en sanndröm annars.
Kanske byts lösenordet någon vecka snart.

Ja då kanske TS kan börja titulera sig som synsk
Citera
2025-09-10, 18:31
Medlem
Citat:
Låter som Mandela Effect

Nej då hade fler behövt upplevt samma sak, inte bara en person.
Citera
2025-09-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ja då kanske TS kan börja titulera sig som synsk

Ja, jag återkommer om så blir fallet. Hoppas drömma om rätt lottorad nästa gång..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in