2025-01-07, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Har en PvP server layers är det helt meningslöst. Som mage kan du establera dominans och ta över ett helt område att grinda mobs på. En "mage spot". Med 12 lager försvinner hela PvP faktorn. Du kan döda 12 world bossar om dan.

Håller med, gillar inte heller layers. Kanske nödvändigt dock om de bara ska ha en pvp server.
Citera
2025-01-07, 03:12
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson
Håller med, gillar inte heller layers. Kanske nödvändigt dock om de bara ska ha en pvp server.

Jo pga population men då tappar det ju all mening samtidigt.
Citera
2025-01-07, 03:17
Medlem
Citat:
Jo pga population men då tappar det ju all mening samtidigt.

Tror nog det hade blivit på tok för crowded annars, hade knappt gått att lvla. Tycker det är mycket bättre lösning med layers än att skapa 20 servrar som står tomma om ett halvår när ingen spelar längre. När färre spelar på servern är det ju bara att minska antalet layers och tvärtom.

Däremot skulle de behöva hitta en lösning så att det inte går att byta layer och farma t.ex. world bosses på varsitt layer som du skrev först.
Citera
2025-01-07, 03:31
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Tror nog det hade blivit på tok för crowded annars, hade knappt gått att lvla. Tycker det är mycket bättre lösning med layers än att skapa 20 servrar som står tomma om ett halvår när ingen spelar längre. När färre spelar på servern är det ju bara att minska antalet layers och tvärtom.

Däremot skulle de behöva hitta en lösning så att det inte går att byta layer och farma t.ex. world bosses på varsitt layer som du skrev först.

Absolut. Jag menade på att det var mest därför PvE realms blivit så populära.
Citera
2025-01-07, 03:53
Medlem
Citat:
Absolut. Jag menade på att det var mest därför PvE realms blivit så populära.

PvE realms hör inte hemma i wow. Tar bort en så stor del av vad som gör wow till det spel det är.
Citera
2025-01-07, 03:59
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
PvE realms hör inte hemma i wow. Tar bort en så stor del av vad som gör wow till det spel det är.

Lmao! Du är precis som min polare, tokvägrar.
Citera
2025-01-07, 04:18
Medlem
Citat:
Lmao! Du är precis som min polare, tokvägrar.

Enligt mig är end gamet PvP. Betyder det att jag inte gillar pve? Nej jag tycker pve borde vara sättet att få gear till pvp. Är stark motståndare till pvp-gear som man kunnat köpa i retail för honor eller arena points. Det ska vara en hård grind i raids osv för att man sedan ska få show off i pvp. Tycker också pve är ett bra sätt för en att få bekanta sig med sina abilities.

Men classic eller tbc utan world pvp? Otänkbart! Hade tröttnat direkt.
Citera
2025-01-07, 05:39
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Enligt mig är end gamet PvP. Betyder det att jag inte gillar pve? Nej jag tycker pve borde vara sättet att få gear till pvp. Är stark motståndare till pvp-gear som man kunnat köpa i retail för honor eller arena points. Det ska vara en hård grind i raids osv för att man sedan ska få show off i pvp. Tycker också pve är ett bra sätt för en att få bekanta sig med sina abilities.

Men classic eller tbc utan world pvp? Otänkbart! Hade tröttnat direkt.

Tills Apes och Salad Bakers campar varenda jävla FP och det tar 4 timmar för alla att ens ta sig till dungeon. Visst det var många år sedan, men kul var det fan inte.
Citera
2025-01-30, 20:56
Medlem
seaworthys avatar
Det rätta svaret är såklart PVP/PVE.....
Citera
2025-01-31, 19:46
Medlem
Varför gjordes aldrig en TBC-server?
Citera
2025-02-01, 00:00
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Varför gjordes aldrig en TBC-server?
Det ska komma efter classic anniversary