2025-09-10, 05:01
Medlem
Men varför ropar dom ni har blod på era händer?
Sverige har ju inte mördat alla dör nere!!!
Citera
2025-09-10, 05:03
Medlem
MrMarios avatar
Bra uttalande av Jimmy Åkesson.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...har-ni-bad-om/

Som han så tydligt poängterar: det är ju just sådana här kriminella beteenden politikerna efterfrågat genom hög invandring av muslimer. Också mycket bra hur Åkesson lyfter fram svenska barn som dagligen måste utstå trakasserier från invandrargrupper. Dags att utvisa dessa avarter i sin helhet.
Citera
2025-09-10, 05:09
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Bra uttalande av Jimmy Åkesson.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...har-ni-bad-om/

Som han så tydligt poängterar: det är ju just sådana här kriminella beteenden politikerna efterfrågat genom hög invandring av muslimer. Också mycket bra hur Åkesson lyfter fram svenska barn som dagligen måste utstå trakasserier från invandrargrupper. Dags att utvisa dessa avarter i sin helhet.

Notera att Åkesson inte vill skicka hem dem utan integrera dem i öppen svenskhet.
Citera
2025-09-10, 05:15
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Notera att Åkesson inte vill skicka hem dem utan integrera dem i öppen svenskhet.

Där håller jag inte med honom. Muslimer kan inte integreras, de ska visas ut. Samtliga och utan undantag.
Citera
2025-09-10, 05:42
Medlem
Såg ett kort klipp från provokationen från ministerns sida.
Han stoppade till stirrade mot demonstranterna efter att hört något från demonstranterna som fick honom att reagera och skakade sedan på på huvudet när han gick vidare.

Om en sådan provokation från ministern får demonstranter att jaga efter är vi bortom räddning.
Enda lösningen är att för varje litet övertramp flyttas tillståndet längre och längre från riksdagen eller politikernas arbetsplatser kommunhus och liknande platser.

Hot om våld uppmaning till våld eller rent fysiskt våld så ryker tillståndet direkt.

Undrar hur polisen utanför riksdagen inte såg att man förföljde ministern och reagerade är för mig en gåta.
Borde ju finnas en backup styrka någon minut bort givet den hotfulla ton som dagligen uppstår utanför riksdagen om jag förstått det hela rätt.
Citera
2025-09-10, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...ademonstranter

Diskutera vad ni tycker om detta.
Kommer andra politiker från vänster till höger ta avstånd när hatet uppenbart kommer från vänster?

Ändra rubriken är mitt förslag. Att ministern säger att det kändes som en lynchmobb är inte detsamma som att det var det. De gör ju vad jag kan se inte ett endaste försök att fysiskt attackera honom, något som den mest efterblivna lynchmobben skulle ha gjort.
Citera
2025-09-10, 06:32
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Ändra rubriken är mitt förslag. Att ministern säger att det kändes som en lynchmobb är inte detsamma som att det var det. De gör ju vad jag kan se inte ett endaste försök att fysiskt attackera honom, något som den mest efterblivna lynchmobben skulle ha gjort.

Hade du sagt samma sak om det var nynazister som förföljde en syndikalist efter arbetet? Eller en socialdemokratisk riksdagspolitiker?
Citera
2025-09-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3

Håller med.

En lynchmobb som inte använder våld och inte hotar utan enbart uttrycker åsikter om än på ett "jobbigt" sätt - är ingen lynchmobb.
Citera
2025-09-10, 06:48
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, jag håller inte med om att man beter sig så mot en minister, dvs uppvisar detta dominanasbeteende. Det är långt bortom all hyfs och respekt för demokratin. Jag föredrar en sansad diskussionsnivå och yttrandefrihet för alla åsikter.

dominanasbeteende är det ett nytt ord?

Hur definieras det?

Är Bohlins stirrande på människor som nyttjar sin demokratiska rättighet att demonstrera mot en regering som get sitt stöd till en ockupationsmakt att betrakta som dominanasbeteende eller är det bara dominanasbeteende när demonstranterna gapar och skriker skriker som svar på detta?

Är kanske allt som du inte klassar som sansad diskussionens nivå dominanasbeteende?
Citera
2025-09-10, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Hade du sagt samma sak om det var nynazister som förföljde en syndikalist efter arbetet? Eller en socialdemokratisk riksdagspolitiker?

Det är lika sant oavsett vilka åsikter de involverade har.
Citera
2025-09-10, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte

Eh, ja. Varför skulle jag kalla 20 skränande nassar för lynchmobb? En lynchmobb skulle jag däremot köpa som beteckning på de grupper som gav sig på polisen och diverse byggnader under de sk påskkravallerna.
Citera
2025-09-10, 06:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja rent generellt så är det så. Men jag har sett uppgifter på att han ska ha provocerat fram en reaktion hos demonstranterna/mobben. Vi får se hur åklagare ställer sig till detta.
Är du knäpp?
Jag har också hört fen kommentaren men det handlar ju om islam och hederskultur, man ska visa respekt och underkasta sig.
Men vi lever inte i en muslimsk stat, vi har inte Sharia och Bolin är ingen dhimmi som ska vika ned sig för muslimer.
Senast redigerad av Gertrud1 2025-09-10 kl. 06:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in