Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getkalle
På norra eller södra?
Det kunde jag inte avgöra från fastlandet tyvärr. Hoppades att nån här skulle veta, brukar väl läggas upp en del på sociala medier när det firas såhär?
Citera
2025-09-04, 10:01
Medlem
Hoppas de griper personen/personerna, för det verkar inte vara någon som blivit gripen än som nån skrev här 🤔

Känner att jag är otroligt GLAD för att jag tackade nej till min hyresvärd om att göra ett internt lägenhetsbyte i Lunden. Glad att mitt område där jag bor är otroligt tryggt och lugnt jämfört med andra områden här i Göteborg.
Citera
2025-09-04, 10:48
Medlem
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...sjon/18064507/
Citera
2025-09-04, 10:49
Medlem
b00b00s avatar
Norrman gripen misstänkt för dubbelmord i Göteborg
En norsk medborgare har gripits i Oslo misstänkt för dubbelmordet i Göteborg, enligt norska TV2.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...1-9a2cf4eedd83
Citera
2025-09-04, 10:50
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Norrman gripen misstänkt för dubbelmord i Göteborg
En norsk medborgare har gripits i Oslo misstänkt för dubbelmordet i Göteborg, enligt norska TV2.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...1-9a2cf4eedd83

”Norrman”
Citera
2025-09-04, 10:58
Medlem
Seabeers avatar
Den misstänkte Viftade tydligen med en puffra framför polisen . Vilken dåre. Hoppas dem pangade han i knäskålen innan gripandet)
Senast redigerad av Seabeer 2025-09-04 kl. 11:01.
Citera
2025-09-04, 11:03
Medlem
Vad gäller kameror över Lunden, så iakttog jag i somras att det fanns drönare som nattetid, flög åtminstone en runda per kväll, från Skånegatan upp mot överåsvallen och tillbaka ner förbi spårvagns garaget/willinsbron.
Jag jobbade med bevakningen på nya Ullevi i samband med AC/DC för ca en månad sedan.
Och satt nattetid på vallhallas gamla grusplaner.

Polisen och en del media flög runt Ullevi men den här gick högre och verkade följa samma runda.
Dock med full belysning tänd.
Den var också större än de vanliga DJI Maverick som är populära bland myndigheter.
Citera
2025-09-04, 11:04
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Den misstänkte Viftade tydligen med en puffra framför polisen . Vilken dåre. Hoppas dem pangade han i knäskålen innan gripandet)
Nån som vet om norska polisen fortfarande inte bär vapen? Är det inte så att de ibland har vapen i bilen men är aldrig beväpnade?
Citera
2025-09-04, 11:08
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Nån som vet om norska polisen fortfarande inte bär vapen? Är det inte så att de ibland har vapen i bilen men är aldrig beväpnade?

Nej det har dem inte. Men tror i hetsiga situationer när man ska gripa en misstänkt dubbelmördare så tror jag man får medhåll ifrån högre instanser att få bära vapen om man misstänker att personen i fråga är kapabel till våld och bär vapen.
Citera
2025-09-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete

Det norske politiet er permanent bevæpnet.
Citera
2025-09-04, 11:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Nej det har dem inte. Men tror i hetsiga situationer när man ska gripa en misstänkt dubbelmördare så tror jag man får medhåll ifrån högre instanser att få bära vapen om man misstänker att personen i fråga är kapabel till våld och bär vapen.
Norsk polis har både pistol och kpist i ett låst skåp i bilen, med tillstånd från vakthavande så kan de beväpna sig eller om hotbilden generellt är hög.
Citera
2025-09-04, 11:12
Medlem
Han hade observerats när han åkte över Svinesundsbron klockan 23.15 i tisdags kväll, och greps två timmar senare i Oslo, med en arresteringsorder. Då hade man rätt bra koll på vem man var ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in