2023-04-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wegasson
Jag är mycket förväntansfull på Silksong som kommer i juni efter fyra års väntan.
Känner mig nästan tveksam till detta nu. Det är liksom 60 dagar eller något till det datum man tror är deadline men det är fortfarande knäpptyst från Team Cherry. Tror man haft stora problem med att utveckla Silksong i jämförelse med Hollow Knight och att det därför tagit så lång tid.

På tal om DLC och utmaningar, klarade jag av Pantheon of Hallownest utan att ta skada förra året, efter mycket, mycket grinding: https://www.youtube.com/watch?v=-jLWVRWOag4
Citera
2023-04-29, 16:43
Medlem
zergrushs avatar
Cherry får väldigt gärna ta ytterligare 1-2 år till på sig att koka ihop rätten.
Originalet med all "dlc" (som allihop var gratis "mini-expansioner" släppta efter spelets releasedatum) var ett rent mästerverk och något av en milstolpe inom metroidvania-genrén, och dataspel överhuvudtaget, så jag kan allt vänta ett tag till på att de lyckas matcha "ettan"...
Mitt steamlibrary på 900+ titlar ska nog hålla tålamodet sysselsatt och det släpps ärligt talat fantastiska spel nästan varenda månad: Jag tycker människor som pratar om att "alla spel är så dåliga nu" verkar leva på en annan planet?

När Silksong väl dyker upp, vare sig det är om några veckor eller 18+ månader, så hoppas jag upplevelsen, musiken och grafiken kommer stanna kvar i minne och tanke så som originalet gjorde och fortfarande gör: https://www.youtube.com/watch?v=xaZ1qCnIEtw
Citera
2023-09-25, 14:53
Medlem
Wegassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
Känner mig nästan tveksam till detta nu. Det är liksom 60 dagar eller något till det datum man tror är deadline men det är fortfarande knäpptyst från Team Cherry. Tror man haft stora problem med att utveckla Silksong i jämförelse med Hollow Knight och att det därför tagit så lång tid.

På tal om DLC och utmaningar, klarade jag av Pantheon of Hallownest utan att ta skada förra året, efter mycket, mycket grinding: https://www.youtube.com/watch?v=-jLWVRWOag4

Ja din tvekan var ju tyvärr mycket rättfärdigad.

jag kollade precis på din hitless run och det var mycket bra gjort. Grattis!

Jag köpte Hollow knight på switch och förstod inte på länge att vissa saker var dlc, för dem kom med direkt när jag köpte spelet.

Hoppas Silksong kommer till Jul iaf.
Citera
2023-10-17, 06:41
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag tror Silksong kommer till jul men 2024 om jag måste gissa.

Spelade nyligen om Hollow Knight och fan vad bra det är. Tror jag är på 108% Bara klarat första Pantheon eller vad det kallas och inte klarat av NMKG men vet att man kan hoppa över honom. Känns svårt att få 112% och vet inte om mitt tålamod kommer hålla i sista Pantheon efter att ha ägnat en jävla massa timmar i Trial of the fools. Hittade till slut en lite oväntad "cheese" taktik som jag kom på själv och klarade av det. Tom. White Palace var lättare.
Citera
2023-10-24, 17:26
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag tror Silksong kommer till jul men 2024 om jag måste gissa.

Spelade nyligen om Hollow Knight och fan vad bra det är. Tror jag är på 108% Bara klarat första Pantheon eller vad det kallas och inte klarat av NMKG men vet att man kan hoppa över honom. Känns svårt att få 112% och vet inte om mitt tålamod kommer hålla i sista Pantheon efter att ha ägnat en jävla massa timmar i Trial of the fools. Hittade till slut en lite oväntad "cheese" taktik som jag kom på själv och klarade av det. Tom. White Palace var lättare.
Nådde 112% för inte så länge sen. Det jag gjorde sist och det som tog längst tid var nog P2-P4, men på något sätt var det ändå en mindre frustrerande utmaning än Trial of the fool som satt riktigt långt inne. I pantheons kan du ju öva på varje boss separat hur mycket du vill och utan någon overhead medan varje gång du dör i delen utan golv i Trial of the fool är det tio minuters knappande till nästa försök...

NMKG gillade jag även om det tog några timmar att klara honom. Men det kommer svårare bossar senare, så jag tycker inte att man ska skippa honom för att han är för svår om man siktar på 112% :P
Senast redigerad av buzzkillington 2023-10-24 kl. 17:30.
Citera
2024-05-01, 23:03
Medlem
Silksong kommer bli såå kungligt spel. Hoppas musiken blir lika bra som i första. För jag känner mig inte alls orolig över själva spelet i sig att det kommer bli sämre än första. Kommer va minst lika bra tror jag, bara att vi snackar mer än dubbelt så stort. I första spelet finns det 130 olika fiender och 40 checkpoints. Silk Song har över 300 olika fiender och över 100 checkpoints. Så vi har mycket utforskning på G att göra.
Citera
2024-05-10, 23:07
Medlem
Ser framemot Silksong, men börjar ju tvivla på om det någonsin kommer släppas.
Citera
2025-08-16, 04:51
Medlem
Silksong verkar komma innan nyår iallafall
Citera
2025-09-04, 18:20
Medlem
Silksong släpptes för 1 h sen, har kört ca 30 minuter. Känns bra, och lika vacker grafik och soundtrack som 1an än så länge!
Citera
2025-09-05, 13:59
Medlem
discofunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Silksong släpptes för 1 h sen, har kört ca 30 minuter. Känns bra, och lika vacker grafik och soundtrack som 1an än så länge!

Köpte det igår och ska testa ikväll.
Verkar lovande.

Jag hade problem med att få igenom betalningen först och det verkar som många hade strul.
Enligt internet var det för många som ville köpa spelet samtidigt så betaltjänsten hos steam gick ner flera gånger 😂
Citera
2025-09-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discofunk
Köpte det igår och ska testa ikväll.
Verkar lovande.

Jag hade problem med att få igenom betalningen först och det verkar som många hade strul.
Enligt internet var det för många som ville köpa spelet samtidigt så betaltjänsten hos steam gick ner flera gånger 😂
Ja det tog 1 h efter satt tid att få igång det på Game pass.
Citera
2025-09-05, 16:59
Medlem
Ferhs avatar
Har spelat sådär 10 timmar av Silksong, och det är betydligt svårare än Hollow Knight. Man tar dubbel skada av det mesta vilket innebär att man kan bli skadad 3 gånger innan man dör, det är svårare att hela sej själv, och bossarna är både snabbare och har mer hp. Typ bossar i mitten av spelet som är svårare än slutbossen i Hollow Knight. Känns inte som att man kan göra det så mycket lättare genom att utforska och hitta nya saker, heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in