Citat:
Ursprungligen postat av
speedy_83
Jag snickrar, gjuter betong och armerar, markjobb och badar vilt med min Seiko SKX och gjort så i över 15 år utan problem så att det skulle vara en bragd att en klocka för x antal hundra tusen kan vara med och såga ved är väl inte direkt något mindblowing
Generellt har jag svårt för denna typ av diskussioner då alla klockor och framförallt kvalitativa klockor klarar det allra mesta vi utsätter dem för i vår vardag. Möjligen lite beorende på användningsområde så kan det bli en ding eller så mer beroende om det är en "sportklocka" eller dressklocka ex vis sub eller cellini JLC reverso eller Deep sea.
Jo det är mind blowing att jag utan problem kan såga ved/fälla träd med min Day-Date som är av precious metal och utsätta den för stötar, repor och allmän abuse och ändå kommer mina barnbarn att kunna njuta av den klockan.
Din klocka är en dykar klocka så jag kommer att prata om Rolex submariner. ( Helt sjukt att du på fullt allvar tror att din klocka är likvärdig en Rolex Submariner. Till och med efterblivet!)
Jag tar detta på engelska.
both watches can last a lifetime and the Rolex probably last two lifetime if it’s properly serviced. But Rolex watches are engineered to a higher standard using more advanced materials and craftsman ships, making them inherently more durable and more likely to survive extreme conditions and last longer.
Rolex watches or hand-assembled using extremely high-quality materials and precise engineering, billd to last a “ lifetime” and beyond.
Finns anledningar till varför en Rolex kostar som den gör! Finns anledningar till varför namnet är så känt.