2025-08-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhallamoll
Hur snabbt tog Google bort dig?
Om man gör det under dagen och inte kvällen allt från mellan 20 min till 2 timmar.
Citera
2025-08-25, 17:57
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Funktionen med att "tillfälligt dölja utdelningsadress" på mrkoll är tyvärr helt meningslös eftersom hela adressen fortfarande står kvar i url:en i adressfältet. De har heller inget inloggat läge, likt tex Ratsit, så alla kan se adressen hur man än gör.

Enda sättet att dölja adressen på mrkoll på riktigt är att bli helt bortplockad från deras databas. Jag och många andra i tråden har blivit bortplockade genom att kontakta dem direkt, men det kanske inte funkar längre?

Förlåt, det var jag som blandade ihop mrkoll och ratsit. Du har helt rätt.
Citera
2025-08-30, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Funktionen med att "tillfälligt dölja utdelningsadress" på mrkoll är tyvärr helt meningslös eftersom hela adressen fortfarande står kvar i url:en i adressfältet. De har heller inget inloggat läge, likt tex Ratsit, så alla kan se adressen hur man än gör.

Enda sättet att dölja adressen på mrkoll på riktigt är att bli helt bortplockad från deras databas. Jag och många andra i tråden har blivit bortplockade genom att kontakta dem direkt, men det kanske inte funkar längre?

Hur gick du tillväga för att bli borttagen från mrkoll? Vore oerhört tacksam för hjälp!
Citera
2025-08-30, 12:18
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunarondellen
Hur gick du tillväga för att bli borttagen från mrkoll? Vore oerhört tacksam för hjälp!

Har du läst första inlägget?
Citera
2025-09-01, 10:52
Medlem
Sviis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunarondellen

Formuläret funkar inte, man måste använda IMY:s brevmall och skicka till deras mejladress här:
hej@nusvar.se

Du hittar mejladressen längst ner på deras sida här för att bekräfta att den är korrekt:
https://mrkoll.se/om/integritetspolicy/
Citera
2025-09-03, 02:38
Medlem
Jag använde mallen i första inlägget och har kontaktat kundtjänst på olika sätt, dels med länkarna i första inlägget och dels på annat sätt när de olika sajternas kontaktvägar ändrats. Ändå är det bara vissa som har försvunnit. De flesta är kvar. Är det något som jag har missat?
Citera
2025-09-03, 13:30
Medlem
finkelvoltens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mendelssohn
Jag använde mallen i första inlägget och har kontaktat kundtjänst på olika sätt, dels med länkarna i första inlägget och dels på annat sätt när de olika sajternas kontaktvägar ändrats. Ändå är det bara vissa som har försvunnit. De flesta är kvar. Är det något som jag har missat?

Vilka tjänster har inte tagit bort dig och hur länge sedan är det du begärde borttagning?
Citera
2025-09-09, 10:45
Medlem
dumbaZs avatar
Någon som vet på ett ungefär hur lång tid en granskning hos IMY kan pågå?
Bara upplysning.se man är kvar på så klart.
Citera
2025-09-09, 12:04
Medlem
Batman-Livess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Någon som vet på ett ungefär hur lång tid en granskning hos IMY kan pågå?
Bara upplysning.se man är kvar på så klart.

Det kan ta upp till ett år, och ingenting kommer att hända.

Upplysning kommer inte att ta bort dig, och IMY kan ingenting göra.

Och att skicka direkt till upplysning hjälper heller inte, företaget vägrar konsekvent att ta bort mig och många andra från sidan. Ingenting har fungerat för mig.

Det är den enda sidan jag är kvar på.

Jag hatar upplysning och fånet som driver sidan.
Citera
2025-09-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batman-Lives
Det kan ta upp till ett år, och ingenting kommer att hända.

Upplysning kommer inte att ta bort dig, och IMY kan ingenting göra.

Och att skicka direkt till upplysning hjälper heller inte, företaget vägrar konsekvent att ta bort mig och många andra från sidan. Ingenting har fungerat för mig.

Det är den enda sidan jag är kvar på.

Jag hatar upplysning och fånet som driver sidan.
IMY håller just nu på med en granskning av upplysning.se. Så här skriver IMY på deras hemsida, se länken.
https://www.imy.se/tillsyner/upplysning-checknode-ab/
Citera
2025-09-09, 18:29
Avslutad
Det ska jag göra 😁😉
Citera
2025-09-09, 21:28
Medlem
Jag hittade inte mig i det nya Lexbase för en vecka sedan men ikväll kom mitt namn upp igen och då står det ” Nyhetsartikel om en händelse där A… är omnämns ” det verkar som att folk behöver inte ens betala för att läsa det som tidigare eller har jag fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in