2025-09-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Nånting gillar de ju uppenbarligen:

Trump silences critics with highest EVER approval rating

"President Donald Trump is currently enjoying the highest approval ratings of his presidency,
according to a new exclusive Daily Mail/J.L. Partners poll.

The president is now tracking a 55 percent approval rating, according to the latest poll, with 45 percent disapproving"

Tvärtom är hans approval rating hos trovärdiga byråer lägre än någonsin under den här perioden.

Runt 40, upp till 45% som bäst.
Citera
2025-09-05, 17:34
Medlem
Christopher.s avatar
Tycker Trump representerar den amerikanska folksjälen ganska bra, en narcisstisk buffel med grandios självbild. Sedan skiter jag i hans uppträdande utan dömer honom för sin politik, ur mitt perspektiv så gillar jag inte de tullar han satt upp, men det finns bra sidor med hans politik också.
Citera
2025-09-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Tvärtom är hans approval rating hos trovärdiga byråer lägre än någonsin under den här perioden.
Javisst ja, de "trovärdiga" byråerna haha.
Citera
2025-09-05, 18:14
Medlem
Citat:
Typ alla utom pajaser.
Citera
2025-09-06, 04:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Jag förstår att du anser Daily Mail/J.L. Partners vara en 'trovärdig' källa. Deras siffror avviker dock från de andras.

Trump silences critics with highest EVER approval rating as he cracks down on crime
https://www.dailymail.co.uk/news/art...nation_desktop
Citat:
The poll of 867 registered voters was conducted from August 21 - September 1 and has a 3.3 percent margin of error.

Jag hjälper dig med en källa till fler opinionsundersökningar:

President Trump Job Approval
https://www.realclearpolling.com/pol...pproval-rating
Senast redigerad av Drooid 2025-09-06 kl. 04:40.
Citera
2025-09-06, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag hjälper dig med en källa till fler opinionsundersökningar:

President Trump Job Approval
https://www.realclearpolling.com/pol...pproval-rating
Och för att sätta dessa siffror i en kontext:
President Trump, Obama, Bush – Second Term Job Approval
Trump: 45,4%
Obama: 44,4%
Bush: 42,7%

Och detta alltså baserat på ett genomsnitt av alla undersökningar. Så uppenbarligen är det något folk gillar med Trump ändå.
Citera
2025-09-06, 07:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Jag tror att folk gillar honom för att han skiter fullständigt i vad journalister tycker om honom. Det gillar jag också, problemet är att han är NOLL statsmannamässig.

Det som är förenande med Taco Boy, är Pjerrot.

Clownen du syftar på är sannolikt Pjerrot, en traditionell figur i pantomimteatern vid Tivoli i Köpenhamn. Han är en klassisk pierrot-clown som ingår i de italienska commedia dell'arte-föreställningarna som uppförs dagligen på utomhusteatern. Pjerrot är ofta den sorgliga clownen som är förälskad i Columbine, som i sin tur lämnar honom för Harlequin.

Skillnaden är att Pjerrot sminkar av sig efter jobbet. Taco Boy lever kvar i sin imbecilla värld som en clown och pajas. Pjerrot skrattas det åt under föreställningen, åt Taco Boy skrattas det 24/7.
Citera
2025-09-06, 08:04
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Och för att sätta dessa siffror i en kontext:
President Trump, Obama, Bush – Second Term Job Approval
Trump: 45,4%
Obama: 44,4%
Bush: 42,7%

Och detta alltså baserat på ett genomsnitt av alla undersökningar. Så uppenbarligen är det något folk gillar med Trump ändå.
OK. Jag kontrar.
President Trump Job Approval - 1st Term
https://www.realclearpolling.com/pol...ating-1st-term
Då lyckades Trump med att komma upp i 58% ogillande. Både första året och det sista året.
Det är inte lätt att vara politiker. Donald har i alla fall tur som har dig som 'fan-boy'.
Citera
2025-09-06, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK. Jag kontrar.
President Trump Job Approval - 1st Term
https://www.realclearpolling.com/pol...ating-1st-term
Då lyckades Trump med att komma upp i 58% ogillande. Både första året och det sista året.
Det är inte lätt att vara politiker. Donald har i alla fall tur som har dig som 'fan-boy'.
Så du håller alltså med statistiken som säger att president Trump är mer populär nu än någonsin? Ju mer väljarna får av Trumps politik, desto mer uppskattad blir han. I motsats till exempelvis Obama, som blev mindre och mindre populär ju mer väljarna fick se av hans politik, vilket också återspeglas i statistiken jag gav dig.

Så president Trump tycks ju uppenbarligen ha statistiken som "fan-boy" som du säger.
Citera
2025-09-06, 09:14
Medlem
Citat:
Så du håller alltså med statistiken som säger att president Trump är mer populär nu än någonsin? Ju mer väljarna får av Trumps politik, desto mer uppskattad blir han. I motsats till exempelvis Obama, som blev mindre och mindre populär ju mer väljarna fick se av hans politik, vilket också återspeglas i statistiken jag gav dig.

Så president Trump tycks ju uppenbarligen ha statistiken som "fan-boy" som du säger.
Nej, det stämmer inte.

Reuters/Ipsos (augusti 2025) ~40 % Står kvar på en låg nivå – oförändrat vid sin lägstanivå i andra mandatperioden.

Gallup (juli 2025) ~37 % Lägsta nivån hittills under andra terminen — särskilt lågt bland oberoende väljare.

AP-NORC (från AP News) ~40 % Stabil tro på Trump jämfört med tidigare – mellan 40–43 % i år.

Nate Silver’s Silver Bulletin 44,1 % (i snitt) Ett viktat medelvärde baserat på flera undersökningar — visar aningen högre stöd.

Reuters kommentar via Breakingviews 40 % Analysartikel lyfter fram statisk hård siffra – 40 % godkänner Trumps presidentskap.

Framförallt ser man en väldigt kraftig nedgång bland oberoende väljare — en grupp som ofta är avgörande i amerikansk politik.

Då du drar upp Obama:
Obamas approval rating låg i hans allra sista undersökningar på kring 59 %, enligt flera oberoende och pålitliga källor (Gallup, UCSB, sammanställningar).

Den exakta siffran varierar något beroende på datum och metod (t.ex. 3-dagars glidande medel), men 59 % är den konsistenta uppskattningen av hans slutgiltiga approval rating.
Senast redigerad av Amaratto 2025-09-06 kl. 09:18.
Citera
2025-09-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nej, det stämmer inte.

Reuters/Ipsos (augusti 2025) ~40 % Står kvar på en låg nivå – oförändrat vid sin lägstanivå i andra mandatperioden.

Gallup (juli 2025) ~37 % Lägsta nivån hittills under andra terminen — särskilt lågt bland oberoende väljare.

AP-NORC (från AP News) ~40 % Stabil tro på Trump jämfört med tidigare – mellan 40–43 % i år.

Nate Silver’s Silver Bulletin 44,1 % (i snitt) Ett viktat medelvärde baserat på flera undersökningar — visar aningen högre stöd.

Reuters kommentar via Breakingviews 40 % Analysartikel lyfter fram statisk hård siffra – 40 % godkänner Trumps presidentskap.

Framförallt ser man en väldigt kraftig nedgång bland oberoende väljare — en grupp som ofta är avgörande i amerikansk politik.

Då du drar upp Obama:
Obamas approval rating låg i hans allra sista undersökningar på kring 59 %, enligt flera oberoende och pålitliga källor (Gallup, UCSB, sammanställningar).

Den exakta siffran varierar något beroende på datum och metod (t.ex. 3-dagars glidande medel), men 59 % är den konsistenta uppskattningen av hans slutgiltiga approval rating.
Enda sättet att komma till din slutsats är att cherrypicka undersökningar som stöder ditt önsketänkande. I genomsnitt är Trump just nu populärare än vad Obama var, det är fakta.
Citera
2025-09-06, 09:46
Medlem
Citat:
Enda sättet att komma till din slutsats är att cherrypicka undersökningar som stöder ditt önsketänkande. I genomsnitt är Trump just nu populärare än vad Obama var, det är fakta.
Det är snarast du som körsbärsplockat. Skillnaden är så enorm mellan din data och vad de mest ansedda instituten får för siffror tyder på att det du hittat är rent nonsens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in